Szczuczyn

  • 23 komentarzy
  • 15198 wyświetleń

Pierwsza obwodnica w powiecie

 
ROZPOCZĘTO BUDOWĘ OBWODNICY SZCZUCZYNA 

      Po przekazaniu 18.09.2012 r. terenu pod budowę i zakończeniu prac geodezyjnych trwających od połowy września w terminie planowanym od 01.10.2012 r. rozpoczęto prace przy budowie obwodnicy Szczuczyna.  Powstanie ona w planowanym szlaku drogi ekspresowej S61 „Via Baltica” o szerokości pasa drogowego wynoszącego ok. 100 m. Według polskiego prawa może być usytuowana w odległości 40 m od krawędzi drogi do budynków.
      Z 15 firm ubiegających się o wykonanie obwodnicy, wygrała hiszpańska spółka FCC Construccion. Posiada ona ponad 100-letnie doświadczenie w branży budowlanej na rynku hiszpańskim i międzynarodowym. Na zrealizowanie podjętego zadania w Szczuczynie, firma otrzymała 15 miesięcy z obligującym ją terminem do końca I kwartału 2014 roku.
Za tę poważną inwestycję Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapłaci 124, 8 mln zł. Natomiast dofinansowanie z Unijnego Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej ma wynieść 33, 6 mln zł.
       Wzdłuż wyznaczonej nowej trasy, na wzgórzu obok zabudowań Kazimierza Brzozowskiego i na jego gruntach, na zachód w kierunku Wissy oraz do drogi nr 61 na wschód przy kapliczce i drodze do wsi Danowo, rozpoczęły pracę koparki zdejmujące humus. Obsługują je Polacy z odległych Gliwic.

  UZASADNIENIE BUDOWY

      Międzyregionalna droga krajowa nr 61: Warszawa – Ostrołęka – Łomża – Szczuczyn – Augustów obsługuje ciężarowy ruch tranzytowy od granicy z Litwą w Budzisku do centrum kraju. Dalej kieruje go, wraz ze znacznym ruchem turystycznym w okresie letnim, do Europy Zachodniej.
Biegnąca przez Szczuczyn droga nr 61klasy GP(droga głównego ruchu przyspieszonego), łączy się z drogą krajową nr 8 w sąsiedztwie Augustowa i prowadzi do granicy w Budzisku. 
Aktualna, jednojezdniowa, dwupasmowa droga posiada szerokość 8 m. Na kilku kilometrowym odcinku przechodzi przez zwartą zabudowę Szczuczyna, gdzie w niektórych miejscach budynki mieszkalne są tuż przy drodze. Ponadto duża liczba skrzyżowań miejskich utrudnia ruch lokalny, a przy skrzyżowaniu z drogą krajową nr 58 w kierunku Pisza bardzo często pojawiają się blokady ruchu. W historii wzmożonego ruchu kołowego były w Szczuczynie dwa wjazdy ciężkich pojazdów wprost do mieszkań. Do czasu oddania ronda na skrzyżowaniach ul. S.A. Szczuki, Grunwaldzkiej i Kilińskiego odnotowano dużo wypadków, w których pojazdy z kierowcami kładły się od poczty do ul. Granicznej, a na ul. S.A. Szczuki - przed Szkołą Zawodową. Również przez istniejące już rondo przejechał po prostej zaspany kierowca, uderzył w budynek zespołu pocztowego, powodując straty przez popękanie muru i zniszczenie drzewostanu.
 
      Przyjęty do budowy preferowany wariant obwodnicy ma za zadanie usprawnić płynność ruchu na bezkolizyjnej drodze i wyprowadzić wszelkie zagrożenia w teren od strony zachodniej i północno-zachodniej miasta poza skupiska zwartej zabudowy.
      Rozpoczęte wykonywanie obwodnicy na długości 8, 007 km przebiega od węzła „Sokoły”, położonego 2, 5 km za miastem, przez węzeł „Szczuczyn” na przecięciu drogi 58 do Pisza i węzła „Danowo” w miejscu, gdzie nowa droga połączy się ze staruszką - nr 61.

