wtorek, 19 marca 2024

Wiadomości

Echa sesji Rady Miasta

24 maja 2017 r. o godz. 15.30 w sali konferencyjnej Urzędu Miasta Grajewo przy ul. Strażackiej 6a odbyła się XXXVI sesja Rady Miasta Grajewo.
 

Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie obrad XXXVI Sesji Rady Miasta i stwierdzenie prawomocności.
2. Przedstawienie porządku obrad.
3. Zapytania i interpelacje radnych.
4. Sprawozdanie Burmistrza Miasta z działalności międzysesyjnej oraz informacje z realizacji uchwał.

Rada Miasta Grajewo jednogłośnie przyjęła sprawozdanie Burmistrza Miasta z działalności międzysesyjnej oraz informacje z realizacji uchwał.

5.  Informacja na temat stanu przygotowań do obchodów "Dni Grajewa 2017". 

Imprezy sportowe jak i rozrywkowe zaplanowane w ramach obchodów "Dni Grajewa"  odbędą się jednego dnia – 1 lipca br. Za organizację części sportowej odpowiada Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Grajewie, zaś za część artystyczno – rozrywkową Grajewskie Centrum Kultury.

W celu wyboru Gwiazdy Wieczoru została przeprowadzona sonda internetowa. Internauci oddali łącznie 1155 głosów. Z pośród przedstawionych propozycji najwięcej głosów zdobyła Sylwia Grzeszczak. Z Gwiazdą wieczoru jak i zespołami, które wystąpią jako support zostały podpisane stosowne umowy.

6. Informacja na temat działalności Miejskiej Komisji ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Grajewie - plany i zamierzenia do realizacji w 2017 r.

Informacja przygotowana przez Barbarę Kochanowską, Pełnomocnika Burmistrza ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych została przyjęta jednogłośnie.

Zgodnie z zapisami ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi oraz ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii, realizacja zadań własnych gminy z zakresu przeciwdziałania uzależnieniom przebiegała zgodnie z Miejskim Programem Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii przyjętym przez Radę Miasta Grajewo. Zadania ujęte w dokumencie stanowiły ważny i trwały element profilaktyki społecznej w zakresie ochrony zdrowia, realizowany na terenie naszego miasta. Do działań związanych z profilaktyką w sensie ustawowym należy też zaliczyć działania promujące zdrowie, leczenie oraz pomoc rodzinom w radzeniu sobie z alkoholizmem jej członka. Źródłem finansowania zadań zawartych w Programie są środki finansowe z budżetu Miasta, pochodzące z opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych. Podmiotem odpowiedzialnym za realizację Programu była Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. W realizacji zadań, Komisja współpracowała ze szkołami z terenu miasta, Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej, Policją, Sądem, Punktem Konsultacyjnym przy Klubie „Zdrowie i Trzeźwość”.

Do najważniejszych zadań Komisji należą:
- udzielanie pomocy osobom uzależnionym i ich rodzinom;
- motywowanie osób uzależnionych do podjęcia leczenia odwykowego a w uzasadnionych przypadkach występowanie do Sądu z wnioskiem o przymusowe leczenie;
- opiniowanie wniosków o wydanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych;
- działalność w zakresie profilaktyki i terapii uzależnień;
- działania z zakresu przeciwdziałania przemocy w rodzinie m.in. poprzez udział w Zespole Interdyscyplinarnym ds. przeciwdziałania przemocy w rodzinie.

Na pracę członków Komisji wydatkowano 12 000 zł. W 2016 r. do Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych wpłynęły 104 wnioski o leczenie odwykowe od alkoholu (3 wnioski skierowane przez Prokuraturę Rejonową w Grajewie, 58 skierowane przez KPP w Grajewie, 27 przez Sąd Rejonowy w Grajewie oraz 16 od członków rodzin).

W okresie sprawozdawczym Komisja wystąpiła z wnioskiem do Sądu Rejonowego w Grajewie o zajęcie stanowiska odnośnie leczenia wobec 66 osób; zobowiązała do uczestnictwa w zajęciach grupy terapeutycznej funkcjonującej przy Klubie „Zdrowie i Trzeźwość” w Grajewie 18 osób; umorzono postępowanie w sprawie o leczenie odwykowe wobec 12 osób oraz nie stwierdzono uzależnienia w opinii biegłych sadowych wobec 8 osób. W związku z powyższym członkowie Komisji spotykali się 13 razy. Na opinie biegłych wraz z opłatami sądowymi wydatkowano 25 280 zł.

