Warto przeczytać

Agencja brandingowa - w czym może Ci pomóc?

Wyróżnienie się z tłumu konkurencyjnych firm o podobnym charakterze działalności jest w dzisiejszych czasach ogromnym wyzwaniem, ale także kluczem do zyskania tak istotnej przewagi na rynku. Chwytliwa nazwa, logo, odpowiedni dobór barw i wiele więcej - w odpowiednim odróżnieniu nas od innych podmiotów może pomóc agencja brandingowa.


Czym zajmuje się agencja brandingowa?


Wykreowanie odpowiedniego wizerunku marki jest niezwykle trudnym i żmudnym zadaniem, któremu ciężko będzie nam podołać bez specjalistycznego wsparcia firmy, która od lat zajmuje się kreowaniem wizerunku zarówno w sieci, jak i poza nią. Agencja brandingowa stanowi właśnie to wsparcie, które dzisiaj może nam zapewnić odróżnienie się od innych firm na rynku. 

Jaki jest zakres usług agencji brandingowej? W praktyce możemy zdefiniować kilka etapów współpracy pomiędzy agencją brandingową a firmą, która korzysta z takich usług.


Strategia działania


Na początku oczywiście strategia działania. W celu maksymalizacji efektów niezbędna jest analiza obecnej sytuacji firmy, ale też analiza konkurencji, identyfikacja profilu klienta docelowego oraz wykonanie wstępnego planu działania na podstawie zebranych danych. Na tym etapie szukane są również mocne strony firmy, które można wyeksponować w brandingu. 


Identyfikacja wizualna


W kolejnym etapie prac następuje identyfikacja wizualna, której celem jest zespolenie kilku pozornie niezwiązanych ze sobą elementów tak, by tworzyły one spójny i konsekwentny przekaz. W ramach identyfikacji wizualnej agencja brandingowa pomaga w:

  • stworzeniu logo;
  • zaprojektowaniu sloganu;
  • doborze odpowiedniej kolorystyki brandu;
  • wymyśleniu chwytliwej nazwy marki oraz jej produktów.


Branding


Ostatni etap to branding, czyli wykorzystanie wcześniej przygotowanej identyfikacji wizualnej do stworzenia materiałów marketingowych, strony w sieci i innych elementów, które składają się na całą strategię działania w przyszłości. Nie zapominajmy także o rebrandingu - zmianie dotychczasowej identyfikacji wizualnej, z której korzysta coraz większa liczba firm, nie przywiązując do tych elementów w przeszłości zbyt dużej uwagi.

Jeśli potrzebujesz wsparcia w zakresie kreowania wizerunku swojej marki, zapoznaj się z ofertą doświadczonej agencji brandingowej OBTK: https://obtk.pl/agencja-brandingowa/.


Różnica pomiędzy agencją brandingową i agencją reklamową


Wiele osób nieświadomie myli ze sobą pojęcia agencji brandingowej i agencji reklamowej. Te dwie, pozornie podobne do siebie działalności wykazują całkiem duże różnice i dobrą praktyką będzie odróżnienie, w jakiej sytuacji nasza firma powinna szukać pomocy agencji reklamowej, a kiedy to agencja brandingowa spełni nasze oczekiwania. 

Zadaniem agencji reklamowej jest wsparcie lub przejęcie procesów marketingowych, których nadrzędnym celem jest zwiększenie sprzedaży, poprzez wzrost konwersji, rozpoznawalności marki czy zaufania wśród klientów. Agencja brandingowa natomiast w głównej mierze skupia się na zaprojektowaniu całej koncepcji naszej marki, identyfikacji wizualnej, co przekłada się na stworzenie wizerunku firmy z potencjałem do łatwiejszego promowania jej w przyszłości


Korzyści wynikające z wykorzystania usług agencji brandingowej


Dlaczego warto skorzystać z usług agencji brandingowej? Odpowiednio stworzona identyfikacja wizualna firmy przynosi trwałe, długoterminowe korzyści. Spójna strategia wizerunkowa zapewni nam kreację silnej tożsamości marki, która będzie rozpoznawalna wśród klientów, co zapewni nam świetną bazę do dalszych działań marketingowych.

Budowa silnej więzi pomiędzy marką a klientem to obecnie klucz do zdobycia przewagi konkurencyjnej na rynku, a agencja brandingowa ustrzeże nas przed błędami, które być może popełnilibyśmy, samodzielnie starając się kreować wizerunek przedsiębiorstwa. 

 

Komentarze (0)

Dodaj zdjęcie do komentarza (JPG, max 6MB):
Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy mozliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.