Powiat Grajewski

Elektroniczna komunikacja

Czy wiesz, że możesz załatwiać wybrane sprawy urzędowe bez konieczności wychodzenia z domu?

Wystarczy, że złożysz wniosek o profil zaufany, jednorazowo stawisz się w punkcie potwierdzania profilu i będziesz mógł korzystać z usług dostępnych na ePUAP lub CU (elektronicznych platform służących do komunikacji obywateli z jednostkami administracji publicznej).

Do wysłania pism urzędowych nie jest potrzebny podpis elektroniczny (weryfikowany za pomocą płatnego kwalifikowanego certyfikatu), a jedynie uzyskanie profilu zaufanego. Jest to bezpłatna metoda potwierdzania tożsamości obywatela Polski w systemach elektronicznej administracji. Założenie profilu zaufanego jest najprostszym i najwygodniejszym sposobem załatwiania spraw urzędowych.

Aby uzyskać profil zaufany należy:

  1. Wejść na stronę http://epuap.gov.pl i założyć konto.

  2. Zalogować się na konto i wysłać wniosek o wydanie profilu zaufanego (drogą elektroniczną).

  3. Udać się do wybranego Punktu Potwierdzającego, aby potwierdzić swoją tożsamość (w terminie do 14 dni od wysłania wniosku o wydanie profilu). Należy zabrać ze sobą dowód osobisty lub paszport. W Grajewie punkt taki znajduje się w Urzędzie Skarbowym w Grajewie przy ul. Elewatorskiej 8 oraz w ZUS na oś. Centrum 7a.

Profil zaufany jednoznacznie identyfikuje osobę, która składa podpis na podstawie zestawu informacji zawartych w profilu zaufanym. Informacje zawarte w profilu zaufanym są w wiarygodny sposób potwierdzane przez Punkt potwierdzający, czyli przez instytucję publiczną, wskazaną przez Ministra właściwego do spraw informatyzacji, uprawnioną do nadawania i zarządzania profilami zaufanymi użytkowników.

Szczegółowa instrukcja dostępna jest na stronie  pz.gov.pl/Instrukcja_Uzytkownika_PZ.pdf

W celu dostarczenia do Starostwa Powiatowego w Grajewie dokumentu elektronicznego, należy zarejestrować się na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP) lub Cyfrowym Urzędzie Wrót Podlasia.

W celu wysłania pisma przez ePUAP, należy:

  1. Wejść na stronę: epuap.gov.pl i założyć konto

  2. Zalogować się na konto

  3. Wybrać rodzaj sprawy

  4. W polu Ustaw / zmień adresata wpisać: Starostwo Powiatowe w Grajewie

  5. Poniżej pojawi się odnaleziony adresat

  6. Wypełnić pismo (formularz elektroniczny),jeżeli to konieczne dołączamy załączniki.

  7. Podpisać pismo, stosując jedną z możliwości

    1. profil zaufany

    2. podpis elektroniczny

  8. Wysyłać pismo.
     

W celu wysłania pisma przez CU, należy:

  • Wejść na stronę  cu.wrotapodlasia.pl  i założyć konto

  • Zalogować się na konto

  • Wyszukać odpowiednią usługę, następnie wybrać jednostkę do której wysyłamy pismo Starostwo Powiatowe w Grajewie.

  • Wypełnić pismo (formularz elektroniczny),jeżeli to konieczne dołączamy załączniki.

  • Podpisać pismo, stosując jedną z możliwości

    • profil zaufany

    • podpis elektroniczny

  • Wysyłać pismo.

Regulamin korzystania z usług Cyfrowego Urzędu przez Interesantów dostępny jest na stronie cu.wrotapodlasia.pl/CU.Public/Cms/Regulamin

Dostępne platformy internetowe poprowadzą Państwa krok po kroku przez wypełnianie formularzy, a następnie za jej pośrednictwem wyślecie Państwo wypełniony wniosek do właściwego urzędu. Nie muszą się Państwo martwić czy przesłany drogą elektroniczną formularz wniosku dotarł do urzędu - program wydaje potwierdzenie w sytuacji poprawnego przebiegu całej operacji lub wyświetli odpowiedni komunikat. Złożony poprawnie dokument pozwala na wygenerowanie Urzędowego Poświadczenia Odbioru (UPO).

Chcąc załatwić sprawę w Starostwie Powiatowym w Grajewie, warto zapoznać się  z opisem usług, aby dowiedzieć się czy daną kwestię można załatwić częściowo, czy całkowicie drogą elektroniczną.

 

środa, 22 września 2021

Mówię TAK drodze S16

wtorek, 21 września 2021

XLVII sesja Rady Powiatu Grajewskiego

Komentarze (0)

Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy mozliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.