Wiadomości

  • 15 komentarzy
  • 9070 wyświetleń

Włosi wybudują obwodnicę

5 marca br.  Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad  ponownie dokonała wyboru najkorzystniejszej oferty złożonej przez Impresa Pizzarotti z Włoch. Stało się tak po uzupełnieniu przez firmę danych dotyczących doświadczenia personelu Wykonawcy, co nakazała w swoim wyroku Krajowa Izba Odwoławcza. Realizator inwestycji ma zaprojektować i zbudować odcinek S61 od węzła Łomża Zachód do węzła Kolno tj. zasadniczą część obwodnicy Łomży.

Po raz pierwszy wybór najkorzystniejszej oferty nastąpił w dniu 12 grudnia 2017 r. Najniższą cenę spośród 11 startujących podmiotów gospodarczych zaproponowała właśnie firma Impresa Pizzarotti - 442,8 mln zł. (46 proc. ceny zamawiającego), jednocześnie spełniając wymagane kryteria pozacenowe.

Odwołanie

Wybór zakwestionowało inne konsorcjum– PORR S.A. wraz z Unibep S.A., które również startowało w tym przetargu, zarzucając szereg zaniechań przy wyborze oferty. Jednak Krajowa Izba Odwoławcza w dniu 11.01.2018 r. wydała wyrok uwzględniający odwołanie jedynie w zakresie zarzutu dotyczącego doświadczenia personelu Wykonawcy, przy czym nakazała Zamawiającemu dokonanie powtórnego badania i oceny oferty Impresa Pizzarotti & C. S.p.A.


Dowód z Włoch i ponowny wybór

GDDKiA w dniu 16.01.2018 r. unieważniła czynność wyboru najkorzystniejszej oferty, a następnie 29.01.2018 r. wystąpiła z zapytaniem do ANAS S.p.A. Area Compartimentale Catania – Zamawiającego z Włoch (na rzecz którego Impresa Pizzarotii wykonywał odcinek Autostrady Katania- Syrakuzy) o podanie informacji dotyczących wykonanych robót wskazanych przez Impresa Pizzarotti & C. S.p.A w zakresie funkcji pełnionej przez osobę przewidzianą do pełnienia funkcji Kierownika Budowy. W dniu 15.02.2018 r. Zamawiający otrzymał odpowiedź, która potwierdzała, że osoba ta na wskazanym zadaniu - części 2 (zadanie było podzielone na 3 sekcje) pełniła funkcję Kierownika Budowy.

W dniu 05.03.2018 r. GDDKiA dokonała ponownego wyboru najkorzystniejszej oferty - Impresa Pizzarotti & C. S.p.A. Wykonawcy mają 10 dni na złożenie odwołania, od wyboru najkorzystniejszej oferty. W przypadku braku odwołań i sprawnym przejściu procedury kontroli uprzedniej, podpisanie umowy możliwe będzie w drugiej połowie kwietnia.


Kluczowy fragment obwodnicy Łomży

Odcinek nr IV od węzła „Łomża Zachód” do węzła „Kolno” ma ponad 13-kilometrów. To najważniejszy fragment przyszłej obwodnicy Łomży, z 1200-metrowym mostem nad Narwią Zaplanowany został jako dwujezdniowa droga ekspresowa, po dwa pasy ruchu w każdą stronę, z nawierzchnią z betonu cementowego. Przewidziano obciążenie 115 kN/oś, szerokość pasów ruchu 3,5 m., pasów awaryjnych 2,5 m., wreszcie pasa rozdziału o szerokości 5 m. Inwestycja realizowana będzie w systemie „Projektuj i buduj”. Zadaniem wykonawcy jest przygotowanie projektu budowlanego i złożenie wniosku o Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej (ZRID) dla całego zadania, a potem wykonanie inwestycji. Firma ma 31 miesięcy na realizację całego zadania (od daty zawarcia umowy), w tym 15 miesięcy na projektowanie z uzyskaniem decyzji ZRID i 16 miesięcy na roboty z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie (nie wliczając okresów zimowych) – informuje GDDKiA.

 

piątek, 19 kwietnia 2024

Głos na TAK - Dariusz Latarowski

piątek, 19 kwietnia 2024

Zablokowana droga S61 Guty-Szczuczyn

Komentarze (15)

To nie ma polskiej firmy co by wybudowała drogę. Albo Polakom się nie opłacało po prosty.

Czy my na grajewskiej stronie musimy czytać informacje z całej Polski?

Danielu, czytanie grajewskiego portalu nie jest przymusowe.

Napiszcie w końcu co robią nasi przedstawiciele w sejmie, senacie, władzach wojewódzkich, samorządowych, odnośnie obwodnicy dla miasta Grajewa. Sądzę że to najbardziej interesuje naszych mieszkańców i rozwiązanie problemu infrastruktury drogowej jest priorytetem dla włodarzy jak też mediów lokalnych. Ciągłe informowanie o tych lokalnych, nawet postępach prac nad obwodnicami innych miast, tylko pogłębia, frustracje społeczności lokalnej.

a jak myślisz kto to będzie budował Włoch? myślisz że przyjadą Włosi, przywiozą swój sprzęt? Jak zwykle będą robiły to polskie firmy na podstawie umów podwykonawczych, polskie firmy nie przedstawią takich dokumentów które pozwoliły by na wygraną. To jeden z powodów dla których byliśmy potrzebni w UE. Zachód robi swoje bogactwo na tym że takie kraje jak polska na to pracują a ci mówią że musisz pracować do 67 lat, 500+ to rozdawnictwo, na zachodzie mają większe dodatki i jakoś nie upadli a wręcz przeciwnie żyje im się świetnie.

Daniel nie czytaj nie musisz jak ci nie pasuje coś to po prostu nie zaglądaj tu

jakie całej Polski człowieku trasa Suwałki Warszawa to najważniejsza droga w Grajewia i okolicy.

W Grajewie nic sie nie dzieje i dlatego informacje dotycza łomzy i jakis obwodnic

Włosi obiecują, że zbudują za pół ceny przewidzianej na inwestycję przez zamawiającego???To może i za darmo zrobią?

Daniel Ciesz się,że się czegoś dowiesz.A czytać nie musisz.
Ih Polska firma buduje odcinek Wyszków-Ostrów Maz.

wszystko co włoskie to nic nie warte mój sąsiad ma fiata i ciągle coś się dzieje przynajmniej trzy razy w roku w warsztacie jedynie co to makarony mają dobre

Do Fillo i Dti. Prośba o zozumienie tematu i trochę logicznego myślenia. Jak powstanie Via Baltica to praktycznie cały transport jeżeli chodzi o samochody ciężarowe będzie Grajewo omijał. Dlatego się nasuwa pytanie, dla kogo ta obwodnica Grajewa miałaby powstać dla ruchu lokalnego. Później byście pisali że to marnotrastwo pieniędzy publicznych budowanie obwodnicy Grajewa jak jest Via Baltica. Pozdrawiam

Witam to po co zbudowano obwodnicę Barszczy i Bargłowa tam nigdy nie było korków a jednak powstały.

Włosi nie wybudują ani taniej ani szybciej...

Tak to prawda kiedy obwodnica Grajewa? Transport i tak będzie może w mniejszej ilości ale będzie jechał przez centrum miasta. Trzeba myśleć perspektywicznie !!!

Dodaj zdjęcie do komentarza (JPG, max 6MB):
Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy mozliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.