      Zaplanowane rozwiązania przejazdów do pól i gospodarstw wzdłuż obwodnicy, po jej obu stronach górą i dołem oraz nowym mostem na rzece Wissa wraz z przebudową infrastruktury, mają zapewnić komfort wszelkiego ruchu. Przewidziane są wspomniane węzły drogowe, drogi autobusowe, dojazdowe, wiadukty, skrzyżowania, chodniki, oświetlenie, itp. Obwodnica, jako obiekt współczesny będzie wygrodzona, co zapobiegnie wtargnięciu zwierząt na jezdnię.  Wygrodzenie umożliwi naprowadzanie ich na zaplanowane przepusty i przejścia do swobodnej migracji.  Podobną funkcję ekologiczną ma pełnić most, wybudowany przez Hiszpanów nad rzeką Wissa.
   W przyszłości droga S61 ma być trasą dwujezdniową, mającą po trzy pasy ruchu na każdej jezdni. 

 KONTAKT Z KIEROWNICTWEM BUDOWY

     * FCC Biuro Budowy „Obwodnica Szczuczyna” mieści się w Szczuczynie przy ul. Kilińskiego 49. Tel. kom.: 785 999 445, e-mail: biuro.szczuczyn@fccpolska.com. Polskie kierownictwo i miły polskojęzyczny serwis informacyjny zachęca do odwiedzin.

  
 Tekst i zdjęcia: Stanisław Orłowski

środa, 17 kwietnia 2024

Rodzinne Warsztaty String Art

poniedziałek, 15 kwietnia 2024

Wissa Szczuczyn. ZAPROSZENIE NA MECZE!

Komentarze (23)

A Szczuczyniacy załapią sie tam do pracy?

Dziękujemy panu Burmistrzowi a ludzie dalej pracy nie mają!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

wreszcie jeszcze grajewo i augustow:))

Widziałam jak kopią, a pas szeroki zajęli, że jeszcze za naszą kapliczką paliki stoją. To tu ma być węzeł. Jeśli tak, to kapliczkę przy drodze do Danowa będą likwidować. Za ziemię jednak nie płacą.

el rozbiorą waszą kapliczkę tą z czwartego zdjęcia ? Na pewno nie, bo gdyby tak to już tu byłoby wspomniane i kapliczka nawet pokazana przed jej rozbiórką. Jak dostanę się tam do pracy, to będę bronił przed rozbiórką. Ona jest ciekawa ?

A gdzie Grajewa? ważniejszy basen

kier, nie przejmuj się, Grajewo jest mniej ważne niż Szczuczyn, a wykąpać możesz się w martwym jeziorze Brajmura. Tam, w nim daj nura.

Wreszcie coś ruszyło, aby nie skończyło się tak jak pod Augustowem, protestami ekologów i ludzi z krzyżami. Oglądałem te protesty w Szweckiej telewizji, przykro było patrzeć że taka inwestycja stanęła dosłownie w polu a ludzie giną i cierpią. Powodzenia i aby hiszpańska firma zrobiła nam niespodziankę szybkim terminem wykonania, to może uratuje parę osób od przykrych i tragicznych zdarzeń na "drodze śmierci".

Tak inwestycja, a tutaj już o jakieś kapliczce co można rozebrać i przewieść na furmance do wioski i tam proszę modlić się i prosić Boga aby szybko, solidnie i bez zakłóceń wykonali ten kawałeczek drogi.

@skandynawski

szweDZkiej, emigracja nie zwalnie od ortografii.
Pod Augustowem przykro było patrzeć, zgadzam się, ale na ignorancję projektantów tej trasy.
Skoro ludzie w Szczuczynie nie mają pracy, niech idą na budowę obwodnicy i poproszą o angaż - teraz praca właśnie przyszła blisko. Czekamy.

Obs. Skan. nie tolerujesz kapliczek ?

Czy wy myslicie, że Burmistrz to Urząd Pracy ??? Przeczytajcie sobie artykul opisujący pracusi, którzy podjęli pracę w DOBROPLASCIE w Zambrowie. Teraz tylko łażą po Szczuczynie w firmowych strojach otrzymanych po 4 godzinnej pracy ( do przerwy a później z buta do Szczuczyna wracali). Jak ich się obserwuje to sami fachowcy od produkcji stolarki okiennej !!!!

