Osobom niedosłyszącym coraz łatwiej jest pokonywać trudności np. przy załatwianiu spraw, np. w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych.
Przeszkoleni urzędnicy, językiem migowym tłumaczą kwestie związane z emeryturą czy innymi formalnościami. Tak też jest w biurze terenowym ZUS w Grajewie – przeszkolony pracownik pomaga osobom z dysfunkcją słuchu. Osoby niesłyszące zgłaszają się do miejscowej placówki z różnymi sprawami.
Niektóre są proste – wystarcza pomoc pracownika przeszkolonego w zakresie komunikacji w języku migowym, inne na tyle skomplikowane, że wymagają dużo większych umiejętności w tym zakresie. W przypadku zgłoszenia się osoby niesłyszącej i braku możliwości wystarczającego porozumienia się, umawiamy się z interesantem na określony termin i zapewniamy obsługę przez osobę, która profesjonalnie posługuje się językiem migowym – powiedziała e-Grajewo.pl Anna Krysiewicz, rzecznik prasowy ZUS w Białymstoku.
ZUS od dłuższego czasu podnosi standardy obsługi osób niesłyszących, niewidomych i poruszających się na wózkach inwalidzkich. Budynki, sale systematycznie są dostosowywane do potrzeb osób niepełnosprawnych. 18 kwietnia br. wychodząc naprzeciw oczekiwaniom niesłyszących klientów w siedzibach 43 oddziałów Zakład uruchomił usługę wideotłumaczenia rozmów.
e-Grajewo.pl
wtorek, 11 lutego 2025
poniedziałek, 10 lutego 2025
chyba to nie ten budynek
już od dawna ten....
© Copyright 2025, Wszelkie prawa zastrzezone