W razie nagłego zachorowania w nocy, weekend lub święto, można wybrać Teleplatformę Pierwszego Kontaktu (TPK) uruchomioną przez Narodowy Fundusz Zdrowia. Pod wskazanym numerem dyżurują pielęgniarki lub położne i lekarze gotowi do udzielenia pomocy dzwoniącym pacjentom. Teleplatforma działa na podobnych zasadach do nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej, tylko konsultacje udzielane są przez telefon.
- Udostępniona przez Narodowy Fundusz Zdrowia platforma jest miejscem pierwszego kontaktu dla pacjenta, w sytuacji nagłego zachorowania lub konieczności wystawienia np. e-recepty, gdy lekarze rodzinni zakończyli już pracę oraz w weekendy i święta. Porad medycznych udzielają profesjonalni medycy – pielęgniarki lub położne oraz lekarze. Aby uzyskać pomoc wystarczy połączyć się z bezpłatnym numerem TPK - przekazuje Maciej Olesiński, dyrektor Podlaskiego NFZ.
Pod bezpłatnym numerem pomoc medyczną otrzymają wszyscy ubezpieczeni dzwoniący z terytorium Polski. Pacjenci mogą dzwonić od poniedziałku do piątku, w godzinach 18.00 - 8.00 rano kolejnego dnia, całodobowo w sobotę, niedzielę i święta. Porady udzielane są w języku polskim oraz w angielskim, rosyjskim i ukraińskim.
Platforma jest dostępna też dla osób niesłyszących. Z myślą o nich, konsultacje udzielane są przez wideoczat. Komunikacja odbywa się w języku migowym, przy wsparciu tłumacza Polskiego Języka Migowego.
sobota, 25 października 2025
piątek, 24 października 2025
To funkcjonuje od 1,5 roku! Teleporady... Albo leczyć normalnie albo wybrać inny zawód.
Biuro Podróży
Restauracja
Pozycjonowanie
Dom Pogrzebowy
WeselaPrzyjęcia
CentrumMateriałów
Pensjonat & SPA Rajgród
Stomatologia MedycynaEstetyczna
Szkoła Policealna
Pracuj.pl© Copyright 2025, Wszelkie prawa zastrzezone
