piątek, 3 maja 2024

Wiadomości

  • 26 komentarzy
  • 9505 wyświetleń

Rail Baltica przez Grajewo

Koncepcja budowy wiaduktu kolejowego (tunelu drogowego pod torami) w ul. Piłsudskiego w Grajewie jest nadal w opracowaniu.

PLK S.A. pracują nad rozwiązaniami, które będą akceptowane przez samorząd miasta, zarządcę drogi oraz zainteresowane strony. W najbliższym czasie planowane jest spotkanie z przyszłym zarządcą drogi w celu omówienia rozwiązań projektowych oraz kwestii związanych z alternatywną możliwością finansowania inwestycji. Rozważane jest finansowanie budowy tego obiektu ze środków niezależnych od inwestycji Rail Baltica.

 

Nie jest planowana budowa skrzyżowania dwupoziomowego przy ul. Cmentarnej ze względu na ograniczone warunki terenowe, w tym bezpośrednie sąsiedztwo cmentarza.  - informuje Tomasz Łotowski PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

 

Trwają konsultacje społeczne, o których mowa w informacji prasowej PLK S.A. z 22.11.2023, dotyczące projektu „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach kolejowo-drogowych w tym ich przebudowa na skrzyżowania dwupoziomowe”. Na tym etapie zbierane są uwagi do przygotowanej dokumentacji projektu. Można je przesyłać do 20 grudnia. Nie jest to jeszcze etap zgłaszania zadań w konkretnych lokalizacjach. Uruchomienie projektu jest planowane na 2024 r. i wówczas będzie możliwe zgłaszanie propozycji budowy skrzyżowań dwupoziomowych, przy jednoczesnym zaangażowaniu finansowym jednostek samorządu terytorialnego i zarządców dróg.

 

e-Grajewo.pl

 

 

 

 

 

czwartek, 2 maja 2024

Piłkarska majówka 2024

Komentarze (26)

A gdzie przebudową Stacji Grajewo Dworca PKP PKS..Grajewo śpi jak Łomża przy Baltice

Tunel pod torami absolutnie nie! Kilka razy w roku jest ulewa, po której spływa woda na Kolejową i Ełcką, często zalewając piwnice. Po takiej ulewie tunel tez będzie zalany i miasto będzie podzielone na pół. W razie potrzeby pogotowie czy straż będą jechać przez Prostki lub nie wiadomo którędy... Bo gdzie będzie najbliższy przejazd przez-pod-ponad torami? Jeżeli już szybka kolej przez Grajewo, to wyłącznie tory na słupach. Przed rokiem byłą dostępna wizualizacja tego "kunsztownego" projektu: dojazd do poczty, delikatesów i innych budynków znajdujących się do 150-200 metrów od torów przy Piłsudskiego i Kopernika jakimiś bocznymi dróżkami... No i wspomniany wcześniej tunel po ulewie dopełni tą projektowaną katastrofę.

Tunel pod torami absolutnie nie! popieram


(dla ciekawych tematu -polecam wycieczkę do Ełk Szyba - tam poprowadzili tory górą a ulicę dołem ) masakra. Rozwalą centrum Grajewa , utrudnią życie mieszkańcom w trakcie dłuuugiej przebudowy jak i po zakończeniu inwestycji - po to tylko aby kilka pociągów dojechało do dworca z minimalnie większą prędkością ! Bo i tak na Cmentarnej muszą zwolnić!

Zdjęcie do komentarza użytkownika: Grajewo

Rail Baltica powinno się poprowadzić z dala od miasta - coś w rodzaju obwodnicy. Pociągi pasażerskie mogą jeździć jak dotychczas, sprawa rozwiązana. Koszta ??? Oczywiście ponosi inwestor. Nam mieszkańcom potrzebny jest spokój, osobiście żadnej korzyści dla mieszkańców z Rail Baltica nie znajduję a jedynie same kłopoty.

Ktoś projektuje co nie ma pojęcia co dzieje się po ulewach mimo tego że są kratki odpływowe, jak nie raz tory zalane równo że trudno przejść. Ostatnio jak była ulewa to Piłsudskiego płynęła rzeka. Czemu tak zawsze jest że ktoś tworzy coś nie pytając mieszkańców. I co konsultacje z zarządcą drogi czyli Wojewódzkim Zarządem Dróg, już teraz ich ta droga nie interesuje, zarówno Piłsudskiego jak i Kopernika są przez tą instytucję lekceważone gdy pod ich skrzydła trafiły - brak śmietniczek, nie zbieranie liści jesienią, obcięli konary drzew chyba dopiero po interwencjach bo były tak nisko że trudno było przejść, a z ul. Konopskiej większym samochodem trudno było wyjechać bo zasłaniały zjazd z Piłsudskiego. Czego jeszcze trzeba żeby dotarło do świadomości panów urzędników.

Jak potrzeba spokoju to trzeba przeprowadzić sie na wieś gdzie nie ma torów...na jednym filmie znawca chciał jezioro przesunąć..panie gr.

