Wiadomości

  • 59 komentarzy
  • 9738 wyświetleń

Grajewo. Wizualizacja koncepcji tunelu drogowego

Prezentujemy wizualizację koncepcji tunelu drogowego w ciągu ulicy J. Piłsudskiego w Grajewie.

 Zdaniem PKP kierowcy będą mogli wygodnie i bezpiecznie przejechać pod linią kolejową. 

 

 

 

fot. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

 

Komentarze (59)

Wygląda najrozsądniej

podstawowy problem jest taki, że rozładunek towarów masowych na stacji kolejowej i ich wywiezienie z tej stacji nie może odbywać się przez ten węzeł komunikacyjny. Potrzebny jest wiadukt najlepiej za stacją kolejową, inaczej infrastrukturę stacji towarowej można zlikwidować. Na tych węzłach długi samochód ciężarowy nie skręci i nie zawróci.

Brawo , blokada centrum dla pieszych

To są chyba jakieś marzenia! Jak zaczniemy kopać to proponuję już metro od razu zrobić.

Fajnie, że za rządów PiS i obecnego pana burmistrza Grajewo dostaje przyśpieszenia. Wojsko, kolej , dworzec pkp , idzie ku lepszemu.

Bardzo fajne rozwiazanie. I to rondo boczna-sportowa swoją drogą też by życie ulatwiło.

Jak z ul. Piłsudskiego pojechać na ul.Kolejową lub Konopską czy Szkolną i odwrotnie z tych ulic minąć tory i pojechać w kierunku Rajgrodu? Tak przy tym rozwiązaniu bezpiecznie przejedzie tranzyt. A mieszkańcy? Ten tunel podzieli Grajewo na dwie części. Jak dostać się z centrum na dworzec? Chyba będzie trzeba jechać przez drugi wiadukt przy Meczarni i Płytach. Czy ktoś wie jakie jest rozwiązanie?

Wizualizacja piękna. Ale gdzie jest ulica PiłsudZkiego? (spójrzcie na napisy na obrazkach!). I dlaczego nie widać rozwiązań od strony skrzyżowania na Ełk??? I co z innymi przejazdami kolejowymi?

Ruch z Zach-Południowej ulicy Grajewa żeby przemieścić się do centrum będzie odbywał się ulicą Szkolną Partyzantów, Sportową oraz innymi osiedlowymi uliczkami a tam dla dzieci chodzących do szkoły nawet chodnika nie ma. Z tym rysowaniem na piasku można poczekać do czasu jak Grajewo ominie tranzyt i wtedy się okaże czy te setki milionów potrzeba wydawać.

I po co ten wydatek?
Ruch w Grajewie spadł z powodu obwodnicy.
I jeszcze spadnie jak oddadzą brakujący odcinek.
Lepiej zainwestować e pieniądze w jaką propozycję dla biznesu który ucieka z umierającego miasta. Szczególnie gdy przez S61 ruch w miesicie zamiera.

wygląda super, oby tylko to powstało, ale czy ktoś to mierzył? coś mało miejsca tam na takie rozwiązanie. Trzymam kciuki by powstało

A jakie zdanie ma PKP odnośnie ruch pieszych, bo przejście obok poruszających się pojazdów z których wydobywają się spaliny na dość sporej odległości to raczej mało przyjemne i napewno niezdrowe. A w czasie opadów deszczu czy też śniegu ?

Edek, jaki dworzec pkp?

Temat tyle razy walkowany a Poldek i inni dalej nie wiedza ,ze to nie chodzi o zmniejszenie ruchu w Grajewie . Tak, bedzie obwodnica i ruch bedzie mniejszy ,ale co z tego jesli pociagow bedzie dwa razy wiecej .

A którędy pojadą auta podczas budowy tej wspaniałej inwestycji ? Ta droga jest bardzo ruchliwa...

Edek, zanim będziesz pisał takie bzdury o pięknym rozwoju za zarządów PiS to poczekaj może aż to się urzeczywistni, bo na tą chwilę to czyste mydlenie oczu.
I przypominam, że pieniążki na realizacje większości projektów mamy od tej znienawidzonej Unii którą mały stworek nas straszy.

