środa, 17 lipca 2024

Wiadomości

  • 7 komentarzy
  • 4463 wyświetleń

Dała się oszukać. Straciła prawie 44 tys. złotych

Coraz częstym sposobem dokonywania przestępstw jest wykorzystywanie połączenia telefonicznego z potencjalną ofiarą, która w trakcie rozmowy jest przekonywana, że rozmawia z pracownikiem banku lub osobą reprezentującą inną instytucję finansową. Często wykorzystywany jest do tego spoofing telefoniczny, czyli popularne oszustwo polegające na podszywaniu się dzwoniącego pod inne numery, by móc następnie dzwonić z nich do ofiar i udawać inną osobę. Przy wykorzystaniu konkretnych rozwiązań technologicznych dzwoniący może ręcznie wprowadzić numer, który ma się wyświetlić adresatowi połączenia jako numer dzwoniącego.

 

Do 33-letniej mieszkanki powiatu wysokomazowieckiego zadzwoniła kobieta podająca się za pracownika banku. Nad numerem, który dzwonił do kobiety wyświetlał się napis ,,Bank”. Dzwoniąca powiedziała, że pieniądze na jej koncie są zagrożone. Kobieta, mając wizję utraty oszczędności, zgodziła się postępować zgodnie z jej instrukcjami. Fałszywa pracownica banku poleciła wygenerować za pośrednictwem aplikacji internetowej trzy kody blik każdy po 3 000 zł. Następnie 33-latka została przełączona przez oszustkę do innego pracownika banku, który pomógł jej przelać resztę oszczędności na inne konta, które on podawał. Po pierwszym przelewie na kwotę 19 900 zł bank zablokował kobiecie konto, jednakże ta po namowie oszusta odblokowała je i wykonała ponownie drugi przelew na kwotę 14 900 zł. Mieszkanka powiatu wysokomazowieckiego łącznie straciła 43 800 zł.  

 

Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności przy podejmowaniu wszelkich decyzji finansowych! Pracownicy banków nigdy nie informują o zagrożonych pieniądzach i nie żądają od klientów podania loginu, hasła i kodów autoryzacyjnych. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję, dzwoniąc pod numer 112.

 

KWP w Białymstoku

Komentarze (7)

Przelew na inne konto w celu ochrony pieniędzy ? cyrk ! Oszustwa się nigdy nie skończą gdy ludzie są naiwni i głupi ?

Nastepna bez rozumu

Takich ludzi się nie żałuje im pieniądze są nie potrzebne

Banki namawiają do korzystania z kodów Blik i powinny zwracać klientom pieniądze, bo głównie ta technologia jest używana przez złodziei.. Takie oszustwa nie są możliwe przy użyciu kodów ze zdrapek, jeśli wykluczyć absolutnie skrajną bezmyślność. Dla banku jest wygodnie zrezygnować ze zdrapek, bo nie muszą wtedy produkować i wysyłać kart kodowych, a całe ryzyko spływa na klienta.

Widac ze szkola nie potrafila nalac rozmu do glowy. Ale modlitwa swoje robi.

Zamiast klaskać i gratulować, to wszyscy się irytują. Zainwestowała tak, jak chciała. Jej problem, jej kasa. Dziwię się tylko, po co szła na Policję.

Dodaj zdjęcie do komentarza (JPG, max 6MB):
Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy mozliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.