sobota, 28 maja 2022

Wiadomości

  • 9 komentarzy
  • 12109 wyświetleń

Komu wysepki (nie)potrzebne?

 
      Niedawno na drodze krajowej 61, na odcinku Łomża Augustów wybudowano wiele wysepek. Budowa wysepek trwała dość długo, powodując sporo utrudnień w ruchu dla kierowców. Pociągnęła też duże środki finansowe i pociąga nadal. Znaki na tych wysepkach są aktywne, a więc zasilane energią elektryczną. Przy większości wysepek pozostało poprzeczne wybrzuszenie (garb) w asfalcie, jako ślad po doprowadzeniu kabla. A bieżąca naprawa (wymiana) często łamanych znaków i słupków też obciąża zarządcę drogi, czyli NAS podatników. Ale na inne, słuszne cele - niestety środków brakuje.
 
      Ostatniej nocy na jednej z wysepek między Grajewem a Rajgrodem jednocześnie strącono dwa słupki ze znakami, i tak bywa niejednokrotnie. Wybrane zdjęcia pochodzą tylko z 3 miesięcy b.r. i tylko z odcinka Grajewo-Rajgród (rocznie zapewne kilkadziesiąt). O faktycznej liczbie zniszczonych słupków ze znakami wie tylko GDDKiA, która skrupulatnie i w miarę szybko je wymienia. Bo olbrzymim zagrożeniem dla kierowców są sterczące lub wygięte "gołe" słupki bez znaków. Zdaniem urzędników wysepki były potrzebne i konieczne.  Zdaniem wielu kierowców - niekoniecznie, a wręcz odwrotnie, dużo pogorszyły... Oczywiście całą winę można zrzucić na kierowców. Bo gdyby przestrzegali przepisów, nie byłoby wypadków. Ale życie jest życiem, i nie zanosi się na to, aby ich nie było...
 
(kos)

Komentarze (9)

Dla pieszych powinni wykonać przejścia podziemne lub nadziemne a nie tamować ruch stawiając wysepki, znaki drogowe i inne utrudniacze ruchu.

Tiry w nocy rozwalaja, kierowcy zasypiaja za kierownica i trach, to samo jest w Szczuczynie.

skoro znaki sa zbyt słabe jak na warunki panujące na tej drodze to czy nie lepiej robić je solidniej? ;) Wszyscy znamy historie o tych "rozjechanych" bałwanach sniegowych ;)

trzeba postawic w tym miejscu skode zielona i beda trzepac pokoleji

do Droga tylko dla samochodów
Idea może słuszna, ale koszt wykonania jest znacznie większy. Poza tym przejścia te charakteryzują się innymi niebezpieczeństwami takim jak np.: narażenie na rozboje. Zapraszam do przejścia nimi po 22 jak jest ciemno :) Jako przykład funkcjonowania kładki dla pieszych wystarczy podać tą przy PKP. Ile osób z niej korzysta?
do cham
Czyli lata prac nad bezpieczeństwem infrastruktury drogowej poszły na marne? Lepiej postawić betonowe ściany tak, aby uczestnicy kolizji gineli na miejscu. Słusznie zapewne nikt by już nie przekraczał przepisów ruchu drogowego.

IDEA POWINNA BYĆ TAKA:
5 GWIAZDKOWI KIEROWCY
W 5 GWIAZDKOWYCH SAMOCHODACH
NA 5 GWIAZKOWEJ DRODZE.

Ciekawe czy te przejścia podziemne lub nadziemne wyniosły by taniej niż wysepki.Zastanów się co piszesz.

trzeba zrobic bylo metr szerszo drogie i nikt by nie jezdzil po wysepkach na taki ruch co jest to krajowa droga

do drogowiec: dobry kierowca nie skosi znaku jak rownież nie jest niebezpieczenstwem dla innych uzytkowników drogi. A zły? Uważasz że lepiej jak pojedzie dalej po zniszczeniu znaku i zabije Ciebie albo kogos z Twojej rodziny?

Mocniejsze slupki?? ... Nie brzmi to za dobrze. Uderzenie w taki mocny słup nie wygladalo by za dobrze.

Dodaj zdjęcie do komentarza (JPG, max 6MB):
Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy mozliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.