Wiadomości

  • 10 komentarzy
  • 16126 wyświetleń

O obwodnicy raz jeszcze

    Do Biura Rady Powiatu Grajewskiego wpłynęła kolejna odpowiedź z GDDKiA w Białymstoku dotycząca obwodnic Grajewa, Rajgrodu i Bargłowa Kościelnego. 
    Pismo stanowi odpowiedź na zapytania przewodniczącego Rady Powiatu Grajewskiego, który zbulwersowany był głównie tym, iż nie planuje się obwodnic Grajewa i Rajgrodu (bo ruch ten przejmie VIA BALTICA) a nadal buduje się obwodnicę Bargłowa, mimo licznych protestów mieszkańców.
    Pytał dlaczego VIA BALTICA nie przejmie roli obwodnicy Bargłowa (tak jak Grajewa i Rajgrodu) mimo, że leży dokładnie w pobliżu tej samej drogi?
 
 
 
Zapytanie do:
Generalna Dyrekcja
Dróg Krajowych i Autostrad
Oddział w Białymstoku

W związku z brakiem odpowiedzi na część moich zapytań z dnia 6.09.2012 r. lub zdawkowym ich potraktowaniu (Państwa pismo Nr GDDKiA-O/BI-ZP-P2-BP/0320/1/12 z dnia 19.09.2012 r.) ponownie proszę o udzielenie informacji na poniższe zapytania dotyczące płynności i bezpieczeństwa ruchu na drodze krajowej nr 61:
1. Czy (a jeżeli tak, to kiedy?) planowane jest wykonanie obwodnicy Bargłowa Kościelnego?
Z mediów wiadomo mi, że nadal w planach GDDKiA jest budowa obwodnicy Bargłowa Kościelnego w ciągu drogi krajowej nr 61. We wspomnianym piśmie informowaliście Państwo, że nowa droga ekspresowa S61 w swoim przebiegu Szczuczyn-Ełk-Raczki-Suwałki przejmie funkcję obwodnicy Grajewa i Rajgrodu w ciągu drogi krajowej nr 61 oraz ruch tranzytowy na drodze krajowej nr 61 na kierunku Szczuczyn-Grajewo-Augustów-Suwałki.
Ponadto:
-Dlaczego droga S61 nie przejmie ruchu tranzytowego i funkcji obwodnicy Bargłowa Kościelnego mimo to, że leży on dokładnie na tej samej trasie co Grajewo i Rajgród?
Skoro droga S61 przejmie ten ruch dla Grajewa i Rajgrodu, to tym samym powinna przejąć i dla Bargłowa K., a ewentualne środki z tej obwodnicy można przeznaczyć na bardziej pilne cele.  
-Jak wygląda „dodatni wskaźnik opłacalności inwestycji” w przypadku obwodnicy Bargłowa Kościelnego w obliczu wykonania drogi ekspresowej S61 oraz w odniesieniu do obwodnicy np. Grajewa i Rajgrodu (dla których jest on niekorzystny bądź ujemny)?
Z cytowanego wyżej pisma wynika, że „dodatni wskaźnik opłacalności inwestycji” dla ponad 20-tysięcznego miasta (Grajewo) lub ponad 2-tysięcznego (Rajgród) jest niższy niż dla miejscowości liczącej 800 mieszkańców (Bargłów K.).
2. W jakim orientacyjnym przedziale czasowym planowane jest wykonanie modernizacji (przebudowy) krótkiego odcinka ok.100-200 m (na 230-tym kilometrze) drogi krajowej nr 61 w m.Tama Pikły k.Rajgrodu? 
Na odcinku tym nieustannie od czasu wykonania tej drogi dochodzi do zapadania się nawierzchni i powstawania niebezpiecznych uskoków.