W ubiegłym roku Komisja opiniowała wnioski na sprzedaż detaliczną i gastronomiczną napojów alkoholowych. Pozytywnie zaopiniowano 19 wniosków na detaliczną sprzedaż napojów alkoholowych, pozytywnie zaopiniowano 4 wnioski na gastronomiczną sprzedaż napojów alkoholowych, pozytywnie zaopiniowano 1 wniosek na jednorazową sprzedaż napojów alkoholowych podczas organizowanych imprez w mieście. Opinie dotyczyły zgodności lokalizacji i limitu liczby punktów sprzedaży z obowiązującymi w tym zakresie uchwałami Rady Miasta Grajewo. Dodatkowo Komisja wydała 24 opinie podmiotom ubiegającym się o wydanie zezwolenia na sprzedaż lub podawanie napojów alkoholowych na terenie miasta.

W okresie sprawozdawczym Komisja skontrolowała 56 placówek prowadzących sprzedaż detaliczną i gastronomiczną napojów alkoholowych. Podczas kontroli sprawdzano przestrzeganie zasad sprzedaży napojów alkoholowych wymaganych przepisami ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. W 5 punktach stwierdzono drobne uchybienia niestanowiące podstawy do cofnięcia zezwolenia na sprzedaż alkoholu. Do najczęściej stwierdzonych nieprawidłowości należy brak tabliczek informujących o szkodliwości spożywania alkoholu.

7. Realizacja  programów zdrowotnych w mieście Grajewo.

8. Podjęcie uchwał w sprawach:
a) sposobu załatwienia skargi wniesionej przez mieszkańców ul. 23 Stycznia w Grajewie;
b) wyrażenia zgody na zawarcie kolejnych umów dzierżawy i najmu z dotychczasowymi dzierżawcami i najemcami mającym umowy zawarte na czas oznaczony do 3 lat;

Podjętą uchwałą wyrażono zgodę na wydzierżawienie z dniem 01.07.2017 r.

na okres jednego roku części działki położonej przy ul. Targowej pod garaż typu "blaszak" dotychczasowym 3 dzierżawcom, którym umowa kończy się 30.06.2017 r. Wyrażono także zgodę na wynajem z dniem 01.07.2017 r. na okres jednego roku garaży murowanych, położonych przy ul. Strażackiej 17 dotychczasowym 2 najemcom, którym umowa kończy się 30.06.2017 r. oraz najemcy, któremu umowa kończy się 31.07.2017 r.

c) wyrażenia zgody na dokonanie zamiany nieruchomości stanowiących własność miasta Grajewo na nieruchomość stanowiącą własność Powiatu Grajewskiego; 

Radni jednogłośnie wyrazili zgodę na dokonanie zamiany nieruchomości oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków jako działki nr 2590/1, 3235/2, 3236 o łącznej powierzchni 0,0462 ha, stanowiących własność Miasta Grajewo – na nieruchomość oznaczoną w ewidencji gruntów i budynków jako działka nr 3006/3 o powierzchni 0,0251 ha, stanowiącą własność Powiatu Grajewskiego - bez obowiązku dokonywania dopłat.

Uchwała weszła w życie z dniem podjęcia, wykonanie powierzono Burmistrzowi Miasta.

d) zmiany nazw ulic;

Zgodnie z podjętą uchwałą po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego zmienione zostaną dotychczasowe nazwy ulic: M. Buczka na Łazienną, H. Sawickiej na Pogodną oraz 23 Stycznia na Książęcą.

e) nadania nazwy ulicy;

Jednogłośnie ulicy powstałej z działek nr 2113/25, 2119/2, 2120/1, 2128/1, 2129/1 nadano nazwę - Kościelna.

Uchwała wejdzie w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego, wykonanie powierzono Burmistrzowi Miasta.

f) zmieniająca uchwałę w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Grajewo;

Podjętą uchwałą w uchwale Rady Miasta Grajewo z dnia 24 marca 2015 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Grajewo wprowadzono następujące zmiany:

- w §10 - po ust. 2 dodaje się ust. 2a w brzmieniu „Worki dla zabudowy jednorodzinnej oraz pojemniki dla zabudowy wielolokalowej przeznaczone do selektywnego zbierania odpadów takich jak: papier, szkło, metale i tworzywa sztuczne, bio oraz popiół dostarczane są nieodpłatnie w ramach opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.”  oraz dotychczasowy ust. 3 otrzymuje brzmienie: „Właściciel nieruchomości obowiązany jest udostępnić pojemniki oraz worki przeznaczone do zbierania odpadów komunalnych zmieszanych i zbieranych w sposób selektywny, na czas odbierania tych odpadów, w szczególności poprzez ich wystawienie poza teren nieruchomości, w miejsce umożliwiające swobodny do nich dojazd.”

