piątek, 29 marca 2024

Wiadukt betonowy w centrum miasta?

Na ulicy Piłsudskiego trwają odwierty geologiczne sprawdzające grunt pod planowaną budowę dużego wiaduktu drogowego, który poprowadzi ruch drogowy na przejazdem kolejowym. Planowany wiadukt zaczynać się będzie prawie od Polmozbytu a skończy przy Kościele! PKP chce zbudować kolej szybkiego ruchu Białystok - Ełk ( bez przystanku w Grajewie). Szuka metody bezkolizyjnych przejazdów. Przejazd koło cmentarza - w planach PKP ma być zlikwidowany! Przejazd za Intermarche - droga w kierunku Mlekpolu ma być puszczona pod torami. Generalnie pociąg "szybkiego ruchu" przeleci przez Grajewo zostawiając po sobie tylko hałas i problemy drogowe! Traw inicjatywa oddolna i zbierane są podpisy sprzeciwiające się takim rozwiązaniom! PKP ma mało czasu na warianty alternatywne. Mońki wywalczyły prawdopodobnie aby to pociągi jechały po swoich wiaduktach kolejowych nad skrzyżowaniem drogi 65 z linią kolejową. Nikt nie liczył się z opinią ludzi, robią i planują tak ważne sprawy za naszymi plecami! Będzie tak jak z obwodnicą Bargłowa Kościelnego! Powołano nawet Komitet Protestacyjny Przeciwko Budowie Obwodnicy Bargłowa i co ?! wybudowali, wydali kasę - a za chwilę cały ciężki ruch tranzytowy i tak pojedzie Via Baltica! Są też głosy za budową wiaduktu ( zapewne ci którzy mogą w dobrej cenie sprzedać PKP swoje stare nieruchomości w okolicach budowy wiaduktu - planowe są liczne wyburzenie budynków wzdłuż planowanego monstrum ) /

Czytam i oczy otwierają mi się coraz bardziej ,to jest szok nie można do tego dopuścić w żadnym wypadku niech kolej wybuduje sobie obwodnicę a nie planuje taki koszmar wszystkim mieszkańcom miasta .

Gdybyśmy mieli normalne a nie PiSowskie sądy, to bym pozwał PKP o zaniżenie wartości mieszkania, podobnie jak Agrocentrum. Niestety trzeba czekać na wyczyszczenie tego bagna które nam pokłócona prawica zrobiła, bo teraz nawet wygrana w Strasburgu nie gwarantuje ochrony naszych praw.

Daremne żale. Grajewianie to leniuchy, tak samorządowcy jak i mieszkańcy. Jeżeli samorządowców nikt nie naciska, to wszystko akceptują. A z drugiej strony, taki wiadukt nada miastu nowoczesny wygląd i ... może prestiż. Jedyna nadzieja, że kler się obudzi bo przecież stary kościół może popękać. Chociaż , gdy popęka, to wpadnie trochę kasy od PKP. Ważne żeby coś się działo i się dzieje. Nara

Wściekły - to bagno ciągnie się od '89... I jak ktoś myśli, że pis i po się różnią czymś więcej niż nazwą to sam sobie szkodzi... Układ z Magdalenki ciągle żywy i ma się dobrze...

Do autora posta, monstrum to byłby wiadukt kolejowy, który miałby kilka km ze względu na konieczny mały procentowo podjazd i zjazd. Wiadukt ten musiałby się zaczynać przy Intermarche a wątpię żeby pociąg dał radę zjechać i zatrzymać się na dworcu w Grajewie, chociażby tylko zwykły pośpieszny, a wtedy gdzie byłby przystanek w Grajewie? Wolę 200 m wiaduktu drogowego niż 5 km torów nad dachami całego miasta.

Do Wici on to może obwodnica dla kolei ?

jak obwodnica kolei ???
Jeszcze większe zamieszanie

Wicia ... To teraz pomysl jakie zjazdy i podjazdy musa byc dla TIRow i samochodow, a mieszkancy maja na wiadukt wjazdac winda do nieba. Tylko tunel dla pociogow i obwodnica dla TIRow i po problemie i nie robic z miasta trampolin jak w cyrku.

Gorszy szort, TIRy za rok pojadą S61, więc obwodnica zbyteczna. I nie straszcie, że pociągi w Grajewie nie będą się zatrzymywać. Wszystko będzie kursować normalnie jak do tej pory, jedynie kilka ekspresów się nie zatrzyma. Dla informacji: dopuszczalne pochylenie na wiadukcie drogowym - do 4 procent (4m/100m), dopuszczalne pochylenie na linii szybkiej kolei - do 6 promili (6m/1km), z wyjątkiem stacji i obiektów eksploatacyjnych (max. 2 promile). Więc sami policzcie, gdzie będzie więcej betonozy.

To tylko wiadukt, przyzwyczaicie się, nie da się zatrzymac postępu i tkwić w przeszłości. Nie jesteśmy miastem turystycznym ,wizerunek miasta na tym nie ucierpi. W dużych miastach to norma ,a wy tu straszycie betonowym monstrum.

Problem istnienia i wzajemnej koegzystencji trasy kolejowej i drogowej należy rozpatrywać w kilku aspektach. 1. Zapewnienie sprawnego i funkcjonalnego ruchu miejskiego za torami i przed /dwie części miasta/.
2. Przekierowanie transportu drogowego-ciężkiego /tranzyt/ na obwodnice miejską.
3. Trasa Transportu kolejowego powinna przebiegać tak jak obecnie ale w tunelu zarówno odkrytym jak i przykrytym. Na stacji-dworcu specjalny peron podziemny połączony z budynkiem dworca-wewnątrz.
Rozwiązania takie znane są od dziesięcioleci. Najbliższy przykład w Prusach-niedaleko. Jest to szlak kolejowo- drogowy z Gołdapi do Żytkiejm-bezkolizyiny. Uczmy się i bierzmy wzory sprawdzone.

Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy mozliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.