Powstanie baz danych przyczyniło się do powielania i przechowywania nieaktualnych informacji. W takiej sytuacji użytkownicy spędzają więcej czasu na poszukiwaniu potrzebnych szczegółów, a także mogą pominąć te istotne i stracić potencjalnych klientów. Dlatego nieaktualne dane znajdujące się w systemach CRM mogą kosztować biznesmenów spore pieniądze – wiąże się to też z opłatami za więcej pamięci, niż istotnie jest potrzebna. Niezbędna jest więc wiedza, o tym jak i kiedy usuwać informacje, aby zostawić tylko te, które są nam potrzebne. Przedstawiamy, jak powinien wyglądać proces usuwania danych z systemu.
Pierwszym krokiem procesu czyszczenia danych w systemie CRM powinna być analiza ich jakości. Podczas tej czynności należy zrozumieć, w jaki sposób informacje zostały wprowadzone oraz czy były powielane. Dzięki tym informacjom łatwiej trafić na zduplikowane rekordy i odkryć skąd pochodzą. Najlepiej byłoby mieć te informacje od samego początku, ale zazwyczaj nikt nie monitoruje systemów CRM. Dlatego analiza danych i wykrycie nieistotnych informacji jest niezbędna.
Nieistotnych danych nie musimy usuwać codziennie lub co tydzień, ale warto poświęcić trochę czasu zaplanowanie regularnego harmonogramu czyszczenia systemu. Częstotliwość najlepiej dopasować do specyfiki firmy – w jednych przedsiębiorstwach sprawdza się kwartalne usuwanie danych, w innych wystarczy roczne. Warto więc dostosować harmonogram do naszego przedsiębiorstwa. Dzięki temu zyskamy pewność, że wszystko jest w porządku. Warto też korzystać z baz danych schober.pl, ponieważ większość prac zostanie wykonana za nas.
Czyszczenie systemu CRM obejmuje następujące czynności:
Standaryzacja
W firmach, które nie mają standardowej polityki dotyczącej wprowadzania danych w systemie CRM, użytkownicy wprowadzają informacje według swoich indywidualnych preferencji. Wówczas może się okazać, że w systemie jeden rekord jest zapisany na kilka sposobów – pracownicy mogą wprowadzić czyjeś pełne imię i nazwisko, ale mogą też zdrobniałych form, skrótów lub pseudonimów. Standaryzacja pozwoli wyeliminować zduplikowane wpisy.
Czyszczenie danych
Najpierw powinno się usunąć niepotrzebne dane, które już są w systemie, czyli powtarzające się rekordy, błędne lub niekompletne informacje. W razie wątpliwości należy się skontaktować z osobą, która wprowadziła dany wpis.
Ten krok gwarantuje, że w systemie będą się znajdować aktualne i przydatne dane. Procedury wprowadzania wpisów najlepiej ustanowić na początku, aby mieć pewność, że pracownicy pracują z odpowiednimi danymi. Jeżeli mamy wątpliwości dotyczące ważności informacji, warto je sprawdzić.
Uzupełnienie brakujących informacji
Nikt nie chce stracić klientów z powodu braku informacji. Dlatego warto, jak najszybciej uzupełnić brakujące numery telefonów i adresy mailowe. Można dodać do wpisów dodatkowe informacje, które ułatwią użytkownikom prace.
poniedziałek, 25 listopada 2024
poniedziałek, 25 listopada 2024
Komentarze (0)