75 mln zł będzie kosztował projekt i budowa tzw. drugiej jezdni obwodnicy Szczuczyna na drodze S61 Via Baltica. 26 maja br. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku podpisała z firmą Polaqua umowę w tej sprawie.
- Budowa drugiej jezdni obwodnicy Szczuczyna ma się zacząć pod koniec 2018 r. i ma potrwać nieco ponad rok - poinformował Rafał Malinowski, rzecznik GDDKiA w Białymstoku.
Polaqua sp. z o.o. wygrała przetarg na tę inwestycję. Firma ta budowała szczuczyńską obwodnicę, która jest drogą jednojezdniową, jednak teraz będzie rozbudowana.
Druga jezdnia będzie miała blisko 6,6 km długości. Będzie wykonana z betonu cementowego. Po zakończeniu budowy drugiej jezdni, szczuczyńska obwodnica będzie miała standard drogi ekspresowej. Zaplanowano ekrany akustyczne i przejścia dla zwierząt.
Przypomnijmy: trwają przetargi na inne odcinki Via Baltica w Podlaskiem. W czerwcu planowane jest otwieranie ofert na kilka z nich.
Droga S61 ma stanowić jedną z polskich części trasy Via Baltica, czyli połączenia krajów nadbałtyckich z południową Europą. W Ostrowi Mazowieckiej ma odbijać na północ w stronę Łomży, Szczuczyna, Ełku i Suwałk, do granicy Polski z Litwą w Budzisku. Tam będzie się łączyć z litewską drogą A5 w stronę Kowna, a stamtąd będzie wiodła do Rygi na Łotwie. Cała polska część Via Baltica ma mieć nawierzchnię z betonu cementowego. (PAP)
poniedziałek, 18 marca 2024
poniedziałek, 18 marca 2024
Za 5 lat bedzie mozna w dwie godziny przyjechac z Wawy do Grajewa; fajnie.
Dobrze,ze to obwodnica Szczuczyna,bo w Grajewie ich jest tyle,że nie wiadomo którą wybrać.
Chore i drogie rozwiązanie budować dwa razy drogę w tym samym miejscu.
Prawidłowo to powinien ktoś odpowiadać dyscyplinarnie za niegospodarność. Kiedy ją budowano wiadomo było że będzie stanowić część drogi S 61. Teraz nastąpią kolejne utrudnienia w ruchu ale ktoś będzie miał pracę.
A nie można było tego zrobić za pierwszym razem?
A obwodnica Grajewa to w lesie nawet świateł na skrzyżowaniu Dwornej i Kopernika brak a ludzie giną.