Telefoniczna Informacja Pacjenta

aktualizacja: 2018-11-13 12:25:43     nr wiadomości: 37711     przeczytano: 2813     Ilość komentarzy komentarze: 0

13 listopada br. ruszyła Telefoniczna Informacja Pacjenta, projekt Rzecznika Praw Pacjenta oraz Narodowego Funduszu Zdrowia. Osoby zainteresowane pod jednym numerem telefonu mogą uzyskać informacje dotyczące zabezpieczenia potrzeb zdrowotnych pacjentów oraz ochrony ich praw. Telefoniczną Informację Pacjenta obsługuje kilkadziesiąt pracowników oddziałów wojewódzkich Narodowego Funduszu Zdrowia oraz Biura Rzecznika Praw Pacjenta.

800 190 590 to numer bezpłatnej ogólnopolskiej infolinii Rzecznika Praw Pacjenta, który zastąpił kilkanaście numerów funkcjonujących do tej pory w oddziałach wojewódzkich funduszu. Gwarantuje on uzyskanie szybkiej, kompleksowej i przejrzystej informacji dotyczącej funkcjonowania systemu ochrony zdrowia w Polsce. Dzwoniąc pod numer 800 190 590 można dowiedzieć się m.in. jak uzyskać kartę EKUZ, jakie prawa przysługują osobie ubezpieczonej, gdzie znajduje się najbliższy szpital, w jaki sposób można zgłosić naruszenie praw pacjenta czy też jakich formalności należy dopełnić, by skorzystać z leczenia uzdrowiskowego.

W celu zagwarantowania wysokiej jakości obsługi pacjentów, rozmowy są nagrywane.

To pierwszy etap wprowadzanych zmian – nowa idea call center w NFZ oraz w Biurze Rzecznika Praw Pacjenta wykracza daleko poza samo informowanie. Docelowo Telefoniczna Informacja Pacjenta będzie nie tylko pomaga pacjentowi poruszać się po systemie ochrony zdrowia, ale z czasem, na wzór brytyjskiego NHS, pozwoli na uzyskanie prostych porad medycznych.

To nie jedyne wprowadzone ułatwienie. Każdy, kto chce umówić się do lekarza, a zależy mu na jak najkrótszym czekaniu w kolejce, może skorzystać z nowego informatora o terminach leczenia. Wystarczy wejść na stronę terminy leczenia.nfz.gov.pl, która ma pomóc pacjentom w znalezieniu dogodnego terminu wizyty lub zabiegu medycznego w przychodni lub w szpitalu.

Zgodnie z zapowiedzią NFZ, że dane zawarte w informatorze będą często aktualizowane - placówki medyczne mają obowiązek cotygodniowego raportowania aktualnej sytuacji w kolejkach po świadczenia. Jeśli jednak dojdzie do niezgodności między rzeczywistym a i internetowym terminem wizyty, fakt należy zgłosić za pośrednictwem Informatora w polu ,,zgłoś uwagę.”

 
Dodaj komentarz

Treść:


Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy możliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.