Tanie przesyłki kurierskie liczą się dla klientów
Raport “E-commerce w Polsce 2019: Gemius dla e-Commerce Polska” jest kopalnią informacji użytecznych dla planowania rozwoju sklepu on-line. Dowiadujemy się z niego na przykład, że niskie koszty dostawy to drugi najważniejszy czynnik sprawiający, że klient decyduje się na pierwszy zakup w danym serwisie internetowym, a nie jakimś innym, oferującym podobne produkty/usługi. Na ten aspekt wskazało 37% ankietowanych (na pierwszym miejscu jest oczywiście cena produktu, na którą wskazało 45% ankietowanych). Jednocześnie dostawa kurierem pozostaje najczęściej wykorzystywaną i najbardziej pożądaną formą dostawy: 62% respondentów wskazało, że najczęściej korzystają z tej właśnie formy dostawy, a 71% wskazało, że dostępność tej formy dostawy motywuje ich do zakupów w sieci. Tak więc tanie przesyłki kurierskie mogą być bardzo ważne dla rozwoju sklepu on-line.
Tanie przesyłki kurierskie mogą być nieco ważniejsze dla sklepów, których głównym targetem są kobiety, które nieco częściej wskazują na ten aspekt sprawy. Z kolei dla sklepu, którego głównymi klientami są osoby z grupy wiekowej 25-34 lat są mniej istotne, ponieważ z niewiadomych przyczyn osoby te przypisują niskim kosztom dostawy mniejsze znaczenie niż inne grupy respondentów.
Co więcej, 33% respondentów wymienia wysokie koszty dostawy jako problem, z którym mieli do czynienia w ostatnim okresie. Co ciekawe, kobiety deklarują, że spotkały się z tym problemem znacznie częściej niż mężczyźni (39% vs 28% wskazań). Może dlatego zwracają większą uwagę na cenę dostawy. Także osoby młode (15-24 lat) spotykały się z tym problemem dużo częściej (45% wskazań w porównaniu do średniej 33%). Jest to, jak się okazuje, najczęstszy problem z jakim ta grupa kupujących się styka dokonując zakupów w internecie.
Tanie przesyłki przesyłki kurierskie przyciągają nowych klientów
Cena dostawy jest też najczęściej wybierana jako czynnik, który mógłby skłonić osoby kupujące w sieci do częstszego robienia zakupów przez internet. Takiej odpowiedzi udzieliło aż 55% respondentów. Tu również odpowiedź tą częściej podawały kobiety (60% wskazań). Tanie przesyłki kurierskie mogą więc być sposobem na zwiększenie nie tylko swojego udziału w tym torcie, ale także powiększenie całego tortu.
Z raportu dowiadujemy się także, że 33% internautów niekupujących dotychczas w sieci deklaruje, że niższe koszty dostawy mogłyby skłonić ich do dokonywania zakupów w sieci (był to najczęściej wymieniany czynnik). Tylko ok. jednej czwartej respondentów niekupujących w sieci wskazało na cenę produktu jako na czynnik, który mógłby ich do tego skłonić. Tu również cena dostawy jest znacznie ważniejsza dla kobiet niż dla mężczyzn (39% vs 27%), choć sama cena produktu była tak samo ważna dla obu płci. Tanie przesyłki kurierskie mogą też być sposobem na przyciągnięcie klientów ze starszych grup wiekowych (35+), którzy częściej wymieniają ten czynnik niż młodzi internauci. Co ciekawe, osoby postrzegające sytuację materialną swojego gospodarstwa domowego jako złą wcale nie wskazują na cenę dostawy jako coś co skłoniłoby ich do częstszych zakupów on-line częściej niż inne grupy (28% wskazań). Osoby mniej zamożne do zakupów zmotywowałaby raczej po prostu poprawa sytuacji finansowej (28% respondentów wybrało tą odpowiedź). To osoby średnio zamożne są tą grupą potencjalnych klientów, która na ten czynnik zwraca uwagę najczęściej (38%).
Osoby niekupujące w sieci wskazują też, że zbyt wysokie koszty dostawy są jednym z głównych czynników, które powstrzymują ich od robienia zakupów on-line (czynnik ten zajął drugie miejsce w rankingu z 22% wskazań). Również w tym przypadku kobiety nieco częściej podają tą odpowiedź (24% wskazań). Co ciekawe, osoby uważające się za mniej zamożne odpowiadają w ten sposób zdecydowanie rzadziej niż inni internauci (tylko 15% wskazań w tej grupie respondentów). Choć osoby niekupujące w sieci stanowią zaledwie 38% internautów, widać z tych wyników, że tanie przesyłki kurierskie mogą być istotnym czynnikiem przyciągającym nowych klientów do e-sklepu.
poniedziałek, 25 listopada 2024
poniedziałek, 25 listopada 2024
Komentarze (0)