Przeczytajcie i obejrzyjcie zdjęcia - te informacje mogą się przydać - ŻYCZYMY JAZDY BEZ MANDATÓW.
Fotoradary - niestety pracują już na drogach i poboczach.
Znaki szczególne aut ITD:
Posiadają dwa dodatkowe halogeny (starego typu) z przodu pod rejestracją, które służą do naświetlana przy robieniu foto np. po zmroku, głowicę radarową w atrapie (pod kątem 22 stopnie) na drogach dwujezdniowych inspektorzy poruszają się prawym pasem ruchu i fotografują tylko auta, które wyprzedzają radiowóz. Na drogach jednojezdniowych radar ma możliwość robienia zdjęć aut zbliżających się z przeciwka (nie wspominając o stacjonarnym fotografowaniu). Jadąc z tyłu charakterystyczne są anteny: CB oraz GSM. Tych ostatnich może być aż trzy (służą do bezpośredniego transferu zdjęć).
Numery rejestracyjne nowych nieoznakowanych pojazdów ITD:
WE 574CW - Ford Mondeo - granatowy - Delegatura Południowo-zachodnia - Wrocław
WE 575CW - Ford Mondeo - granatowy - Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym - Warszawa
WE 576CW - Ford Mondeo - czarny - Delegatura Północna - Bydgoszcz
WE 577CW - Ford Mondeo - srebrny - Delegatura Wielkopolska - Poznań
WE 578CW - Ford Mondeo - czarny - Delegatura Śląska - Katowice
WE 579CW - Ford Mondeo - czarny - Delegatura Wschodnia - Lublin
WE 580CW - Ford Focus - srebrny - Delegatura Północno-zachodnia - Gorzów Wielkopolski
WE 581CW - Ford Focus - granatowy - Delegatura Wielkopolska - Poznań
WE 582CW - Ford Focus - czarny - Delegatura Północno-wschodnia - Białystok
WE 583CW - Ford Focus - srebrny - Delegatura Południowo-zachodnia - Wrocław
WE 584CW - Ford Focus - srebrny - Delegatura Północna - Bydgoszcz
WE 585CW - Ford Focus - czarny - Delegatura Śląska - Katowice
WE 586CW - Ford Focus - granatowy - Delegatura Wschodnia - Lublin
WE 587CW - Ford Focus - srebrny - Delegatura Centralna - Łódź
WE 588CW - Ford Focus - czarny - Delegatura Południowo-wschodnia - Rzeszów
WE 589CW - Ford Focus - granatowy - Delegatura Południowa - Kraków
WE 590CW - Ford Mondeo - srebrny - Delegatura Centralna - Łódź
WE 591CW - Ford Mondeo - srebrny - Delegatura Północno-zachodnia - Gorzów Wielkopolski
WE 592CW - Ford Mondeo - czarny - Delegatura Północno-wschodnia - Białystok
WE 593CW - Ford Mondeo - srebrny - Delegatura Południowa - Kraków
WE 594CW - Ford Mondeo - czarny - Delegatura Południowo-wschodnia - Rzeszów
WE 595CW - Ford Focus - czarny - Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym - Warszawa
WE 214EC - Peugeot Partner - oznakowany żółty - Delegatura Południowo-wschodnia - Rzeszów
WE 215EC - Peugeot Partner - oznakowany żółty - Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym - Warszawa
WE 216EC - Peugeot Partner - oznakowany żółty - Delegatura Północna - Bydgoszcz
Inspekcja Transportu Drogowego (w skrócie ITD) - jest wyspecjalizowaną, umundurowaną i uzbrojoną formacją kontrolną powołaną na mocy ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym. Do podstawowych zadań Inspekcji należy między innymi kontrola i zapewnienie przestrzegania następujących przepisów prawnych:
ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym[1];
przepisów międzynarodowych w zakresie przewozu drogowego wykonywanego pojazdami samochodowymi;
przepisów ruchu drogowego przez kierujących pojazdami;
W 2011 roku Inspekcja Transportu Drogowego uzyskała nowe uprawnienia na które składają się:
od stycznia:
kompetencje Ministra Infrastruktury w zakresie wydawania uprawnień w międzynarodowym transporcie drogowym (przejęła likwidowane gospodarstwo pomocnicze Ministerstwa Infrastruktury);
od lipca:
kontrola przestrzegania przepisów ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych w odniesieniu do prawidłowości uiszczenia opłaty elektronicznej na terenie Rzeczypospolitej Polskiej[2].
