Wiadomości

  • 5 komentarzy
  • 7578 wyświetleń

Rozbudowa obwodnicy

Na budowę drugiej jezdni obwodnicy Szczuczyna w ciągu drogi S61 swoje oferty złożyło 14 potencjalnych wykonawców. O dopuszczenie do udziału w przetargu ubiegają się nie tylko polskie podmioty, ale też  z Włoch, Czech, Hiszpanii, Litwy,  Austrii i nawet z Azerbejdżanu.

Druga jezdnia (lewa) obwodnicy będzie miała długość ok. 6,5 km, wykonana zostanie w technologii betonu cementowego. Ponadto w ramach planowanej inwestycji poszerzona zostanie prawa jezdnia.

Via Baltica będzie realizowana w systemie "Projektuj i buduj". Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie kompletnej dokumentacji projektowej oraz uzyskanie w imieniu i na rzecz zamawiającego wszelkich wymaganych pozwoleń oraz decyzji niezbędnych do zrealizowania inwestycji. Zgodnie z zamówieniem prace projektowe i roboty drugiej jezdni obwodnicy Szczuczyna mają zostać ukończone najpóźniej w ciągu 34 miesięcy od daty zawarcia umowy. Do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych.

Przypomnijmy, inwestycja jest częścią planu globalnego S61 Ostrów Mazowiecka - Budzisko. W ramach projektu powstanie ponad 107 km drogi ekspresowej S61 na odcinku Szczuczyn – Budzisko, która stanowi fragment transeuropejskiej sieci transportowej. Projekt obejmuje budowę drugiej jezdni obwodnicy Szczuczyna, budowę odcinka Szczuczyn – Raczki, obwodnicy Suwałk oraz odcinka Suwałki - Budzisko.

Na całej długości droga będzie dwupasmowa z rozdzieleniem oraz pasami awaryjnymi dostosowanymi do przewidywanego natężenia ruchu. Węzły zostaną zaprojektowane w sposób zapewniający bezpieczną komunikację oraz rozdzielenie ruchu na inne sieci drogowe. Projekt obejmuje także budowę obiektów inżynieryjnych, przejść dla zwierząt, urządzeń ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

 

Trwają przetargi na inne odcinki Via Baltica. Jeszcze w lipcu ma być wiadomo, ile firm złoży wnioski o dopuszczenie ich do udziału w przetargu na projekt i budowę 24-km odcinka S 61 Suwałki-Budzisko z obwodnicą miejscowości Szypliszki.

e-Grajewo.pl

 

środa, 18 maja 2022

Wypadek za Mońkami

Komentarze (5)

Normalni ludzie jak coś budują to starają się od razu zrobić to dobrze ale u nas normalnie być nie może i po zakończeniu budowy rozpoczyna się przebudowywanie.

Już chyba nikogo nie dziwi dlaczego u nas buduje się najdrożej na świecie.

Beton byl zawsze cementowy , to chyba to zadna nowa technologia.

Nowatorskość tej technologii polega na tym że sypiemy worek cementu na betoniarkę a nie pół łopaty jak w technologii betonu żwirowego.

W głowach polskich rządzicieli po wielkich szkołach obowiązuje inny tok myślenia i planowania: budowa, dobudowa, rozbudowa, modernizacja, remont generalny, przy okazji kilka zmian wykonawców, zmian w projekcie i tak wkoło Macieju. Po drodze obowiązkowo kilka "niedopełnień obowiązków, przekroczeń uprawnień itd. itp.

Dodaj zdjęcie do komentarza (JPG, max 6MB):
Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy mozliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.