Via Baltica (17 km)

aktualizacja: 2017-08-11 16:09:09     nr wiadomości: 32685     przeczytano: 4083     Ilość komentarzy komentarze: 0

Blisko 17 – kilometrowy odcinek drogi S61 Via Baltica, od Śniadowa do obwodnicy Łomży chce wybudować pięć firm i konsorcjów. Przetarg dotyczy projektu i budowy fragmentu Via Baltica na odcinku: węzeł "Śniadowo" (z węzłem) do węzła "Łomża Południe" (bez węzła) - poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Najniższą ofertę złożyła firma Polaqua Sp. z o.o., która zaproponowała ponad 380 mln zł, natomiast najdroższą - konsorcjum Rubau Polska Sp. z o.o. i Construcciones Rubau SA - w wysokości ponad 433 mln zł. Najwyższa oferta nie przekracza kwoty, jaka została przeznaczona na tę inwestycję. GDDKiA zamierzała przeznaczyć na nią 491,4 mln zł. Drogowcy nie poinformowali, kiedy konkretnie nastąpi rozstrzygnięcie przetargu. Przy wyborze będą brane pod uwagę nie tylko cena, ale także termin realizacji.

Droga S61 ma stanowić jedną z polskich części trasy Via Baltica, czyli połączenia krajów nadbałtyckich z południową Europą. W Ostrowi Mazowieckiej ma odbijać na północ w stronę Łomży, Szczuczyna, Ełku i Suwałk, do granicy Polski z Litwą w Budzisku. Tam będzie się łączyć z litewską drogą A5 w stronę Kowna gdzie będzie wiodła do Rygi na Łotwie.

 

Via Baltica od Ostrowi Mazowieckiej do Szczuczyna podzielono na sześć odcinków. We wszystkich przetargach już otwarto oferty i trwa wybór najkorzystniejszej (PAP).

 
Dodaj komentarz

Treść:


Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy możliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.