wtorek, 19 marca 2024

Wiadomości

  • 2 komentarzy
  • 8996 wyświetleń

Via Baltica z problemami

Krajowa Izba Odwoławcza uwzględniła odwołanie konsorcjum spółek Porr i Unibep i nakazała unieważnienie wyników przetargu na budowę drogi ekspresowej S61 Via Baltica - od węzła Łomża Zachód do węzła Kolno.


Jak poinformowała Magdalena Grabarczyk, rzecznik KIO, odwołanie zostało uwzględnione w zakresie zarzutu dotyczącego doświadczenia personelu Impresa Pizzarotti. Izba nakazała GDDKiA unieważnienie czynności wyboru najkorzystniejszej i powtórzenie czynności oceny ofert. Ponadto GDDKiA ma zwrócić się do Impresa Pizzarotti o dodatkowe wyjaśnienia ws. złożonej oferty.

 

Wybrana 12 grudnia 2017 r. jako najkorzystniejsza oferta Impresa Pizzarotti opiewa na 442,87 mln zł brutto wobec budżetu zamawiającego w wysokości 963,55 mln zł brutto.

Pozostałe oferty złożyły (ceny brutto):

1. Intercor - 455,09 mln zł - odrzucona

2. Konsorcjum: Porr, Unibep - 473,29 mln zł

3. Konsorcjum: Strabag, Strabag Infrastruktura Południe - 485,68 mln zł

4. Toto Costruzioni Generali - 525,68 mln zł

5. Mota-Engil Central Europe - 541,25 mln zł

6. Budimex - 549,68 mln zł

7. Konsorcjum: Eurovia Polska, Warbud - 642,43 mln zł - odrzucona

8. Polaqua - 672,63 mln zł

9. Konsorcjum: PBDiM z Mińska Mazowieckiego, Gulermak - 711,34 mln zł

10. Konsorcjum: Salini Impregilo, Salini Polska - 711,70 mln zł - odrzucona

Kryteria oceny ofert stanowiły: cena (60 procent) oraz wskaźniki pozacenowe: termin (12 procent) właściwości przeciwpoślizgowe nawierzchni (9 procent), równość podłużna nawierzchni (8 procent), personel wykonawcy (6 procent) i zagospodarowanie gruntu rodzimego (5 procent).

Wszyscy oferenci zadeklarowali 31-miesięczny okres realizacji oraz najlepsze możliwe parametry nawierzchni. Do czasu realizacji robót budowlanych (16 miesięcy) nie będą wliczane okresy zimowe (od grudnia do marca). Oba odcinki zaplanowane zostały jako dwujezdniowe - po dwa pasy ruchu w każdą stronę, z nawierzchnią z betonu cementowego (wnp.pl)

 

poniedziałek, 18 marca 2024

Sytuacja seniorów w powiecie grajewskim

Komentarze (2)

Tzn? Firma która wygrała przetarg ma za małe doświadczenie?

Mimo problemów z wyborem to przynajmniej poszli do rozum do głowy i stawiają na solidny beton. Via Baltica tego najlepszym przykładem. Solidnie, bezpiecznie, na lata. O to chodzi

Dodaj zdjęcie do komentarza (JPG, max 6MB):
Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy mozliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.