Wiadomości

  • 6 komentarzy
  • 13498 wyświetleń

Wracają pociągi Olsztyn–Ełk

Od 15 grudnia wracają pociągi na całą trasę Olsztyn – Ełk przez Pisz. Pasażerowie skorzystają z kolejnych przebudowanych i komfortowych peronów na odcinku Pisz – Ełk. Dzięki realizacji przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. inwestycji z Krajowego Programu Kolejowego podróż m.in. ze stolicy województwa do Ełku będzie krótsza i wygodniejsza.

Kończą się zasadnicze prace na trasie Pisz – Ełk. Zmodernizowane zostały perony i wymienione tory. Postęp prac pozwala na powrót od 15 grudnia pociągów i zakończenie zastępczej komunikacji autobusowej na ostatnim odcinku prac: Pisz – Ełk realizowanego w ramach inwestycji obejmującej odcinek Szczytno – Ełk.

Na stacjach i przystankach m.in. Stare Guty, Kaliszki, Biała Piska, Drygały, Bajtkowo, Pogorzel Wielka, Nowa Wieś Ełcka, Ełk Szyba Zachód mieszkańcy skorzystają z wygodnych, wyższych peronów, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągu. Obiekty zaoferują oczekiwany standard, znany z odcinka Szczytno – Pisz. Antypoślizgowa nawierzchnia i funkcjonalne oświetlenie umożliwią bezpieczne poruszanie się także po zmroku. Wygodę umożliwią nowe ławki, wiaty i czytelna informacja pasażerska. Zamontowane zostaną także udogodnienia dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się: pochylnie, prowadnice i ścieżki dotykowe.

Nowy przystanek Pisz Wschód zapewni mieszkańcom lepszy dostęp do kolei. Łatwiejsza będzie podróż w codziennych dojazdach do pracy, szkoły czy domu. Jednokrawędziowy peron ma 120 metrów długości i jest dostosowany do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Wykonawca wyremontował mosty kolejowe nad rzekami Pisą i Ełkiem. Jest także nowy tor na całej długości i urządzenia sterowania ruchem kolejowym, dzięki którym pociągi sprawniej pojadą po mazurskiej linii. W kolejnych miesiącach realizowane będą prace na przejazdach kolejowo-drogowych.

Modernizacja linii kolejowej Olsztyn – Ełk na odcinku Szczytno – Pisz – Ełk realizowana jest w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Efektem prac będą szybsze i wygodniejsze podróże ze Szczytna do Ełku. Po zakończeniu inwestycji pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 120 km/h, a czas przejazdu w relacji Szczytno – Ełk skróci się o połowę – z ok. 3 godz. do 1,5 godz. Podróż na trasie Olsztyn – Szczytno – Ełk potrwa nieco ponad 2h. Skorzystają mieszkańcy regionu warmińsko-mazurskiego, którzy szybciej dojadą do pracy i szkoły. Będzie dobra oferta dla turystów. Inwestycja zapewni łatwiejszy dostęp do atrakcyjnych miejscowości wypoczynkowych: Ruciane-Nida oraz Pisz – informuje Martyn Janduła z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Inwestycja w liczbach:

  • 1 nowy przystanek: Pisz Wschód;

  • 4 przebudowane stacje: Szczytno, Pisz, Spychowo, Drygały;

  • 14 przebudowanych przystanków, m.in. Nowa Wieś Ełcka, Ruciane-Nida;

  • 99 przebudowanych przejazdów kolejowo-drogowych;

  • 9 przebudowanych mostów;

  • 21 nowych rozjazdów;

  • ok. 113 km torów.

wtorek, 23 kwietnia 2024

Ostatnie posiedzenie podlaskiego sejmiku

poniedziałek, 22 kwietnia 2024

Ełk. Kierowca potrącił pieszych na chodniku

Komentarze (6)

Niech zrobią szlabany na Barankach, bo bez sensu stawać za każdym razem jak się przejezdza.

Przejazd na barankach powinien być zamykany.

Wszyscy zapomnieli dlaczego z trzech tras kolejowych do Olsztyna (przez Orzysz, Pisz i Korsze) ostała się tylko ta ostatnia która jest w części zelektryfikowana i obsługuje połączenia Białystok - Gdynia. Przez Pisz i Orzysz NIE BYŁO w pociągach pasażerów. Czy teraz będzie inaczej? Czy bilety od 10 - 20 pasażerów jadących jednorazowo szynobusem zwrócą koszt połączenia? Mocno wątpię i tyle milionów utopiono w modernizację trasy którą za max. 6 mies. nadal będą jeździły tylko pociągi z drewnem do sklejek w Rucianym.

Tyle czasu pociągi nie kursowały no , ale znak STOP stał Idioci .. Czysz nieprawda? podobnie jak przjazd k mleczarni kolej w srone pły Może 3-4 pociągi na dobe a znak STOP obowiazuje 24 h Choć każdorazowo jak maprzechodzić pociąg otwierana jest brama na koleji od strony Zakłau płyt

Bardziej przydałoby się stworzenie szybkiego kolejowego połączenia na trasie Łomża - Warszawa.

Dziwne decyzje! Jak stoję samochodem na przejeździe to widzę pociąg, hm i niewielu pasażerów. Czy jak będzie więcej pociągów to przybędzie pasażerów? Zapamiętajmy, że jest więcej samochodów i pociągi kończą swój okres popularności.

Dodaj zdjęcie do komentarza (JPG, max 6MB):
Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy mozliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.