Jedynie tory na słupy wchodzą w grę.
Ewentualnie jak przedmówca napisał obwodnica torów, ale jeśli mamy sprawę załatwić raz a dobrze (bo chyba o to chodzi aby modernizacja była zrobiona raz i rozwiazala jak najwięcej problemów) i mają zostać zachiwane stare odcinki kolejowe to wynieść tory do góry przy okazji można jakoś uatrakcyjnić Grajewo tymi mostami.

Mozna Ew. Zrobić nasyp w odcinku cmentarz-przystanek kolejowy. Demontując most przy szkole nr.1 a zrobić przejście tunelem.

Żadnych podkopów to w deszcze będzie paraliżowało miasto i nie powinno być mowy o tym że jakaś tam pompa wypompuje tą wodę. Z życia każdy doświadczył że takie naprawy się potem przeciągają a napewno będą się zdarzały.

Przez Grajewo? Ciekawa koncepcja, pół Grajewa wyburzą.

Teraz w temacie będzie cisza aż do wiosennych wyborów, a potem? to "pocałujta wójta", jak władza sobie gniazdko wije z bardzo dobrym dojazdem do i z pracy. Są tacy którzy od lat dużo wiedzieli i się ułożyli po lepszej stronie miasta. Reszta? jaka reszta

Jestem zdumiony ile osób się wypowiada nie mająca żadnej świadomości jak to na wyglądać i dlaczego takie rozwiązanie jest jedynym słusznym.

Jak to będzie wyglądać na tych słupach? Myślę że fatalnie a do tego jak pociąg będzie jechał to z takiej wysokości to go będzie w Toczyłowie słychać.Tylko obwodnica albo pociąg w tunelu pod ziemią.

Budowa naszego odcinka zbliza sie wielkimi krokami ,tego nie da sie juz zatrzymac.I to nie jest ten moment kiedy oni sie zastanawiaja czy zrobic tunel czy mosty , oni zdecydowali , inne opcje zostaly odrzucone, bedzie tunel.

Brawo Ania..w punkt trafiłaś...znawcy tematu niech dalej wypowiadają się..każdy zna sie na budownictwie i leczeniu...przynajmniej każdy tak myśli..

Kolej zostanie na tym poziomie jakim jest, nie będzie żadnych słupów i wiaduktów kolejowych. Przejazd kolejowy na ul. Cmentarnej ma być kolizyjny. Czekają nas wielokilometrowe składy towarowe a do tego ekrany dżwiękochłonne wzdłuż torów w obrębie miasta.

Fajnie, że są różnice zdań. Świadczy to o emocjach jakie wzbudzają inwestycje oraz zaangażowaniu i trosce mieszkańców. Miło popatrzeć, że nareszcie tyle się dzieje w naszym regionie

@gr. Jak potrzeba Ci spokoju, to wyprowadź się do lasu, co to za pomysł, żeby tory daleko od miasta prowadzić. Według twojego toku rozumowania supermarkety, szkoły, szpital też trzeba daleko od miasta postawić, bo przeszkadza co niektórym. Niektórzy to chcą chyba wieś z Grajewa zrobić.

Ruch pociągów towarowych mógłby odbywać się poza miastem a pociągi pasażerskie tak jak dotychczas. Dla miłośników pociągów towarowych- niebezpiecznych ładunków i całodobowego hałasu znajdą się wolne kwatery na piętrze dworca PKP. Pamiętam, że kiedyś były tam kwatery mieszkalne dla rodzin kolejarzy. Pozdrowienia dla Pana B. K. :)

Ale zdajesz sobie sprawę, że za miastem ,też są czyjes domy,pola, łąki , drogi , wsie itd , te tereny do kogoś należą, myślisz że ktoś chce , żeby przez jego pole przejeżdżał pociag ?

Nie ma dobrego rozwiązania, tunel będzie wiecznie zalany, a wiadukt to demolka połowy miasta.

Reasumując, społeczność lokalna śpi a jak się już obudzi to zauważy że ,,ręka jest w nocniku". Pozdrawiam wszystkich Grajewiaków i okolicznych mieszkańców :)

Zapomnijcie o torach w tunelu. Pociąg z substancjami niebezpiecznymi nie może tunelem i tyle. A Cmentarna to będzie w ogóle przejezdna, czy zamkną na amen? Tylko kładka dla pieszych?

dokladnie tak , tu nie ma dobrego rozwiazania a cos zrobic musza ....tak czy inaczej na kilka miesiecy zapewne ta czesc miasta bedzie w budowie i nieprzejezdna .....

To my bedziemy chodzili i przejeżdżali tunelem ,nie pociągi .

Ja, a co, osobiście zrobiłbym na grubo, może tunel kolejowy od wysokości parku z czołgami do obecnej stacji kolejowej. A stacje zrobić podziemną na wysokości starych PKS.

Tunel + obwodnica.

Juz via baltice załatwiliśmy teraz nad raj balticą fachowcy grajewscy dyskutują..tak trzymać.. a bedziemy w czarnej d...

Dodaj zdjęcie do komentarza (JPG, max 6MB):
Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy mozliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.