Tych błędów unikaj przy budowie swojej strony internetowej!

aktualizacja: 2016-07-05 09:04:49     nr wiadomości: 28905     przeczytano: 2628     Ilość komentarzy komentarze: 0


Dzisiaj strona internetowa to podstawa każdego biznesu. Przedstawia firmę, ofertę oraz możliwości kontaktu. Jednak ładna prezentacja nie zawsze idzie w parze z funkcjonalnością, dlatego warto wiedzieć, czego unikać przy projektowaniu strony www.

Zacznijmy od podstaw, czyli od nazwy domeny i adresu e-mail. To zadziwiające, ale wciąż spotyka się mnóstwo przedsiębiorców, którzy podają do siebie służbowy kontakt typu slodka-kasia lub super-romeczek@domena.pl. Drugim błędem jest brak domeny firmowej i posługiwanie się adresem z jakiegoś katalogu stron internetowych. Obie rzeczy świadczą o braku profesjonalnego podejścia i są raczej kiepską wizytówką firmy.

Kolejnym błędem jest nadmiar elementów ozdobnych na stronie tj. zróżnicowane, zwariowane kroje pisma, animowane dodatki czy autoodtwarzana muzyka. Strony internetowe z animacją flash są również irytujące, gdyż potrzebują czasu na załadowanie. To zmusza klientów do czekania, a jak wiadomo czas jest cenny. Według badań, użytkownicy Internetu opuszczają stronę, jeśli nie znajdą na niej nic interesującego w przeciągu 2,5 sek! Taka informacja powinna zmobilizować przedsiębiorców do starannego przygotowania swojej wizytówki w sieci. Podobnie rzecz ma się z dźwiękiem na stronach internetowych – lepiej tego po prostu unikać.

Następnym grzechem są wyskakujące okienka, które respondenci badania także określili jako irytujące. Jak podają eksperci z agencji interaktywnej litenet.pl dużym błędem jest zły dobór kolorów na stronie. Nie od dziś wiadomo, że barwy mają określone znaczenie i wpływ na odbiorców. Jeśli kolory są nieodpowiednio dobrane, zamiast zachęcać do przeczytania treści, raczej drażnią i zniechęcają do dalszej wizyty. Tak samo działają kiepskiej jakości zdjęcia lub całkowity ich brak.

Unikaj takich rozwiązań jak rozwijane menu (które było w standardzie, ale 7 lat temu), intro, którego nie można pominąć, teksty pisane drukowanymi literami (w rzeczywistości są gorzej odbierane przez oczy i utrudniają czytanie). Jeśli twoja strona jest rozbudowana, działasz w kilku branżach lub masz sklep internetowy, zainstaluj wyszukiwarkę, która ułatwi potencjalnemu klientowi orientację.

Szukaj dobrych rozwiązań na innych stronach www. Jeśli zajmujesz się SEO, wpisz w wyszukiwarkę hasła związane z branżą, np. pozycjonowanie częstochowa lub strony www częstochowa. Na stronie agencji Litenet z Częstochowy znajdziesz tzw. callpage. Wystarczy, że podasz numer telefonu, a konsultant odezwie się do ciebie za kilka minut. Takie rozwiązania ułatwiają komunikację i zachęcają do kontaktu.

 

Dodaj komentarz

Treść:


Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy możliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.