czwartek, 28 marca 2024

Wiadomości

  • 1 komentarzy
  • 9187 wyświetleń

Krok do obwodnicy Łomży

11 ofert wpłynęło w przetargu na projekt i budowę trzynastokilometrowego odcinka obwodnicy Łomży -  fragmentu trasy S61 Via Baltica - poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku.

Najniższą cenę, 442,8 mln zł, zaproponowała włoska firma Impresa Pizzarotti&C. S.p.A, najwyższą cenę 711,7 mln zł - zaproponowało konsorcjum firm Salini Impregilo S.p.A. oraz Salini Polska sp. z o.o. Najwyższa oferta nie przekracza kwoty, jaka została przeznaczona na tę inwestycję. Przewidziane było 963,5 mln zł. Drogowcy jeszcze nie poinformowali, kiedy konkretnie nastąpi rozstrzygnięcie przetargu. Przy wyborze będą brane pod uwagę nie tylko cena, ale także termin realizacji.

13-km fragment Via Baltica od węzła Łomża Zachód do węzła Kolno (bez węzła) będzie drugą częścią obwodnicy Łomży. Powstanie też 7- km odcinek drogi krajowej nr 64 kategorii drogi głównej przyspieszonej. Via Baltica od Ostrowi Mazowieckiej do Szczuczyna to sześć odcinków. W czterech przetargach otwarto oferty i trwa wybór najkorzystniejszej, w dwóch kolejnych jest to planowane. Inwestycja, dofinansowana z UE będzie realizowana w systemie projektuj i buduj. Ma być gotowa w 2021 r.

Droga S61 ma stanowić jedną z polskich części trasy Via Baltica, czyli połączenia krajów nadbałtyckich z południową Europą. W Ostrowi Mazowieckiej ma odbijać na północ w stronę Łomży, Szczuczyna, Ełku i Suwałk, do granicy Polski z Litwą w Budzisku. Tam będzie się łączyć z litewską drogą A5 w stronę Kowna, a stamtąd będzie wiodła do Rygi na Łotwie (PAP).

/e/

Komentarze (1)

Będzie tak jak z obwodnicą Szczuczyna heheh
za polowe ktoś wykona hehe

Dodaj zdjęcie do komentarza (JPG, max 6MB):
Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy mozliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.