Do końca tego roku powstanie studium wykonalności budowy Pętli Mazurskiej. Głównym celem przedsięwzięcia jest utworzenie szlaku żeglownego w formie pętli, która umożliwi dopłynięcie do jeziora Śniardwy z portu w Giżycku na jeziorze Niegocin i powrót funkcjonującym obecnie szlakiem żeglownym przez jeziora Tałty, Szymon i Jagodne.
To ważne wydarzenie dla Orzysza, Miłek i Giżycka – podkreśla burmistrz Orzysza Zbigniew Włodkowski.
Pod uwagę branych jest kilka wariantów m.in. pokonanie wzniesienia za pomocą pochylni takiej jak na Kanale Elbląskim, przenoszenie jednostek pływających przy użyciu podwieszonego wyciągu linowego, czy wydrążenie tunelu żeglownego pomiędzy jeziorami pod wyniesieniem.
Koszt opracowania wynosi blisko 800 tys. zł, a odbiór planowany jest na koniec bieżącego roku. Kolejnym krokiem będzie przystąpienie do sporządzania dokumentacji projektowej oraz uzyskiwania niezbędnych decyzji administracyjnych do realizacji zadania. Przewidywany koniec prac budowlanych Pętli Mazurskiej to 2029 rok, a wstępny koszt inwestycji szacowany jest na ok. 400 mln zł.
Wielka Pętla Mazurska to nowy szlak żeglarski, który od dawna marzy się wodniakom.
Wody Polskie jednocześnie modernizują kanały i obiekty hydrotechniczne na Szlaku Wielkich Jezior Mazurskich na łączną kwotę ponad 300 mln zł, zmieniając oblicze tego turystycznego regionu. Wodniacy mogą już korzystać z nowej śluzy Guzianka II, a także wyremontowanego Kanału Grunwaldzkiego, Kanału Piękna Góra i Kanału Tałckiego.
fot. e-Grajewo.pl
wtorek, 10 grudnia 2024
sobota, 7 grudnia 2024
Co z tej petli bedzie mialo Grajewo. ?
© Copyright 2024, Wszelkie prawa zastrzezone