Szlachetny, 8 lat temu pieniądze też mieliśmy z unii , a rozwoju Grajewa nie było. To nie sam pieniądz czyni rozwój ale najpierw musi być chęć i ciężka praca lobbingowa samorządowców. Obecny burmistrz w porozumieniu z rządem dba o miasto i mieszkańców.

Szlachetny A skąd ma Unia ma pieniądze, z naszej kieszeni to tobie mydlą oczy A ty to powtarzasz oni jeszcze z nas się paso

No i tu Rafal jest najwiekszy minus tej inwestycji , prace budowlane calego naszego odcinka zaplanowane sa na 3 lata ,2024-2027 . Nie znam sie na tym ,ale wydaje mi sie ,ze nie tylko samochody nie beda mialy jak tamtedy przejechac , czy mozliwe jest ,zeby w tym samym czasie kopac tunel i nad nim ,zeby normalnie jeździły pociągi? Mam nadzieje ,ze zrobia to krócej niz w 3 lata ....

Edek, oczywiście, że po części masz rację ale nie przypisuj wszystko dla PiS -u. Ja też się cieszę jak widzę zmiany w Grajewie.
Natomiast to jak rządzą, jakie machlojki wychodzą jak niszczą to co dotykają to jest przerażające...ale podkreślę każda zmiana Grajewa na lepsze cieszy.
Do Xxx - normalna sprawa, że mają pieniądze z naszych kieszeni ale ile dobrego dzięki tej Unii powstało. Wyobraź sobie teraz jakbyśmy nie byli jej członkami?...
Oczywiście, że nie wszystko mi się podoba co wyprawiają w Brukseli ale dziękuję, że w tej Unii tak samo jak w Nato.

Grajewo - miasteczko absurdow !

Poldek i kolejny autor wpisu: w pełni zgadzam się. Już jest mniejszy ruch a jak zostanie oddany końcowy odcinek S61 będzie jeszcze mniejszy.

Ania, pociągów nigdy nie będzie dwa razy więcej, chyba, że pustych. Przybywa samochodów i ubywa podróżujących pociągami.

a jak przyjdzie deszcz to będzie drugi basen :) tylko głębszy . najlepsze rozwiązanie to obostrzenia i covid :) i miasto wróci do normy i nie potrzebny ani wiadukt ani rondo , a kasa w kielni jaka zostaje :)

Likwidacja jedynej sygnalizacji świetlnej w mieście i zrobienie w to miejsce ronda - pomysł bezsensowny.

Wizualizacja dla "zwrokowców" ładna tylko "zabije miasto" odcinając niemal całkowicie południową stonę miasta od cywilizacji. Mieszkańcy Szkolnej, Kolejowej Konopskiej i nie tylko, do siebie będą dojeżdżać przez przejazd przy cmentarzu, bo z centrum inaczej się nie da, chyba że od stadionu, podobnie tereny przy dworcu PKP. Żeby dojechać do przychodni na Kolejowej z pod kościoła Św. Trójcy trzeba będzie niemal objechać 1/4/ miasta, a karetki straż i inne służby, że o transporcie "kolumbijskiego węgla" z bocznicy kolejowej np. do Rajgrodu nie wspomnę. Czy nie lepszym rozwiązaniem byłoby schowanie linii kolejowej do tunelu??? zyskali by wszyscy oprócz PKP. Wreszcie szlak kolejowy od cmentarnej do centrum można by zagospodarować na piękny pasaż spacerowo, gastronomiczno-rekreacyjny, bez wielkiej zabudowy której nad tunelem z powodu na ograniczony budżet raczej nikt by nie realizował a dla pasażerów PKP jaką różnicę zrobi czy do pociągu będą schodzić do tunelu w dół, czy w górę, a jeśli będą jakieś schody ruchome czy windy to zawiozą w obie strony

Do xxx masz rację.Ludzie ciężko pracują a przyjdzie taka paniusia z kontroli coś jej się nie spodoba i bach mandat.Są pieniądze są i w taki sposób z biedaków ciężko pracujących mają kasę.Szok

A mnie jako rodowita mieszkanke Grajewa ( teraz juz od lat Wybrzeze) bardzo lezy na sercu fakt,ze w wielotysiecznym miescie nie ma dworca,kasy biletowej i porzadnego rozkladu jazdy pociagow.TO SKANDAL! I jesli w/w waznych obiektow nie ma to co tu dywagowac nad mostami,tunelami itp.