Tu nie chodzi o tolerancje kapliczek, wiem że są unikatowe i wyjątkowe. Nawet w Szwecji można spotkać a i w Norwegii są piękne drewniane kościółki.
Ale o priorytet i ogólne społeczne dobro. Droga jest najważniejsza. Da spokój i bezpieczeństwo na długie lata. A zawalidrogi w postaci jakiś obiektów kultu powinny być przeniesione do wioski i tam promowane, opisane w broszurkach turystycznych, oznakowane do zwiedzania. Tak jak w Skandynawii każdy skansen i miejsce kultu jest oznakowane, opisane w j.angielskim i niemieckim, szwedzkim. U nas turystyka lokalna nie istnieje na forach światowych, zero inf. Dziś będę przejeżdżał przez Szczuczyn do rodzinnego Rajgrodu któremu też brakuje obwodnicy. Ale na wszystko trzeba czasu i zmiany mentalności, nowego, lepiej myślącego, ambitnego pokolenia.

Skandynawski Obserwator, piszesz, że zmierzasz do Rajgrodu, czyli do pięknego i historycznego terenu Jaćwingów. Znałem u Was rodzinę Bacztupów i syna młynarza. Jak już nasycisz się widokiem jaćwieskiego grodziska, to wklej ten link i popatrz, może u nas Polsce nie jest tak wszystko i do końca zaprzepaszczone. http://www.grajewiak.pl/index.php?option=com_content&task=category§ionid=5&id=49&Itemid=91
Pozdrawiam serdecznie i życzę miłego odpoczynku.

Super strona ale poproszę wersję w podstawowym międzynarodowym j.angielskim bo chcę pokazać to dla Skandynawa a on nie zna j.polskiego. Przynajmniej żeby był ten j. angielski tak jak ta strona http://www.ystad.se/ystadweb.nsf/AllDocuments/EB1FBBED518ADA98C1256E820035B107 pierwsze miasto jak dopływa się statkiem do Szwecji. Bardzo mile witają polaków. Ja wiem że jest bariera finansowa w Polsce i przerasta to innych aby otworzyć się na turystę zagranicznego. Trzeba ułożyć cały nowy system turystyczny i polecam jako wzór Skandynawia.

teraz nawet jeszcze nowy mechanik zarobi na tym na ulicy granicznej 18a

a co mnie obchodzi szczuczyn?
lepiej żeby w Grajewie zrobili porządek

ad Obserwator Skand.- niestety, na dzień dzisiejszy tłumaczenia tych stron nie mam. Nie jest to jednak problemem, ponieważ może powstać strona dwujęzyczna. Przejrzałem zawartość Twojego linku i pozostaję pod wrażeniem, nawet osobiście turystycznym. Nam, czyli Polakom i Polsce też jest to potrzebne, a szczególnie tym rejonom podlaskim, które mają własne, naturalne piękno dla zaoferowania, jak np. Rajgród. Szczuczyn ma kompleksy na tym tle, ale po dobrym opracowaniu i przygotowaniu terenu może pokazać inne wdzięki natury. Skandynawa pozdrów ode mnie, pokaż i przetłumacz mu to; http://www.google.pl/search?q=Stanis%C5%82aw+Or%C5%82owski,+Szczuczyn&start=20&hl=pl&sa=N&prmd=imvnso&tbm=isch&tbo=u&source=univ&ei=xhc6UK6RC8bzsgbdyYDIDQ&ved=0CB4QsAQ4FA&biw=1004&bih=584
Albo to; http://www.panoramio.com/user/3300303 , są jeszcze inne opracowania poszerzające znajomość terenu Szczuczyna, Rajgrodu, Goniądza, ich kultury i obyczajów. Pozdrawiam i życzę miłego odpoczynku.

"Pierwsza obwodnica w powiecie" Pierwsza i ostatnia. Czy jest szansa na wiecej?

Obwodnicę kolejną może mieć Grajewo, Rajgród.

Czy powstała już strona internetowa dla tego projektu podobna do tej z obwodnicy stawisk?
http://www.obwodnica-stawisk.pl/index.html
dziękuję

Czy prawdą jest, że obwodnicę Szczuczyna budują Żydzi stanowiący spółkę FCC Construccion zarejestrowaną w Hiszpanii? Teraz jest przerwa w budowie, bo grunt za mokry, czy co innego?

no to się autostrada wybudowała,tyle pozytywnych wrażeń,a tu klaps.pogratulować samorządom że pracę oddają obcokrajowcom.A my Polacy po świecie się tułamy w poszukiwaniu pracy.pogratulować systemowi kapitalistycznej Polski,troszkę nacjonalizmu w podejmowaniu decyzji PROSZĘ bo wszyscy za granicę wyjedziemy!

Dodaj zdjęcie do komentarza (JPG, max 6MB):
Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy mozliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.