Kultura i rozrywka

"Projekt do słuchania" w LO

Ministerstwo Edukacji Narodowej w roku szkolnym 2015/2016 za priorytet uznało rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród dzieci i młodzieży. Realizując założenia ministerialne, w dniach 28-30 marca 2017 roku w Liceum Ogólnokształcącym im. Mikołaja Kopernika w Grajewie uczniowie, nauczyciele, dyrekcja i przyjaciele szkoły wspólnie realizowali „Projekt do słuchania” autorstwa Barbary Aleksandrowicz i Beaty Lachowicz, mający na celu promowanie czytelnictwa inspirowanego muzyką. To druga odsłona projektu edukacyjnego. Pierwsza jego część była zrealizowana w ubiegłym roku szkolnym i nosiła tytuł: „Projekt do czytania”.

W przygotowaniu i realizacji „Projektu do słuchania” uczestniczyli uczniowie klas I-III, nauczyciele, dyrekcja, rodzice, dziadkowie, księgarze, bibliotekarze i przyjaciele szkoły. Z projektu skorzystali wszyscy uczniowie szkoły, ponieważ realizowany był na lekcjach, podczas przerw i po zajęciach. Uczniowie nie byli biernymi obserwatorami podejmowanych działań, ale aktywnie uczestniczyli w happeningach, wspólnym czytaniu literatury, słuchaniu i śpiewaniu poezji. Byli też autorami  stworzonych przez siebie teledysków, w których prezentowali swoje pasje czytelnicze i zdolności aktorskie oraz stworzyli wystawę prac plastycznych inspirowanych poezją: „Poezja w rysunku zaklęta”. Ważnym elementem projektu był popołudniowy koncert poezji śpiewanej- „Bardowie”, inspirowany twórczością Boba Dylana i Jacka Kaczmarskiego.


Podjęte działania umożliwiły realizację własnych pomysłów, służyły autokreacji, wyzwalały inicjatywę, rozwijały wyobraźnię, wdrażały do współpracy oraz integrowały środowisko szkolne ze społecznością lokalną. „Projekt do słuchania” to forma promowania czytania inspirowanego muzyką, służąca realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa i wdrażająca uczniów do odbioru kultury elitarnej.  - informują Beata Lachowicz oraz Barbara Aleksandrowicz

 

Komentarze (0)

Dodaj zdjęcie do komentarza (JPG, max 6MB):
Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy mozliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.