wtorek, 16 kwietnia 2024

Kultura i rozrywka

Wieści z ZSS Grajewo

W drugiej połowie czerwca 2015 roku uczniowie, absolwenci oraz ich rodzice z Zespołu Szkół Specjalnych im. Jana Pawła II w Grajewie wybrali się na 6-dniową wycieczkę turystyczną. Trasa obejmowała wiele ciekawych miejsc: Karpacz-Szklarska Poręba-Praga-Kowary-Wrocław.

A oto nasza relacja...

W drodze do Karpacza, malowniczej miejscowości położonej w Sudetach Zachodnich mogliśmy skorzystać z leczniczego kąpieliska termalnego w Uniejowie. Zakwaterowaliśmy się w pensjonacie „Alpina” z widokiem na najwyższy szczyt gór-Śnieżkę. W kolejnych dniach czekało na nas wiele atrakcji, jedną z nich było spotkanie z miejscowym przewodnikiem, który podzielił się wiedzą dotyczącą: świątyni Wang, Skoczni Orlinek, miejsca zaburzenia grawitacji-”Trójkąta Bermudzkiego”, Muzeum Zabawek i Lalek.

Następnie udaliśmy się do Czech, gdzie zwiedziliśmy w Pradze: Zamek Praski, Katedrę Świętego Wita, Stare Miasto, Most Karola, Rynek i Ratusz Staromiejski. Wiele emocji mogliśmy doświadczyć w czasie przejazdu metrem do Czarnego Brodu. Korzystając z pięknej pogody, spacerowaliśmy po Szklarskiej Porębie, gdzie widzieliśmy  Wodospad Szklarski i Leśną Hutę. Huta zaciekawiła nas bardzo, ponieważ obserwowaliśmy na żywo wytop form szklanych od ozdób po wazony i naczynia.

Na koniec dnia, byliśmy w Jeleniej Górze, gdzie odpoczywaliśmy na starówce. Dobrą lekcją historii okazał się wyjazd do Kowar, gdzie podziwialiśmy Park Miniatur Zabytków Dolnego Śląska. Prezentowane obiekty to między innymi: kościoły, zamki, pałace, starówki miast, ratusze i schroniska górskie. Wisienką na torcie naszej wycieczki była wizyta w jednym z najpiękniejszych miast w Polsce-Wrocławiu. Miasto nazywane jest miastem 12 wysp, gdzie znajduje się ponad sto mostów. Ponadto wrocławski Ratusz zaliczany jest do najwspanialszych budowli gotyckich w Europie, a spacer po Starym Mieście przypominał czasy średniowiecza, jak podkreślał pan przewodnik.

Cały wyjazd okazał się wspaniałą przygodą, dobrą lekcją historii, którą zapamiętamy na długo. Dobry humor i miła atmosfera towarzyszyła nam o każdej porze dnia.

Serdeczne podziękowania kierujemy do Rodziców oraz Sponsorów za życzliwość, zrozumienie i wsparcie finansowe naszego wyjazdu.-      Jolanta Ciechanowicz

poniedziałek, 15 kwietnia 2024

"W starym kinie" Grajewskie Centrum Kultury

Morsy w wiosennych warunkach zakończyły sezon