- w §11- ust. 1 otrzymuje brzmienie: „Właściciel nieruchomości zobowiązany jest do pozbywania się odpadów komunalnych z terenu nieruchomości i terenów przeznaczonych do użytku publicznego z częstotliwością nie mniejszą niż:

  • z nieruchomości zabudowy jednorodzinnej:

- odpady zmieszane - raz na dwa tygodnie;
- zbierane selektywnie - raz w miesiącu;
- bioodpady wraz z odpadami zielonymi będą odbierane raz na dwa tygodnie;

  • z nieruchomości zabudowy wielolokalowej:

- odpady zmieszane - trzy razy w tygodniu;
- zbierane selektywnie - dwa razy w tygodniu;

  • z nieruchomości niezamieszkałych:

- odpady zmieszane - raz w miesiącu;
- zbierane selektywnie - raz w miesiącu;

- w §12 ust. 2 otrzymuje brzmienie: „ Właściciele nieruchomości obowiązani są do pozbywania się nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości co najmniej raz na kwartał, z zastrzeżeniem ust. 1.”;

- w §18 ust. 3 otrzymuje brzmienie: „Do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych można przekazać zebrane w sposób selektywny odpady budowlane i rozbiórkowe z prowadzonych drobnych robót w ilości do 100 kg miesięcznie z danej nieruchomości. Większe ilości odpadów można przekazać podmiotom uprawnionym za dodatkową opłatą.”.

Uchwała wejdzie w życie 1 lipca 2017 r.

g) zmieniająca uchwałę w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów;

h) zmieniająca uchwałę w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości tej opłaty;

Na mocy podjętej uchwały od 1 lipca br. za gospodarowanie odpadami komunalnymi, jeżeli odpady komunalne nie są zbierane i odbierane w sposób selektywny, mieszkańcy zapłacą 15 zł od osoby.

i) zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej miasta Grajewo na lata 2017 – 2027;

j) zmian w budżecie miasta Grajewo na 2017 rok.

Zmiany planu dochodów:

  • Zwiększenia na kwotę 168 940 zł są następujące:

- wpływy z tytułu dotacji otrzymanej z Urzędu Gminy w Grajewie na wspólne utrzymanie USC – 970 zł,

-  wpływy z tytułu pomocy finansowej w formie dotacji otrzymanej z Urzędu Marszałkowskiego w Białymstoku – 2 000 zł,

- wpływy ponad plan z tytułu podatku od czynności cywilnoprawnych od osób prawnych w kwocie 8 536 zł,

- wpływy ponad ustalony plan z tytułu udziału miasta w podatku dochodowym od osób prawnych – 100 000 zł,

- wpływy z Powiatowego Urzędu Pracy z tytułu refundacji wynagrodzeń i pochodnych pracownika zatrudnionego w ramach robót publicznych w 2017 roku w PM nr 4 w Grajewie – 18 516 zł,

- dochody z tytułu zwrotu VAT do MOSiR – 18 276 zł i wpływy z tytułu najmu pomieszczeń pływalni– 20 642 zł.

Zmiany w planie wydatków:

  • Zwiększenia na kwotę 1 800 940 zł są następujące:

-  zwiększa się środki w kwocie 350 zł z przeznaczeniem na remont kolektorów słonecznych zamontowanych u beneficjentów projektu realizowanego w 2013 roku p.n. „Pozyskiwanie energii odnawialnej słonecznej w Mieście Grajewo”

- zwiększa się środki w planie o kwotę 970 zł na wydatki związane ze wspólnym utrzymaniem USC (gmina Grajewo i miasto Grajewo),

- zwiększa się środki w planie o kwotę 2 000 zł na zakup sprzętu ratowniczego dla OSP w Grajewie - zakup aparatu do ochrony dróg oddechowych,

- dokonuje się zwiększenia środków o kwotę 20 000 zł tytułem wpłaty na Fundusz Wsparcia Komendy Powiatowej Policji w Grajewie z przeznaczeniem na sfinansowanie dodatkowych służb dla funkcjonariuszy podczas organizowanych w mieście imprez masowych i uroczystości (10 000 zł) oraz na doposażenie funkcjonariuszy podręcznymi aluminiowymi latarkami (10 000 zł),

