Fashion marketing jest niezwykle ważny ze względu na ogromną konkurencję na rynku. W internecie pojawia się mnóstwo sklepów, których asortyment składa się przede wszystkim z ubrań męskich, damskich i dziecięcych. Mogłoby się wydawać, że kupowanie odzieży przez internet, czyli bez braku możliwości przymierzenia, nie będzie cieszyć się popularnością. Jest jednak zupełnie inaczej. Widać to wyraźnie po statystykach. Udział handlu online wzrasta i opiera się w dużej mierze na branży modowej. Warto wobec tego zainwestować w skuteczny marketing marki ubrań, aby dotrzeć do potencjalnych klientów, zwiększyć świadomość marki, odnotować wyraźny wzrost sprzedaży.
W pierwszej kolejności powinno się zbadać rynek, przeanalizować zapotrzebowanie na nim. Pomoże to określić grupę docelową, do której zostanie skierowana oferta. Trzeba mieć na uwadze jej potrzeby, preferencje. Inne działania marketingowe zostaną skierowane do młodych i aktywnych osób niż do eleganckich pań po trzydziestce. Produkty muszą być jak najlepiej dopasowane do przyszłych użytkowników, aby cieszyły się zainteresowaniem i były chętnie kupowane. Znaczenie ma nawet dobranie właściwego stylu i kolorystyki, z czym będzie kojarzona dana marka odzieżowa. Strona sklepu internetowego musi być intuicyjna, responsywna, zawierać skuteczne CTA. Znaczenie ma również możliwość wystawienia opinii o produktach. Zadbać należy o to, aby przygotowana oferta była unikalna. Należy wyróżnić się na tle konkurencji. Witryna internetowa musi zostać zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarki Google i użytkowników. Trzeba jak najbardziej ułatwić robienie zakupów, skrócić ścieżkę sprzedaży. Dobrze skategoryzowane produkty to jedno, ale powinno się także umieścić wewnętrzną wyszukiwarkę na stronie, aby klient mógł szybko odnaleźć konkretny produkt.
Niezwykle pomocne w promowaniu marki odzieżowej są social media. Warto wykorzystać przede wszystkim Facebooka i Instagrama. Prowadzenie firmowego fanpage`a to podstawa. Trzeba oczywiście regularnie umieszczać ciekawe wpisy. Za ich pomocą można informować o najnowszych kolekcjach, wyprzedażach, ofertach specjalnych itd. Promowanie marki w mediach społecznościowych gwarantuje zwiększenie zasięgu i ruchu na stronie. Pozwala na stworzenie zaangażowanej grupy użytkowników. Istotne jest publikowanie wysokiej jakości zdjęć. W branży modowej najlepiej sprawdzają się lookbooki i packshoty. Sesja zdjęciowa powinna zostać wykonana profesjonalnie, najlepiej będzie zaangażować do tego modeli i znane osobistości. Należy pokazać się światu i kreować na eksperta w swojej branży. Wspaniale sprawdza się influencer marketing, należy wobec tego rozejrzeć się za blogerami modowymi o większych zasięgach. Przy owocnej współpracy można przypisać im funkcje ambasadorów marki. Warto również prowadzić firmowego bloga, udzielać porad modowych, tworzyć rozmaite stylizacje przy wykorzystaniu sprzedawanych ubrań.
Bardzo ważne jest w branży modowej budowanie pozytywnego wizerunku marki i zaufania do niej. Użytkownicy cenią sobie autentyczność. Można przedstawić im kulisy pracy firmy, pokazać proces powstawania ubrań. Pozycjonowanie i płatne reklamy Google Ads to jedno, ale warto też postawić na promocję w czasopismach i serwisach modowych. W content marketingu drzemie ogromny potencjał. Najlepszym rozwiązaniem będzie zlecenie stworzenia ciekawych artykułów sponsorowanych doświadczonemu copywriterowi. Zadbać należy przede wszystkim o unikalność treści. Mają one angażować społeczność. Świetnie sprawdza się także newsletter, dzięki któremu można w łatwy sposób powiększyć bazę danych. W celu zachęcenia do zapisania się do newslettera należy zaoferować darmową dostawę, kod rabatowy na pierwsze zakupy itd. Można również wykorzystać reklamy w telewizji, co jednak wiąże się z wyższymi kosztami. Banery sponsorskie i reklama w TV umożliwiają dotarcie do szerokiego grona odbiorców.
środa, 11 grudnia 2024
piątek, 6 grudnia 2024
Komentarze (0)