„Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Miasta i Gminy Szczuczyn”.
W miesiącu marcu 2011 roku Gmina Szczuczyn reprezentowana przez Burmistrza Szczuczyna – Artura Kuczyńskiego złożyła wniosek do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku na zadanie pn. „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Miasta i Gminy Szczuczyn”.
Powyższy wniosek o dofinansowanie przygotowany został na podstawie wniosków składanych przez mieszkańców Gminy Szczuczyn do dnia 15 lutego 2011 r., w których zawierali oni rodzaj materiału, jego ilość oraz miejsce gdzie jest składowany bądź na jakiej działce stoi budynek pokryty materiałem zawierającym azbest.
W związku z pozytywnym rozpatrzeniem wniosku, Gmina Szczuczyn w dniu 11 lipca 2011 roku podpisała umowę na dotację z WFOŚiGW do kwoty nie przekraczającej 44.623,87 zł.
W wyniku przeprowadzonego postępowania przetargowego, spośród 4 złożonych ofert, została wybrana firma: Przedsiębiorstwo Produkcyjno – Usługowo – Handlowe „CZYŚCIOCH” Sp. z o.o., która zaoferowała najniższą cenę.
Zgodnie z zawartą umową, do dnia 31 października 2011 roku PPUH „CZYŚCIOCH” Sp. z o.o. ma usunąć azbest z terenu gminy Szczuczyn. Do firmy należeć będzie: odbiór z terenu Miasta i Gminy Szczuczyn wyrobów zawierających azbest, ich przewiezienie z miejsca odebrania do miejsca unieszkodliwienia oraz unieszkodliwienie (płyty azbestowo – cementowe, faliste i płaskie) w łącznej ilości około 129,12 ton.
Powyższe wyroby azbestowe maja być usunięte do 31 października 2011 r.
Nadmienia się, iż planowana jest coroczna akcja usuwania azbestu w gminie Szczuczyn, pod warunkiem uzyskania funduszy pozabudżetowych na ten cel.
Komentarze (0)