Wiadomości

  • 9 komentarzy
  • 8224 wyświetleń

Białystok coraz nowocześniejszy

Od środy (30.12) kierowcy mogą korzystać z drogowego węzła Porosły na wjeździe do Białegostoku od strony Warszawy. Powstało tam 10 km nowych jezdni i pięć dużych obiektów inżynierskich, co ma zapewnić bezkolizyjny i szybszy ruch samochodów.

Tzw. węzeł Porosły to sieć połączeń na wjeździe od strony Warszawy trasą S8 w połączeniu z drogą wojewódzką nr 676. Taka inwestycja wiązała się m.in. z koniecznością stworzenia bezkolizyjnych przejść nad linią kolejową oraz połączenia dróg z Trasą Niepodległości. Dzięki temu, korzystając z tzw. śródmiejskich obwodnic, można teraz szybko wyjechać z Białegostoku w kierunku stolicy.

Budowa rozpoczęła się na początku 2019 roku, wtedy też wprowadzono na wjeździe do miasta duże zmiany w ruchu, również dla ciężarówek jadących w tranzycie do granicy z Białorusią czy Litwą, co powodowało ogromne korki. Koszt całej drogowej inwestycji - jednej z najdroższych w mieście - to ponad 277 mln zł, z czego większość to dofinansowanie unijne i rządowe.

 

Podlaskie „eski”. Wreszcie w realizacji - GDDKiA

sobota, 12 lipca 2025

Dni Grajewa 2025

piątek, 11 lipca 2025

Obwieszczenie Starosty Grajewskiego

Komentarze (9)

można narzekać na PiS ale to im trzeba przyznać, drogi idą jak nigdy.

Mam gdzieś Białystok, co z naszym dworcem panie Gwiazdowski i Andruszkiewicz?

Tak rozwija się kosztem podatków ściąganych z dużych firm które znajdują się w małych miastach

Grajewianka- Dokładnie!!

grajewianko-to nie ci ludzie sprywatyzowali wszystko co bylo do sprzedania za bezcen i zostawili ludzi bez pracy-a dworzec to nie wiadomo do kogo nalezy i z tym trzeba sie uporac.

Pytanie Grajewianki jak najbardziej zasadne.. Może Panowie odpowiedzą.. Bo były tak szumne zapowiedzi...

To nie zasługa pisu tylko inżynierów drogownictwa , firm drogowych i specjalistów drogowych oraz środków unijnych bez których mogliśmy tylko pomarzyć o takich drogach. Gierek w latach 70-tych ubiegłego wieku zdobył się na wysiłek całego narodu i ledwie wybudował trasę szybkiego ruchu między Warszawą i Katowicami co było osiągnięciem możliwości naszej gospodarki.

Rout... o jakich inzynierach budownictwa mówisz? to jeden wielki przypadek, te drogi nie spełniają żadnych norm unijnych, po 5 latach do kapitalnego remontu będą bo połowa materiału poszła bokiem na na na prywatę... przestancie wreszcie wierzyć w szwindel w tym kraju!!

Bo widzisz "Ona" w normalnym kraju jak ciężarówka ma ładowność 8 ton to maksymalnie tyle wiezie a u nas jak nie dowali dwukrotnie więcej to twierdzi, że mu się kurs nie opłaca. Dlatego drogi i tak wytrzymują cudownie długo.

Dodaj zdjęcie do komentarza (JPG, max 6MB):
Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy mozliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.