Olej silnikowy nie tylko smaruje się mechaniczne kawałki silnika (cylindry, pręty kojarzące, nagłówek, i tak dalej) narażone na erozję, zalecając ich przedwczesne zużycie, ale poprzez usunięcie każdego z cząstek, które mogą kształtować, gdy te są w aktywności, to dodatkowo pomaga w utrzymaniu ich w czystości, usprawniające ich działalność. W rzeczywistości, te zanieczyszczenia mogą zbierać się po pewnym czasie i spowodować poważne szkody dla silnika. W momencie, gdy jest on dostępny do użytku, olej silnikowy przechodzi przez wyjątkowy filtr, zwany filtrem oleju, który gwarantuje, że ta duża liczba zanieczyszczonych cząsteczek i ogólnie nieznanych ciał jest zatrzymywana i nigdy więcej nie wraca do rozpowszechniania. Ten mały, aczkolwiek znaczący gadżet jest przetwórnią wprowadzoną na wszystkich pojazdach i odpowiednio ma miejsce przy fundamentalnej przekładni każdego pojazdu.
Dalszego podziału dokonuje się na podstawie ich konstrukcji, dzięki której filtr może być wyjmowany lub nie.
Syfon oleju silnika przenosi olej prosto do filtra, gdzie dostaje się on z otworów w granicy płyty podstawowej. Zanieczyszczony olej jest przepuszczany (przepychany pod napięciem) przez media filtracyjne i z powrotem przez otwór centralny, gdzie ponownie trafia do silnika.
Filtr oleju należy wymieniać przy każdej wymianie oleju. Zwykle oznacza to, że należy go wymieniać co 10 000 km w przypadku pojazdów benzynowych lub co 15 000 km w przypadku pojazdów z silnikiem Diesla. Niemniej jednak, sugerujemy, abyś zajrzał do podręcznika producenta, aby potwierdzić konkretny odcinek pomocy dla Twojego pojazdu.
środa, 11 grudnia 2024
piątek, 6 grudnia 2024
Komentarze (0)