ujawnianie za pomocą stacjonarnych urządzeń rejestrujących naruszeń przepisów ruchu drogowego w postaci przekraczania dopuszczalnej prędkości oraz niestosowania się do sygnałów świetlnych. Zadania te realizowane są w ramach systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym, który budowany jest w oparciu o projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Wraz z przekazaniem Inspekcji nowych uprawnień pojawiły się kontrowersje wokół stosowanych przez nią praktyk. Kontrowersje wywołały praktyki związane z używaniem tzw. fotoradarów, polegające na wykonywaniu zdjęć tyłu pojazdu, co uniemożliwiało identyfikacje kierowcy oraz nieudostępnianie zdjęć wykonanych przez fotoradary na etapie postępowania mandatowego. Wątpliwości Rzecznika Praw Obywatelskich wzbudziła podstawa na jakiej są gromadzone, przetwarzane, udostępniane i usuwane dane i obrazy. Kontrowersje wywołało zapisanie w budżecie 1 mld 200 mln złotych wpływów z mandatów co miało być możliwe m.in. dzięki działaniom Inspekcji. Podnoszono, że rzeczywistym celem działań jest nie poprawa bezpieczeństwa a zwiększenie wpływów do budżetu. Skuteczność działań Inspekcji w tym zakresie okazała się niższa od oczekiwanej-na 740 000 wykroczeń zarejestrowanych w okresie od stycznia do września 2012 roku inspekcja wystawiła 60 000 mandatów. Kontrowersje wzbudził również fakt, że szef Inspekcji Transportu Drogowego, Tomasz Połeć używał do celów prywatnych samochodu zakupionego do kontroli prędkości.
czwartek, 12 maja 2022
sobota, 29 stycznia 2022
Zapis w budżecie normalna rzecz - po to jest planowanie. Jak by nie zapisali, to co - mają przejeść te pieniądze?
Moja domniemana kolejność:
1. Fatalny sposób jazdy kierowców, duża statystyka wypadków, koszty wypadków - praca policji, straży pożarnej, pogotowia, odszkodowania, przestoje, zablokowane drogi, naprawy połamanego wyposażenia dróg, zgony obywateli, tragedie osobiste - niepoliczalne.
2. Zmiana - wyegzekwowanie zmiany stylu jazdy. Edukacja? Jakoś nie wierzę. Zostaje dokumentowanie, zatrzymywanie i pouczanie. Można bez kar finansowych - niech tylko przysyłają zdjęcia, zatrzymują, rozmawiają i puszczają dalej. I tak w koło. Nie będzie zapisu dochodów do budżetu - sfinansujemy działania z naszych dotychczasowych podatków kosztem szkolnictwa, służby zdrowia, drogownictwa itd, itp. Kto jest za bezpłatnym systemem pouczania kierowców? No właśnie...
3. Dlaczego jest tyle złości na Litwinów i generalnie wschodnich kierowców, że u nas szaleją, a u siebie jak baranki? Oni szaleją, bo my bronimy naszego prawa do szaleństw na drogach, nie chcemy narzędzi przymusu ani kar. Więc oni tam ze wschodu szaleją razem z nami - przecież to wolny kraj - każdy ma takie samo prawo. Na Litwie ani oni nie szaleją, ani my - kary są tak drakońskie, że się człowiek od razu statkuje ;-)
4. Bierzmy się za siebie na drodze. Jak zmienimy styl jazdy, to całe te narzędzia będą psu na budę. Wpływy do budżetu zapewnią Litwini - bo oni nie przeczytają po polsku :-), oszczędzimy na ofiarach, czasie pracy służb, oszczędzimy w swoim portfelu. POLAKU - mniej przekory, więcej rozsądku.