Zebrani na konferencji w Knyszynie chcą, aby po śladzie dzisiejszej trasy DK8 Białystok - Augustów poprowadzona została droga ekspresowa - po dwa pasy ruchu w obu kierunkach. Takie same parametry powinna mieć według nich planowana trasa z Ełku do Knyszyna (S16). Czy inni posłowie i samorządowcy poprą budowe tych dróg?
Na te warianty, nie mówiąc już o tych w pobliżu Osowca, nie chcą się jednak zgodzić organizacje ekologiczne.
"Zmiany w Programie Budowy Dróg Krajowych nie zostały poprzedzone strategiczną oceną oddziaływania na środowisko, choć wymaga tego prawo krajowe i unijne. Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska nałożył wprawdzie obowiązek przeprowadzenia takiej oceny i ustalił jej zakres, jednak w przedwyborczym pośpiechu Ministerstwo Infrastruktury zignorowało ten wymóg. Potwierdzają to dokumenty, do których dotarło Ogólnopolskie Towarzystwo Ochrony Ptaków. Dwie drogi ekspresowe przez Biebrzański Park Narodowy są dla ekologów nie do przyjęcia."
Takie postępowanie jest powtórką sprzed kilkunastu lat, gdy planowana już była droga ekspresowa S8 pod nazwą „Via Baltica” – komentuje Przemysław Chylarecki z Fundacji Greenmind. – Wtedy w efekcie interwencji Komisji Europejskiej została przeprowadzona strategiczna ocena oddziaływania na środowisko wraz z analizą wielokryterialną. W oparciu o ich wyniki wybrany został przebieg drogi Via Baltica omijający całkowicie Biebrzański Park Narodowy (jako S61).
Komisja Europejska ponownie interesuje się sprawą.
środa, 15 stycznia 2025
środa, 15 stycznia 2025
© Copyright 2025, Wszelkie prawa zastrzezone
Komentarze (0)