Jak obniżyć koszt obsługi zagranicznych klientów?

aktualizacja: 2019-01-30 12:47:38     nr wiadomości: 38334     przeczytano: 895     Ilość komentarzy komentarze: 0

Obsługa paczek zagranicznych bywa kłopotliwa. Koszt ich nadania niekiedy jest wysoki, a kiedy korzysta się z usług brokera albo wyspecjalizowanej firmy kurierskiej dochodzą do tego ograniczenia wagi czy rozmiaru. Jak wysyłać tanio i bez kłopotów?

Zacznij od integracji

Podstawowy problem, jaki trzeba rozwiązać, to integracja systemu nadań z systemem sprzedaży. Najlepiej rokującym kanałem dystrybucji są serwisy internetowe Amazon oraz Ebay. Niewiele firm kurierskich oferuje możliwość integracji z tymi platformami, a to pierwszy krok do obniżenia kosztów. Eksperci firmy https://www.europaczka.pl/, która taką integrację przygotowała, twierdzą, że oszczędzając czas, jaki spędza się na ręcznym przepisywaniu danych między systemami, ogranicza się też ryzyko błędnego zaadresowania oraz koszty obsługi zwrotów.

Obsługa opakowań zbiorczych

Umiejętne planowanie transportów zbiorczych to podstawa sukcesu wielu marek prowadzących sprzedaż wysyłkową. Dobra znajomość cenników i umiejętność oszacowania kosztów wysyłki wielu pojedynczych paczek lub jednej większej, pozwalają tak skoordynować dostawy, by ich koszt był jak najniższy. Do sortowni firmy spedycyjnej można na przykład dostarczyć opakowanie zbiorcze, które zostanie dopiero tam rozdzielone na paczki trafiające bezpośrednio do klientów. W przypadku największych firm taka struktura komplikuje się jeszcze bardziej, bo dysponując swoimi oddziałami w krajach docelowych, można wykorzystać paczki podwójnie zbiorcze: rozpakowane po pierwsze w sortowni spedytora, a później też w lokalnym oddziale, skąd będą dostarczane już bezpośrednio do klientów.

Czas kosztuje

Warto też, próbując redukować koszty transportowe, dobrze przyjrzeć się temu, gdzie powstają straty. Często niedoświadczeni przedsiębiorcy popełniają poważny błąd i korzystają z ekonomicznej formy przesyłek, na które jednak klienci czekają dłużej. Do pewnego punktu ma to sens, ale jest taki moment, w którym klienci wolą pokryć koszty droższego transportu, ale za to czekać krócej. To, przy jakiej wartości towaru i przy jakim czasie następuje ta zmiana zdania, to rzecz bardzo indywidualna, natomiast sprzedawca powinien mieć świadomość, że to, co bierze za oszczędności, może w praktyce odstręczać niektórych klientów.

To ważne, ponieważ paczka do Niemiec wysłana dobrym kurierem może znaleźć się u adresata w 2-3 dni, ale nadana w bardzo dobrej firmie, będzie tam często nawet szybciej od przesyłek krajowych, a w niektórych przypadkach już taka różnica w czasie będzie miała dla klientów duże znaczenie.

 

Dodaj komentarz

Treść:


Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy możliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.