Najlepszym rozwiązaniem jest obniżenie poziomu torów od przejazdu na ul. 11 Listopada do Hadesu. Za stacją pociąg wjeżdżałby w tunel, z którego wyjeżdżałby za przejazdem na ul. Cmentarnej. Byłoby bezpieczniej i ciszej.

Kasia , Rail Baltica to nie tylko pociagi pasażerskie, docelowo liczą na zwiększenie ilości pociągów towarowych.A co do ilości pasażerów w pociagach to moze byc roznie , rosnące ceny paliwa nie sprzyjają dlugim trasom samochodowym.
Przewiduja ze trasa z Białegostoku do Warszawy potrwa mniej niż dwie godziny , to może zwiększyć ilość podróżujących pociągami.

Czekam na wizualizacje z drugiej strony ...

Świetny pomysł...lewaki wyyyyyjcie :-)

Jak wjechać na Konopską od strony świateł? Chyba trzeba lecieć aż do tego ronda przed stadionem. Lepiej niech zostanie jak jest. Ruch niedługo i tak się zmniejszy dzięki expresówce, więc damy radę

Grajewo nie ma Dworca PKPi pks.....czy to normalne..

I tak zielinski zablokuje i zabierze kasę do suwałk tak jak łącznika ełk knyszyn

Ile matek z dziećmi i wózkami przejdzie przejściem podziemnym ze schodami? Widać że jest tylko jedna winda. Jak poradzą sobie z tym starsi ludzie (których jest wielu)?
Na zachodzie podziemne przejścia dla pieszych są zasypywane ponieważ nocami różne rzeczy się tam mogą dziać (pomino kamer). Dzieci które same tamtędy chodzą będą czuły się bezpieczne w podziemnym przejściu?

A co z dodatkowym hałasem pociągów?
Lepszym rozwiązaniem dla mieszkańców byłyby tunel dla pociągów.

Okrutne?jeśli to przejdzie to porażka dla Grajewa.

Trzeba tylko trochę wyobraźni i rozmowy z użytkownikami tego odcinka (pieszych i pojazdów) żeby mądrze zaprojektować. Nie żyjemy w średniowieczu żeby ktoś kto nawet nie obserwował aktywności tej trasy, rysował plany i nam udogadniał.

A ch... z tym miastem i tymi ludźmi jak im nic nie pasuje. Zaorać najlepiej i basta. A potem to na forum opisać

Adolf ty to będziesz pierwszy wył z rozpaczy jak przyjdzie ci jechać albo iść dookoła torów . Prawda jest taka że dla grajewiaków nie powinno wydawać Prawojazdy dlatego że wszędzie tamują ruch . gdzie nie patrząc po jakim mieście widząc tablicę BGR to zawali-drogi ale na prostej ooo co to nie ja wielki pan kierowca .Tak na prawdę największym problemem tej infrastruktury drogowej jest to , że grajewscy szoferowie nie umiecie jeździć . Światła mają czas wydłużony o kilka sekund , około 19s trwa zmiana więc dlaczego przy zmianie organizacji ruchu przejeżdża dalej 5-9 aut , a nie 13-17 ? Bo nie umiecie jeździć !!! W skali dziennych zmian jest to już kolejka ponad 20km aut oczekujących na przejazd . Kolejna sprawa to po co wjeżdżacie na skrzyżowanie skoro są zamknięte tory czy nie możecie czekać przed sygnalizacją? Trasa Ełk Białystok Augustów była by przejezdna wówczas !!! Ale nie lepiej wjechać i zablokować bo bo bo ja wielkie panisko miejskie ... Powinno się wam cofnąć uprawnienia do kierowania i pierwszeństwo do przejścia. Jak za kierownico tak i na chodniku jedno twierdzenie ja pan(i) to mi wszystko wolno . Pieniądze które miały by być wydane na te bzdurne wiadukty i ronda powinny być przekazane na szkolenia kierowców i pieszych w Grajewie i cały problem by znikł , a kto nie zda egzaminu temu bach prawko do konfiskaty :) Ot i problem raz dwa rozwiązany. Tak jak to napisałem z tym basenem :) Bo i tu i tu prawda i nie jeden prawdziwy kierowca zgodzi się ze mą w tej kwestii bo nie raz psioczył na pewno na tego co jest przed nim a nie rusza :)

