wtorek, 16 kwietnia 2024

Kultura i rozrywka

Wieści z SP1

Wieści z SP1 – inspiracją dla innych


Bycie eko jest fajne!
Uczniowie klasy 2b, pod opieką wychowawczyni, przystąpili do konkursu zorganizowanego przez sieć sklepów Biedronka „Szkolne Przygody Gangu Fajniaków”. Akcja ma zasięg ogólnopolski, a jej celem jest budowanie w dzieciach nawyków ekologicznych i odpowiedzialności za środowisko naturalne.
Pierwszym warunkiem udziału w konkursie było przeprowadzenie zajęć dotyczących jednego z żywiołów, w naszym przypadku była to woda. Na lekcji uczniowie mieli okazję poznać właściwości chemiczne wody, dowiedzieli się, jaki procent całych zasobów ziemskich wody, stanowi woda słodka, niezbędna dla zapewnienia życia oraz poznali zasady krążenia wody  w przyrodzie.
Dodatkowo odbyli wirtualny spacer po Hydropolis- Centrum Edukacji Ekologicznej we Wrocławiu, gdzie dowiedzieli się m.in. ile litrów wody codziennie zużywa człowiek?, czy skąd się bierze woda w kranie?.
Drugim etapem było wysłuchanie opowiadania „Oszczędzaj kropelkę” z książki M. Przewoźnika „Gang Fajniaków i miasto marzeń” i stworzenie indywidualnych prac plastycznych inspirowanych żywiołem wody.
Najładniejsze rysunki zostały nagrodzone maskotkami Fajniaków oraz książkami, które otrzymaliśmy w pakiecie promocyjnym. Każdy z uczniów otrzymał także naklejki, które będą mu przypominały o dobrych nawykach ekologicznych.
Udział w akcji był doskonałą okazją na urozmaicenie lekcji przyrody, pokazaniu uczniom nauki poprzez zabawę, a także zaszczepieniu pasji do ekologii i ochrony środowiska.

Europejski Tydzień Świadomości Dysleksji w klasie 3b
W październiku  wraz z wieloma szkołami w całej Europie uczniowie klasy 3b obchodzili  Tydzień Świadomości Dysleksji, który odbywał się pod  hasłem: „Dysleksja inspiruje do ( nie) zwykłych działań”. Jest to ogólnopolska akcja pod patronatem Polskiego Towarzystwa Dysleksji, której celem jest przybliżenie uczniom    i rodzicom problematyki dysleksji. Uczniowie wzięli udział w różnych grach i zabawach ortograficznych oraz w zajęciach logopedycznych „ Paronimy słowa dziwne, lecz całkiem inne”. Warsztaty plastyczne „Zaczarowany ołówek” pozwoliły uczniom wypróbować różne możliwości, jakie daje ołówek. Udział w zajęciach  pozwolił dzieciom odkryć, że piękno dzieła nie bierze się przede wszystkim z użytego narzędzia, a z naszego wnętrza.   Jeden dzień był poświęcony na doskonalenie techniki głośnego czytania. W tym dniu spotkaliśmy wielu bohaterów bajek.  W związku z tym, że trudności dyslektyczne dotyczą również umiejętności matematycznych, przeprowadzono konkurs na rymowankę  ułatwiającą naukę mnożenia. W dobie pandemii Covid 19 „ nie zwykłe” są niemal wszystkie nasze przedsięwzięcia, a te które miały miejsce w naszej klasie, mogą być inspiracją dla innych. -   Wychowawczyni - Danuta Dawidowska


CZYTAM SOBIE. PIERWSZA KLASA!


Klasa 1b przystąpiła do akcji czytelniczej „Czytam sobie. Pierwsza klasa!” organizowanej przez Centrum Edukacji Obywatelskiej - Szkoła Ucząca się. Projekt ma na celu zachęcić dzieci do nauki samodzielnego czytania, pokazać że czas z książką może być przyjemny, ale też aktywny i twórczy. Klasa otrzymała pakiet materiałów i pomocy do pracy. Uczniowie otrzymali: książki z serii „Czytam sobie”, koło Zabaw Młodych Czytelników - do zaaranżowania w przestrzeni klasy, karty czytelnika, zakładki do książek, plany lekcji, magnesy. Rodzice natomiast poradnik: „Jak wspierać naukę i rozbudzać pasję czytelniczą u swoich dzieci”. Pierwszaki otrzymały dwie pierwsze serie książek, ponieważ wchodzą dopiero w świat liter. Książki przybliżają ważne wydarzenia z historii i nauki, opowiadają ciekawe historie. Dopinguję młodych czytelników, aby udało się wszystkim zrealizować działania projektowe. Rodzicom życzę, aby wspierali swoje dzieci w czytaniu w domu.  - B. Rostek

Terapia integracji sensorycznej
Terapia integracji sensorycznej opiera się na pracy z wykorzystaniem zmysłów: wzroku, słuchu, dotyku, smaku, a także na rejestrowaniu wrażeń ruchowych. Celem terapii jest usprawnienie integracji pomiędzy poszczególnymi zmysłami w układzie nerwowym. Terapeuta nie uczy konkretnych umiejętności, skupia się przed wszystkim na odpowiedniej stymulacji zmysłów dziecka - tak, aby podopieczny mógł odpowiednio odczytywać, przetwarzać 
i reagować na bodźce płynące ze świata zewnętrznego. Ćwiczenia SI usprawniają m. in.: motorykę małą, dużą oraz koordynację wzrokowo-ruchową.
Nasza podłoga interaktywna (tzw. magiczny dywan) została wzbogacona o kilka pakietów programowych:
Wczesne czytanie – program rozwija m. in. gotowość do nauki czytania i pisania, pamięć, analizę i syntezę wzrokowo-ruchową oraz uczy logicznego myślenia,
Funkodowanie 1. – kodowanie dla najmłodszych,
Funkodowanie 2. – kodowanie dla uczniów klas I-III,
Funkodowanie 3. – kodowanie dla uczniów klas IV-VIII,
EDU – zestawy ćwiczeń interaktywnych dla klas IV-VIII, ćwiczenia nawiązują
do zagadnień z 10 przedmiotów: matematyki, języka polskiego, przyrody, historii, muzyki, plastyki, fizyki, chemii, biologii, języka angielskiego.
W miniony piątek uczniowie klasy I A w ramach zajęć dodatkowych mieli możliwość przetestowania programu „Wczesne czytanie”. Pakiet ćwiczeń interaktywnych to niezwykle atrakcyjny zestaw pomocy edukacyjnych, ponieważ proces nauki przebiega wielokanałowo, polisensorycznie – to nauka poprzez zabawę!
            Zajęcia integracji sensorycznej w SP nr 1 w Grajewie odbywają się od 2018 roku, zajęcia prowadzą dwie certyfikowane terapeutyki SI: Marta Drozd oraz Marta Zalewska. Oto krótka fotorelacja z kilku ostatnich zajęć.

 

 

poniedziałek, 15 kwietnia 2024

"W starym kinie" Grajewskie Centrum Kultury

poniedziałek, 15 kwietnia 2024

Morsy w wiosennych warunkach zakończyły sezon

Komentarze (0)

Dodaj zdjęcie do komentarza (JPG, max 6MB):
Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy mozliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.