Stanisław Kossakowski

Przewodniczący

Rady Powiatu Grajewskiego

 
 
Linki do artykułów:

- Co z tą obwodnicą?
  http://www.e-grajewo.pl/wiadomosc,Co_z_t_obwodnic,18277.html

- DK 61 - jeszcze "krajowa"
  http://www.e-grajewo.pl/wiadomosc,14948.html

- Biedne wysepki -bogaci drogowcy
  http://www.e-grajewo.pl/wiadomosc,16971.html

- Rada Powiatu o TIR -ach
  http://www.e-grajewo.pl/wiadomosc,3196.html

- Na łosie tylko znaki A -18 b
  http://www.e-grajewo.pl/wiadomosc,13950.html

- "O obwodnicy Grajewa"
   http://www.e-grajewo.pl/wiadomosc,17001.html

 

 

Komentarze (10)

Dla mnie wszystko jest jasne. Po raz kolejny otrzymaliśmy wymijającą odpowiedź - kpiącą z miasta Grajewa. Rzeczą naturalną jest, że czym większe miasto to obwodnica powstaje "dłuższa" i inwestycja większa... więc wskaźnik może mniejszy. Tak więc obwodnice takich miast jak Białystok etc. w ogóle nie powinny być wykonywane bo przecież jaki wskaźnik ekonomiczny otrzymamy!!! (oczywiście nie patrząc na inne aspekty i nieco koloryzując).
Ostatecznie: Bargłów będzie miał obwodnicę której nie chcą, którą nikt nie będzie jeździł bo wszyscy polecą s61, a inne miasta m.in. Grajewo będzie zakorkowane. Kolejna super inwestycja, na którą będziemy patrzeć a nie z niej korzystać !!!
Napiszę i tutaj: ile jeszcze potrzeba czasu, aby zebrać się w kupę i wyjść na ulicę? władze powinny zainicjować blokadę krajówki...

A więc jednak korki, korki ...i czekanie, aż zmienią się warunki gruntowe naszego miasta.

No to pieknie! Powstał komitet protestacyjny w Barglowie, zobaczymy co teraz zrobi GDAKA? czy sie w pore jeszcze wycofa czy zmarnuje kolejne pieniadze?

A jaką trasą przebiegnie obwodnica od Szczuczyna do Ełku i dalej? Jeśli przejdzie przez Grajewo, to nie ma żadnej dla tego miasta obwodnicy. Szklanki dalej spadać będą, jak pisał tu ktoś niedawno.
Starostwo niech określi dla ludzi konkretny przebieg wspomnianej VIA BALTICA. Ze Szczuczyna łączy się budowana obwodnica ze starą 61 w Danowie i przebiega przez Grajewo? Ludzie nie wiedzą i nie mogą protestować przeciwko planowanemu albo dobru, albo złu.

Jestem za zrobieniem blokady w Grajewie. Augustów i Suwałki protestują, a my czemu nie? Bargłów i kilka domów w Barszczach będzie miało obwodnice największą w północno-wschodniej Polsce, a Grajewo nie? To się nadaje na pierwsze strony gazet. Zróbmy z tym coś.

A ja się zapytam co robi w tej sprawie n poseł p. Borawski? Czy kumpel z Podlasia, nowy prezes PSL p. Piechociński, członek komisji infrastruktury, nie może nic zrobić??

Wladze powiatu powinny organizowac protesty,bolkowanie przejazdu przez miasto.Tak robia w innych miejscach. Nie zaszkodzi,a moze pokazac, ze obwodnica jest nam wszystkim konieczna.W Barglowie wydadza 200 000 000 PLN na obwodnice wbrew woli mieszkancow .Mozna by te pieniadze przeznaczyc na obw. Grajewa.

Popieram "DR", skrzyknijmy się i wszyscy jak jeden GRAJEWIAK wyjdźmy na ulice. Może wtedy potraktują nas poważnie.

Treba zablokować, najlepiej w piątek pomiedzy 8 -10 chodzić po przejściach dla pieszych przy rynku.

BARGŁÓW CHCE OBWODNICY. Nie chcą poojedyncze jednostki, tylko krzycza glośno i piszą>

Dodaj zdjęcie do komentarza (JPG, max 6MB):
Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy mozliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.