A dlaczego administracja kasuje komentarze które dokładnie opisują jaki tu przekręt sie robi i daje mieszkańcom do myślenia??
Chyba trzeba na was zesłać inspekcje

We Włoszech, Austrii, Szwajcarii pociągi chodzą przez góry nie nad nimi!
Grajewo to nie Warszawa, a Zatorze będzie odcięte od miasta, tylko sobie będzie można popatrzeć na druga stronę ????

Jedna widna na tyle ludzi? Starsi i dzieci sobie sami w podziemiach po schodach maja radzić?

Wcześniej pisali że przejazd przy cmentarzu zostanie zlikwidowany więc co z tamtymi ludźmi?

Jak babcie będą chodziły na cmentarz codziennie z Południa i Broniewskiego?

Ulica Szkolna będzie miała dużo większy ruch a przy tym szkoła nr 1 będzie niedostępna. Już teraz jest tragedia żeby dziecko zawieść i odebrać a co tu mówić kiedy każdy będzie jeździł Szkolna żeby się dostać do tunelu dla samochodów.

A te samochody obok poczty to skąd wyjeżdżają? Przecinają w podziemiach w następnym tunelu na ul Pocztowej pod domami do Wojska Polskiego? Czy tamte domu do wyburzenia?

Będzie źle. Burmistrz mówił o wyburzeniach na Piłsudskiego bo tam za wąsko jak już wyżej ktoś pisał, a my się o tym oficjalnie dowiemy jak już będą dokumenty podpisane i wjadą maszyny - jak zwykle.

Do tej pory Grajewo miało najbrzydszy kościół w Polsce (tak było takie głosowanie gdzieś) teraz to przebijemy bo kościół już po remoncie a grozi być nie możemy. Teraz mamy plan na najgorsze rozwiązanie drogowe w Polsce ????

Wszystkie konstruktywne komentarze zostają kasowane. Ześlemy na was inspekcje jest nas wielu a wybory tuż tuż żeby wam to sielankę rzadu dla rzadu zaprzestać

Mam screeny komentarzy które pokasowales, wydrukuje je żeby ludzie znali prawdę a nie tylko co się tobie portalu podoba ty wstawić i dać wizerunek ze każdy chce ten tunel

Mieszkam na Konopskiej, jak dojść na pocztę? Przejścia przez tory nie ma. Tunelem? Zejścia nie widzę , więc chyba trzeba będzie cofnąć się aż pod stadion... wstąpił do piekieł , po drodze mu było.

Jak wy zrobicie czteropasmówkę z dwoma chodnikami po bokach żeby się wózki minęły z naszej ul Piłsudskiego bez wyburzeń?

A gdzie ten pociąg tam ma skręcać że torowisko jest najważniejsze? Tunel tak, ale kolejowy a nie drogowy....

Zgadzam się z przedmówcami. Łatwiej i pewnie taniej było by zrobić tunel dla pociągu pod tą drogą.
Druga sprawa że zostałby zachowany aktualny model ruchu więc dojazd np na ulicę kolejowa od strony świateł nie było by problemem jak i w inne kierunki więc ogólny sposób jazdy zostałby ten sam tyle tylko że było by brak torów.

Następna sprawa czy taki manewr jest opłacalny ? Ktoś slusznie napisał że jest jedna obwodnica Grajewa Łomża/bialystok a ruch Augustów/Warszawa spadnie diametralnie nawet ruch z Ełku do Warszawy się zmniejszy. Więc wydatek chyba niepotrzebny.
Chyba że wchodzi w grę sprawa infrastruktury przyspieszenia pociągów to jak powyżej.... Tunel trakcji kolejowej były i tak lepszym rozwiązaniem.

Dodam tak od siebie że centrum (tzn mam na myśli główne skrzyżowanie ze światłami) mogłoby być też przeprojektowane na duże fajne rondo. Mimo świateł i tak zdarzały się tam wypadki. A mamy byle jak zagospodarowany trójkąt który niczemu nie służy.

