wtorek, 19 marca 2024

Wiadomości

  • 7 komentarzy
  • 8195 wyświetleń

Odcinek S61 za 443 miliony

Odcinek S61 od węzła „Łomża Zachód” do węzła „Kolno” zbuduje za prawie 443 miliony złotych firma Impresa Pizzarotii. To najważniejszy fragment przyszłej obwodnicy Łomży, z mostem nad Narwią. Rozstrzygnięcie przetargu na projekt i budowę tego odcinka realizacyjnego jest ostatnim na drodze ekspresowej S61 pomiędzy Ostrowią Mazowiecką a Szczuczynem.

W przetargu oferty złożyło 11 firm i konsorcjów. Najniższą cenę zaproponowała Impresa Pizzarotti - 442,8 mln zł. (46 proc. ceny zamawiającego). Najwyższą konsorcjum Salini Impregilo S.p.A i Salini Polska sp. z o.o. – 711,7 mln zł.

Zamawiający przyjął w postępowaniu oprócz kryterium ceny (60 %) także kryteria pozacenowe (40%) czyli termin wykonania zadania (o wadze 12 %), właściwości przeciwpoślizgowe nawierzchni (o wadze 9 %), równość podłużna nawierzchni (o wadze 8 %), personel wykonawcy (o wadze 6 %), zagospodarowanie gruntu rodzimego (o wadze 5 %).

 Inwestycja realizowana będzie w systemie „Projektuj i buduj”. Zadaniem wyłonionych w przetargu wykonawców jest wykonanie projektów budowlanych i złożenie wniosków o Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej (ZRID) dla całego zadania, a potem wykonanie inwestycji.

Wykonawca ma 31 miesięcy na realizację całego zadania, w tym 15 miesięcy na projektowanie z uzyskaniem decyzji ZRID i 16 miesięcy na roboty z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie (nie wliczając okresów zimowych).

 

Odcinek nr IV od węzła „Łomża Zachód” do węzła „Kolno” ma ponad 13-kilometrów i wraz z fragmentem S61 odc. nr III - od węzła „Łomża Południe” do węzła „Łomża Zachód” (długość 7,18) km na którym rozstrzygnięcie nastąpiło 16.10. br. (wyk.: Mota Engil Central Europe SA.) - stanowić będą obwodnicę Łomży wyprowadzającą ruch tranzytowy z tego miasta.

W ramach obu zadań wybudowanych zostanie prawie 16 km dróg krajowych w kat. GP. ( dk 64 - 6,9 km na odcinku IV i 9 km dk 63 na odc. III). Oba odcinki zaplanowane zostały jako dwujezdniowe - po dwa pasy ruchu w każdą stronę, z nawierzchnią z betonu cementowego. Przewidziano obciążenie 115 kN/oś, szerokość pasów ruchu 3,5 m., pasów awaryjnych 2,5 m., wreszcie pasa rozdziału o szerokości 5 m.

 Dane techniczne odcinka IV : Łomża „Zachód”(z węzłem) – węzeł „Kolno” (bez węzła):

- długość - około 12,922 km,

- przekrój - 2x2 + pasy awaryjne, jezdnie oddzielone pasem zieleni,

- nawierzchnia

- z betonu cementowego gr. 29 cm (dyblowana i kotowiona)

- kanalizacja deszczowa, kanał technologiczny, system zarządzania ruchem

- kategoria ruchu - KR7, nośność - 115 kN/oś

- obiekty inżynierskie: 4 mosty (w tym nad Narwią o długości 1205m), 16 wiaduktów, 13 przejść dla zwierząt

- infrastruktura ochrony środowiska w tym: ekrany akustyczne, zbiorniki retencyjne, ogrodzenie całej drogi ekspresowej – informuje GDDKiA.

 

poniedziałek, 18 marca 2024

Sytuacja seniorów w powiecie grajewskim

Komentarze (7)

kogos chyba pogielo z tymi cenami

Most na rzece może kosztować 100 milionów, jak by to było takie proste to w poprzednim ustroju drogi by budowano hurtowo, a jak wiemy tak nie było. Ciekawa nazwa włoskiej firmy, chyba zaczynali od Pizzy? albo firma pochodzi z Pizzy.

Czemu planowane drogi są coraz bardziej kręte?

Elo to może w czynie społecznym pojedziesz budować

hehe to nie chodzi o to żeby to robić za darmo tylko czemu zawsze w tym kraju koszty budowy 1 km są jednymi z największych na całym kontynencie

dajcie spokoj niech buduja i nich zaczna jezdzic ponowych drogach bo w tej lomzy same korki przeciesz tam sie nieda jezic normalnie.

aby skończyli i rozliczyli się z podwykonawcami

Dodaj zdjęcie do komentarza (JPG, max 6MB):
Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy mozliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.