Wiadomości

  • 10 komentarzy
  • 11433 wyświetleń

Przejazd strzeżony z odległości

Kilka tygodni temu przejazd kolejowy na ulicy Cmentarnej został wyposażony w nowoczesne rogatki, sygnalizację świetlną oraz dźwiękową, pojawił się na nim system monitoringu. Podczas przejazdu pociągu nie ma osoby sterującej pracą szlabanu, zamykającej i otwierającej ruch drogowy. Przejazd nadal ma kategorię A, jest sterowany automatycznie z nastawni, przez dyżurnego ruchu.  

Posterunek dróżnika przejazdowego zlikwidowano, wpisana od wielu lat w miejską przestrzeń budka została rozebrana. Dziś jest nowocześnie. System samoczynnych szlabanów, telewizja przemysłowa wyparła pracę człowieka. Urządzenia zabezpieczające i ostrzegawcze uruchamiane automatycznie mają podnosić poziom bezpieczeństwa w tym miejscu.

Zmiana w obsłudze przejazdu ma swoich zwolenników jak i przeciwników. Niektórzy uważają, że przejazd sterowany komputerem "budzi większe zaufanie" niż przejazd obsługiwany przez dróżnika. Człowiek jest omylny, system nie. Za montażem automatycznej sygnalizacji przemawiają także niższe koszty jej utrzymania.

Przeciwny głos tej zmianie słyszymy m.in. od kierowców, którzy narzekają na wydłużony czas oczekiwania, pomimo że torami nic nie jedzie.  Kiedy szlabany podnosił i opuszczał dróżnik było dobrze, gdy robi to automat już tak nie jest.

- Pamiętajmy, że na każdym przejeździe kolejowo - drogowym najważniejsze jest bezpieczeństwo wszystkich użytkowników. Przejazd i zabezpieczenia na nim działają prawidłowo, w zależności od rodzaju pociągu i jego prędkości, rogatki opuszczane są od 5 do 7 minut przed wjechaniem pociągu na przejazd kolejowo – drogowy – powiedział nam Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
 

Pomimo różnych wątpliwości, zbliżając się do każdego przejazdu kolejowego powinniśmy zachować szczególną ostrożność. Statystyki wypadków na przejazdach kolejowych nie kłamią. Szanujmy życie swoje i innych.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. od 2005 r. prowadzą kampanię „Bezpieczny Przejazd – Szlaban na ryzyko!”, której celem jest budowa właściwych postaw wśród kierowców przekraczających linie kolejowe. Od niedawna organizowane są także seminaria dla instruktorów jazdy, gdyż lepiej przygotowany instruktor  - autorytet bezpiecznej jazdy to bezpieczniejszy "nowy" kierowca.

 

wtorek, 23 kwietnia 2024

Ostatnie posiedzenie podlaskiego sejmiku

poniedziałek, 22 kwietnia 2024

Ełk. Kierowca potrącił pieszych na chodniku

Komentarze (10)

tak i szlaban zamykają 5 minut przed pociągiem i otwierają 2 po - taka automatyzacja niech ich diabli wezmą. A pociągi jeżdżą przed 7 i po 15 wtedy kiedy największy ruch i ludziom się najbardziej spieszy

Szlabany to są w Niemczech...a w Polsce rogatki

Przejazd jak przejazd..normalnie Grajewski..gorzej z wyjazdem w lewo w ul. W.Polskiego..Władze nie wiedza ze istnieje takie cos jak swiatła..ale to w normalnym cywilizowanym swiecie jest...

wsadzcie jakiego bezdomnego tam

nalezy ulepszyc te "nowoczesne" urzadzenie. Kilka dni temu czekalem na tym przejezdzie. Najpierw czekac jakies 5 minut na pociag towarowy, i nastepne jakies 3-4 minuty po tym jak przejechal. Cala ulica Wojska Polskego stoi zakorkowana. Cos nalezy zmienic

PKP nie chodzi o bezpieczeństwo ludzi, a o redukcję etatów i zmniejszenie kosztów,bo i pracownik kosztuje i ta budka w utrzymaniu(prąd, ogrzewanie, remonty), w skali kraju w ten sposób straci/straciło pracę kilka tysięcy osób. Natomiast dyrekcja PKP sprezentowała sobie nowy kilkunastopiętrowy supernowoczesny biurowiec w Warszawie. A dworzec w Grajewie, największy zabytek w okolicy, bez szans na przywrócenie do należytego mu i pasażerom stanu.

Powinni zniecze z tej budki sprzedawać :)

Czemu tak jest ze to ci nie trzeba to się zostawia a to co może kiedyś stanowić zabytek jest usuwane? Czemu nie zostawi ono tego budynku jako zabytkowej atrakcji? Kiedy my w końcu pójdziemy po rozum do głowy. Ehh szkoda :(

Codziennie jestem NIESTETY zmuszony przechodzic przez ten przejazd, i szlak mnie rownie codziennie trafia... Ta norma 5-7 min przed przejazdem pociagu jest zachowana, tak. Tylko tu pojawia sie pytanie po co utrzymywanie tej normy po przejezdzie!?!?!? Dokladnie zmiezylem ostatnio, po przejezdzie pociagu szlabany otozyly sie dopiero po czasie 5.23.07 min. CZEMU???????????

Ten pociag przyjeżdżający dziennie 10razy to jest jakaś tragedia mam pracę gdzie jeżdżę po Grajewie do 20 razy dziennie i to jest tak wkur......że masakra...Korki i jeszcze raz korki...i jeszcze ten chory pociąg!!!!!

Dodaj zdjęcie do komentarza (JPG, max 6MB):
Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy mozliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.