środa, 19 stycznia 2022

Kultura i rozrywka

  • 5 komentarzy
  • 8881 wyświetleń

3 Maja w SP4

„Nie rzucim ziemi skąd nasz ród,
Nie damy pogrześć mowy,
Polski my naród, polski lud,
Królewski szczep piastowy.
Nie damy by nas zniemczył wróg! 
Tak nam dopomóż Bóg!”

Od wielu lat grono pedagogiczne oraz uczniowie Szkoły Podstawowej nr 4 w Grajewie spotykają się na uroczystościach i apelach związanych z rocznicami o charakterze patriotycznym.

Jedno z takich świąt przypada na dzień 3 maja – w tym roku minęła już 217 rocznica uchwalenia konstytucji. Dla uczczemia tej ważnej dla Polaków daty w SP nr 4 odbyło się przedstawienie artystyczne, podczas którego występujący uczniowie przypominali wydarzenia historyczne z 1791 roku, recytowali wiersze tematyczne i śpiewali pieśni. Celem spotkania było zachęcenie jego uczestników do chwili refleksji nad tak ważnymi sprawami dla każdego Polaka jakimi jest ojczyzna, naród, wolność. Młodzi zapoznawali czy przypominali historię swego kraju, bo „Przecież Naród, który nie zna swojej przeszłości, ginie i nie buduje przyszłości”.

- Chciałam powiedzieć, że nie była to lekcja historii tylko lekcja patriotyzmu. A, że w tej lekcji patriotyzmu było tyle historii, to już oddzielna sprawa – mówiła kończąc spotkanie Dyrektor SP 4 Halina Muryjas – Rząsa.

Obecny na spotkaniu wiceburmistrz Miasta Grajewa Waldemar Remfeld, podziękował za zaproszenie: - Była to wspaniała lekcja o przeszłości, muszę powiedzieć, że konstytucja jest najważniejszym aktem prawnym, a każdy naród, który jej nie posiada to jakby nie posiadał tożsamości.

e-Grajewo.pl 

Komentarze (5)

Piękna akademia!Gratulacje Kochane Dzieciaki!

a dlaczego tak malo zdjec;(

Ciekawe czemu tak mało zdjęć?Byłam w tym uczestnikiem i ta pani ze-grajewo robiła sporo fotek ...Ale i tak było fajnie:)

ja tam występowałam xDD

Dodaj zdjęcie do komentarza (JPG, max 6MB):
Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy mozliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.