Do końca września 2018 roku ma powstać pas startowy dla małych samolotów na lotnisku Krywlany w Białymstoku - władze miasta podpisały umowę z wykonawcą tej inwestycji, konsorcjum firm polskich i litewskich. Koszt budowy - to ok. 44 mln zł.
Pas startowy na Krywlanach zostanie zmodernizowany tak, aby odpowiadał wymaganiom techniczno-eksploatacyjnym odpowiednim dla lotniska użytku publicznego o ograniczonej certyfikacji. Pozwoli on na loty typu general aviation - prywatne i komercyjne z wyłączeniem lotów rozkładowych oraz wojskowych. Samolotem, pod który zostanie przygotowany pas startowy, jest 50-osobowy SAAB 2000. Lotnisko będzie mogło obsłużyć też ruch cargo. Zasięg startujących z niego samolotów wyniesie 1000-1200 km co oznacza, że w jego zasięgu będzie większość europejskich stolic.
Pas będzie miał 1300 m. W przyszłości będzie można wydłużyć go do 1470 m, by korzystały z niego samoloty 80-osobowe.
Na Krywlanach nie będzie terminala. Zostaną zaś (bądź będą postawione nowe) hangary. Pozostanie też budynek LPR.
Już wykonano część ogrodzenia lotniska. Docelowo, oprócz wspomnianych już prac, będzie prowadzona zmieniona gospodarka drzewna. W Lesie Solnickim na około 20 hektarach będą wycięte lub podcięte drzewa, które są wyższe niż 18 m.
sobota, 4 maja 2024
piątek, 3 maja 2024
Bardzo, Bardzo dobra inwestycja dla rozwoju ZIEMI PODLASKIEJ, to jest OKNO NA SWIAT. Tak trzymac.
Wolę budowę dróg ekspresowych do istniejących lotnisk. Mamy piękne lotnisko w Szymanach tylko że odlatuje z niego kilka samolotów tygodniowo. Powstanie następne lotnisko, które będzie świecić pustkami. Firmy a przede wszystkim ludzi musi być stać na to by latać samolotami, stać na wykupienie wczasów rodzinnych za granicą, na które polecą samolotem. Jakie są koszty budowy i utrzymania pustego lotniska w Szymanach? Musimy najpierw dogonić zachód pod względem pensji, później możemy budować lotniska.
© Copyright 2024, Wszelkie prawa zastrzezone