Zrezygnujcie z tego projektu bo jest błędny spowoduje problemy komunikacyjne miasta zamiast to uprościć.

Tylko tunel kolejowy, to oczywista oczywistość. Niestety szans na to nie ma, bo nasi na wszystko się zgodzą. Od początku forsują tylko dobre dla PKP rozwiązanie, a nawet nazwy ulicy nie potrafili poprawnie napisać ...

Zapomnijcie o kilkukilometrowym tunelu dla pociągów. Taka inwestycja kosztowałaby więcej niż całe Grajewo.A wiecie ile lat budowali parę km metra w Warszawie? Ćwierć wieku. Tunel drogowy jest sensowny ekonomicznie, wygodny i bezpieczny.

Miasto to jest teraz podzielone jak szlabany zamknięte. Po to tunelu, żeby sprawnie przejechać linie kolejową. Architektonicznie miasto zyska i będzie wygodnie. Oby jak najszybciej.

Ehh - Grajewo nie jest własnością PKP aby całe miasto musiało się dostosować, to pociąg niech idzie pod ziemie na całej długości Grajewa a nie odwrotnie. Mają pas kolejowy to niech w nim kopią.

"Grajewo zawsze na drodze" czy jakoś tak to było.

Czyli aby jadąc od strony Augustowa/Ełku/Białegostoku i dojechać do naszego wspaniałego dworca PKS, trzeba będzie dojechać do ronda przy stadionie, zawrócić na rondzie, dojechać do ronda przy torach i dopiero jechać na dworzec. Tak samo jak się będzie chciało wyjechać z dworca w stronę Augustowa/Ełku/Białegostoku. Fantastycznie! Czy przy likwidacji przejścia dla pieszych przez tory będą instalowane windy dla niepełnosprawnych oraz wózki dziecięce przy przejściu przy dworcu? Czy jest zamiar budowania przejść podziemnych przy cmentarzu i w końcu potrzebne przejście przy Hadesie? Przy tym rozwiązaniu potrzebny będzie jeszcze wiadukt przy Mlekpolu, rogatki na trasach szybkich kolei są zamykane na dłużej niż 120s przed przejazdem. Jak dla mnie to jest rewolucja komunikacyjna w mieście a to rozwiązanie to jest niewielki wycinek tego co powinno się w mieście zadziać po puszczeniu szybkich kolei na tej trasie.

do 18 listopada mozna bylo skladac swoje uwagi i propozycje odnosnie tego projektu .

Jedno jest pewne szlabany muszą zniknąć bo planowany ruch na tej trasie Rail BalTica to 2-3 pociągi towarowe na godzinę i podobna ilość osobowych....

Kamil, Ty chyba poza Grajewem nigdzie nie byłeś, bo żeby dojechać gdzieś często trzeba zrobić nawrot?ę. Poza tym większość zapewne woli dołożyć 200 metrów niż stać 10 minut by włączyć się do ruchu. Kierowcy autobusów będą szczęśliwi.

Dzięki kolei Grajewo zaistniało i przez kolej zbliża się jego degradacja, jako miasta

Jaro
To PKP chce nam zaorać miasto więc niech nasi włodarze wyciągają od PKP ile wlezie. Dlaczego nie wyciągnąć kasy na wiadukt przy Mlekpolu, skoro wzmożony ruch kolejowy sprawi że przejazd na Piłsudskiego będzie praktycznie jedynym, a wiadukt przy Mlekpolu by mógł odciążyć ruch na i z Białegostoku. Chcą likwidować przejazd przy cmentarzu, oki tylko co w zamian? Szybka kolej bez zatrzymywania w Grajewie, więcej pociągów regionalnych do Ełku. Z dotychczasowych informacji wynika że my, jako społeczność Grajewa, na tej modernizacji tylko tracimy, więc to twoja postawa świadczy że raczej nie wiesz jak się negocjuje i wyciąga środki na inwestycje.

Nikt nie likwiduje przejazdu przy cmentarzu .

Źródło newssa poproszę bo ni na stronach PKP PLK i na oficjalnej Rail Baltica nie ma żadnej wzmianki

Dodaj zdjęcie do komentarza (JPG, max 6MB):
Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy mozliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.