czwartek, 28 marca 2024

Wiadomości

  • 1 komentarzy
  • 9439 wyświetleń

Kradzież auta z warsztatu

Kradzież auta z warsztatu samochodowego

Wielu klientów warsztatów samochodowych obawia się, że po oddaniu auta do naprawy, wróci ono w gorszym stanie technicznych niż wcześniej. Nie jest to jednak najgorsze co może ich spotkać – równie dobrze mogą oni nie odzyskać swojego auta w ogóle. Kradzieże pojazdów z serwisów zdarzają się coraz częściej.


Mechanicy próbują uniknąć odpowiedzialności

Część mechaników próbuje uniknąć odpowiedzialności za kradzież pojazdu z terenu należącego do ich warsztatu. Niektórzy próbują przekonać klienta, że nie mieli wpływu na wystąpienie tego typu sytuacji i że zrobili wszystko, co mogli, by do kradzieży nie dopuścić.

Klienci warsztatów powinni jednak pamiętać, że nawet wtedy, gdy mechanik ogrodził warsztat wysokim płotem, zamknął samochód w garażu i zamontował alarmy przeciwwłamaniowe, to ponosi on winę za nieodpowiednie zabezpieczenie mienia klienta i powinien wypłacić właścicielowi pojazdu odszkodowanie.

Klienci, których samochody skradziono z warsztatów, mogą również spotkać się z sytuacją, gdy mechanik, próbując uniknąć odpowiedzialności, będzie wypierał się, że auto kiedykolwiek znalazło się na terenie warsztatu. Może on twierdzić, że nie podpisał z klientem żadnej umowy ani nie otrzymał od niego żadnej zaliczki za usługę. Warto zaznaczyć, że właściciel samochodu może jednak udowodnić – nawet przed sądem, że jego auto znajdowało się w naprawie w chwili kradzieży. Wystarczy, że będzie posiadał billingi telefoniczne, ewentualne sms-y, maile lub jego wersja zostanie potwierdzona przez świadków (np. pracowników warsztatu, sąsiadów mechanika).


Odszkodowanie z polisy mechanika

Przezorni mechanicy, którzy uczciwie traktują swoich klientów i zdają sobie sprawę z ryzyka kradzieży samochodu z ich warsztatu, wykupują specjalne polisy (np. https://www.insurancefactory.co.uk/motortrade-insurance/), które pozwalają pokryć koszty związane z nieprzewidzianymi zdarzeniami losowymi na terenie serwisu samochodowego.

Ubezpieczenie tego typu gwarantuje wypłatę środków także wtedy, gdy auto klienta zostanie skradzione. Dla mechaników jest to zatem doskonałe rozwiązanie, gdyż pozwala im zwrócić klientowi należne mu pieniądze bez konieczności wydawania ich z własnej kieszeni. Co więcej, mechanik posiadający odpowiednie ubezpieczenie sprawia wrażenie bardziej profesjonalnego i przyjaźniej nastawionego do klientów. Z pewnością nie musi też obawiać się, że w razie szkód lub kradzieży będzie musiał borykać się ze złą opinią, która mogłaby wpłynąć na ilość odwiedzających go w przyszłości klientów.

 

Komentarze (1)

W naszym kochanym kraju co normalne to problem, co nienormalne to nie ma problemu. Uczciwy musi cały czas uważać, nieuczciwy nie musi. Uczciwy nie otrzyma pomocy, nieuczciwy otrzyma. I tak dalej i tak dalej.

Dodaj zdjęcie do komentarza (JPG, max 6MB):
Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy mozliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.