- w PM nr 1, PM nr 2, PM nr 4 dokonuje się zwiększenia środków o kwotę 2 000 zł w każdym, na wynagrodzenia nauczycieli w związku ze zmianą wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli od stycznia 2017 r.,

- w PM nr 6 dokonuje się zwiększenia środków o kwotę o kwotę 3 000 zł na wynagrodzenia nauczycieli w związku ze zmianą wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli od stycznia 2017 r.,

- w PM nr 4 dokonuje się zwiększenia środków o kwotę 18 516 zł na wynagrodzenia i pochodne pracownika zatrudnionego w ramach zobowiązania PUP po zakończeniu stażu pracy,

-  w ZSM nr 1 dokonuje się zwiększenia środków o kwotę 18 037 zł celem zabezpieczenia środków w planie na wynagrodzenia i pochodne nauczycieli w związku ze zmianą wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli od stycznia 2017 r.,

- w ZSM nr 2 dokonuje się zwiększenia środków o kwotę 41 062 zł celem zabezpieczenia środków w planie na wynagrodzenia i pochodne nauczycieli w związku ze zmianą wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli od stycznia 2017 r.,

-  w ZSM nr 2 dokonuje się zwiększenia środków o kwotę 7 178 zł celem zabezpieczenia środków w planie na wynagrodzenia i pochodne pracownika zatrudnionego w ramach zobowiązania PUP po zakończeniu stażu pracy,

- w ZSM nr 3 dokonuje się zwiększenia środków o kwotę 39 911 zł celem zabezpieczenia środków w planie na wynagrodzenia i pochodne nauczycieli w związku ze zmianą wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli od stycznia 2017 r.,

- w ZSM nr 1 dokonuje się zwiększenia środków o kwotę 14 000 zł na wydatki związane z utworzeniem od września 2017 r. dziesięciogodzinnych oddziałów przedszkolnych (wyposażenie sal w meble, stoliki, krzesła, wykładziny, tablice i zabawki oraz pomoce dydaktyczne),

- w ZSM nr 2 dokonuje się zwiększenia środków o kwotę 27 640 zł na wydatki związane z utworzeniem od września 2017 r. dziesięciogodzinnego oddziału przedszkolnego (wyposażenie sali w stoły, krzesła, leżaki, dywan, szafki ubraniowe, zabawki oraz pomoce dydaktyczne),

- zwiększa się środki w planie w MOSiR (pływalnia) w kwocie 18 276 zł na podatek VAT,

- zwiększa się środki w planie na realizację zadania publicznego „Grajewo Game Festival 2017” - 34 000 zł,

  • zwiększa się środki w kwocie 350 000 zł na zadania inwestycyjne:

- 15 000 zł na zadanie: „Budowa oświetlenia awaryjnego w budynku Przedszkola Miejskiego nr 4”,

- 55 000 zł na zadanie: „Przebudowa klatki schodowej w budynku Przedszkola Miejskiego nr 6 ”,

- 100 000 zł na zadanie: „Budowa infrastruktury technicznej w ul. Elektrycznej - sieć wodociągowa”,

- 50 000 zł na zadanie: „Budowa infrastruktury technicznej w ul. 11-go Listopada - sieć wodociągowa”,

- 40 000 zł na zadanie: „Budowa łącznika między budynkami w Zespole Szkół Miejskich Nr 1”,

- 90 000 zł na zadanie: „Budowa kanalizacji sanitarnej na os. M. Konopnickiej”,

  • wprowadza się środki w kwocie 1 200 000 zł na zadania inwestycyjne:

-  „Budowa nawierzchni jezdni w ul. Popiełuszki w Grajewie – 850 000 zł

- „Budowa kanalizacji deszczowej w ul. Popiełuszki w Grajewie – 350 000 zł.

9. Odpowiedzi na interpelacje, zapytania i wnioski.
10. Sprawozdanie Przewodniczącej Rady Miasta z działalności międzysesyjnej. 
11. Przyjęcie protokołu z XXXV Sesji Rady Miasta.
12. Wolne wnioski i informacje.
13. Zamknięcie XXXVI sesji Rady Miasta.


e-Grajewo.pl

 

poniedziałek, 18 marca 2024

Sytuacja seniorów w powiecie grajewskim

Komentarze (0)

Dodaj zdjęcie do komentarza (JPG, max 6MB):
Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy mozliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.