Oszuści nie odpuszczają. Dzwonią, podając się za policjantów, pracowników banku lub prokuratorów. Opowiadają historie o wypadkach, czy też zagrożonych pieniądzach. Tym razem ich ofiarą padła 60-letnia mieszkanka gminy Wasilków.
Na jej telefon zadzwonił oszust podający się za pracownika banku. Poinformował, że ktoś usiłował zerwać jej lokatę i przelać te pieniądze na nieznane konto. Oszust polecił kobiecie przelanie pieniędzy na "bezpieczne konta tymczasowe", aby rzekomo chronić oszczędności. Obawiając się o stratę pieniędzy 60-latka dokonała trzech przelewów na konta wskazane przez fałszywego pracownika banku. W sumie straciła 70 tysięcy złotych. Po zakończeniu rozmowy kobieta zorientowała się, że padła ofiarą oszustwa.
Policjanci apelują o rozsądek przy podejmowaniu wszelkich decyzji finansowych. Bezwzględnie należy zweryfikować tożsamość dzwoniącej osoby oraz cel kontaktu. Warto być czujnym i ostrożnym, aby nie paść ofiarą oszustów. - KWP w Białymstoku
środa, 23 kwietnia 2025
środa, 23 kwietnia 2025
Jak piszę redakcja nikt jej nie oszukał przelała sama dobrowolnie.
Do mnie nie dzwonią bo wiedzą że nie mam konta w banku
W czasie rozmowy niezorientowala się ,a po od razu ludzie gdzie macie głowy ,jaki urzędnik dzwonił by na telefon w takiej sprawie ,gdzie macie rozsądek zdaje się że nie taka stara ,a nie rozsądna
Kużwa ,jakie te baby głupie. Tak się bała, że przelała. Pewnie ,jak już przelała ,to dopiero wtedy na policję poszła. Przelewają, jak nie ukochanemu zza wody ,co na oczy go nie widziała, to wnuczkowi, jak nie wnuczkowi, to na bezpieczne konto dla oszusta. O rozumie....
Sama im dała
Szkoda ,że ofiarom wraca myślenie po przelaniu pieniędzy. Na nieznane konto nie można przelać pieniędzy tylko na bezpieczne ? śmieszne ,że aż głupie.
Ciekawe skąd oszuści maja takie dane jak nazwisko osoby, telefon, skąd wiedzą, że ma lokatę i że ma lokatę właśnie w tym banku?Czy te dane nie wyciekają z banku? To nie są przypadkowe telefony. Oszuści mają te dane. Może banki powinny zaostrzyć wewnętrzne kontrole i procedury żeby chronić klientów banku i całkowicie nie stracić zaufania?