poniedziałek, 25 listopada 2024

Warto przeczytać

Etykiety, które sprzedają - sprawdź, jakie znaczenie odgrywa etykieta produktu w marketingu

Etykieta produktowa już dawno przestała być wyłącznie kawałkiem papieru bądź plastiku przyklejonym na opakowaniu. Obecnie stanowi ona istotne narzędzie komunikacji między marką a konsumentem, biorąc udział w procesie sprzedaży. Dziś, gdy doskonale wiemy, że większość klientów odwiedzających sklepy to wzrokowcy, element graficzny pełni istotną rolę w procesie identyfikacji danej firmy na rynku pełnym konkurencji. Zasada jest prosta: albo wyróżnisz swój produkt, albo pozostaniesz niezauważony. Prawidłowo zaprojektowana etykieta jest nie tylko informacją dla klienta o tym, z jakim produktem ma konkretnie do czynienia, lecz także swoistą wizytówką firmy. To zaś sprawia, że inwestycja w oznakowanie produktu przestaje być wyłącznie koniecznością narzucaną przez obowiązujące prawo; staje się szansą na to, by wywrzeć pozytywny wpływ na odbiorców i zachęcić potencjalnych klientów do tego, by wybrali właśnie ten produkt, który trzymają w dłoniach – nie zaś konkurencję.


Poznaj elementy, które wchodzą w skład skutecznej etykiety produktu


By etykieta mogła odgrywać rzeczywistą rolę w świecie biznesu oraz marketingu, powinna być ona starannie zaprojektowana pod kątem graficznym – jest to element tak samo ważny (a czasem nawet ważniejszy) niż treść. Atrakcyjny wzór, przyciągające wzrok połączenie kolorów, a także chwytliwa nazwa są w stanie przekształcić zwyczajną, nudną etykietkę w reklamę, która zmusza konsumenta do skierowania na nią wzroku. Design na etykiecie powinien stanowić odzwierciedlenie tożsamości marki, jednocześnie pozostając spójnym z innymi elementami identyfikacji wizualnej. Fachowo zaprojektowana etykieta nie powinna być jedynie estetyczna, ale także skuteczna. Projektując etykietę, pod żadnym pozorem nie powinno się zapominać o jej pierwotnej funkcji, jaką stanowi informowanie klienta o danym produkcie i jego właściwościach. Oznacza to, że oprócz wspomnianych walorów graficznych, na etykiecie powinny znajdować się elementy takie jak:

     składniki;
     alergeny;
     informacje na temat producenta;
     instrukcja dotycząca warunków przechowywania oraz zużycia.


Powyższe informacje powinny być łatwe do zrozumienia, a także czytelne dla klientów, którzy będą mogli łatwo przyswoić potrzebne informacje. Nie warto lekceważyć roli etykiety - zamiast tego dobrze jest nawiązać współpracę z doświadczoną drukarnią, która nie tylko zajmie się realizacją zlecenia, lecz także będzie w stanie doradzić najkorzystniejszą formę druku.


Dlaczego warto zamówić druk etykiet u profesjonalistów?


Druk etykiet to jeden z sektorów poligrafii, który stale się rozwija. Przedsiębiorcy decydujący się na zlecenie realizacji etykiet specjalistom, bardzo często spotykają się z szeregiem opcji i możliwości druku, jakie jeszcze kilka lat temu nie były tak powszechnie dostępne. Przykład stanowi drukarnia etykiet Grafpress, która umożliwia swoim klientom nie tylko wybór spośród szeregu podłoży do druku, lecz również kompleksowe przygotowanie projektu z pomocą fachowców, którzy na co dzień zajmują się tworzeniem niestandardowym, wpadających w oko etykiet samoprzylepnych. Samodzielne zaprojektowanie etykiety stanowi nie lada wyzwanie, dlatego warto skorzystać z pomocy specjalistów, jeżeli tylko ma się taką możliwość. Etykieta musi budzić pozytywne skojarzenia oraz przyciągać uwagę; ważne, aby jej stworzeniem zajęła się osoba, która doskonale rozumie trendy i najnowsze dane na temat tego, co konkretnie skupia uwagę konsumentów - dzięki tej wiedzy zaprojektowanie chwytliwej, przyciągającej wzrok etykiety będzie znacznie prostsze.

 

Komentarze (0)

Dodaj zdjęcie do komentarza (JPG, max 6MB):
Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy mozliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.