czwartek, 28 marca 2024

Wiadomości

  • 26 komentarzy
  • 10437 wyświetleń

Debata SP4 - PG3

Obecnie budynek Szkoły Podstawowej nr 4 w Grajewie (ul. Konstytucji 3 Maja) składa się z dwóch skrzydeł A i B. W tym roku szkolnym uczy się w skrzydle A 422 uczniów (kl. IV-VI), w B 327 uczniów (kl. I-III) i 51 - kl. „0”.
W planach miejskich jest przeniesienie do skrzydła B, od przyszłego roku szkolnego grajewskiego Gimnazjum nr 3 z ul. Targowej. W wyniku tego wszyscy uczniowie klas „0” – VI SP nr 4 (teraz to 800 uczniów), będą musieli zmieścić się w jednym skrzydle A. Jednak spada liczba uczniów, niż demograficzny zapewne dosięgnie obie szkoły.
W planach jest również budowa hali sportowej przy przyszłym kompleksie szkolnym na ul. Konstytucji 3 Maja.

-Dyskusja na ten temat toczy się już od półtora roku i nie ma praktycznie różnicy zdań co do zmiany lokalizacji Gimnazjum nr 3. Wynika to przede wszystkim z załamania demograficznego w tej części miasta. Te dwie szkoły należy widzieć jako pewien system, przecież uczniowie ze szkoły podstawowej idą do gimnazjum. Jesteśmy na etapie planowania budżetu i SP nr 4 ma być poddana termomodernizacji i zostaną tam skierowane w przyszłym roku bardzo duże środki, by przygotować do przyjęcia gimnazjalistów. Chodzi tu o dobro uczniów, ponieważ na ul. Targowej nie ma żadnych warunków do funkcjonowania. Decyzja została podjęta teraz, żeby nie zwlekać i ponieść odpowiedzialność. Będą pewne utrudnienia głównie dla szkoły podstawowej. Podam przykład (jeden z wielu argumentów za przeniesieniem) koszty stałe w PG nr3 (ul. Targowa) związane z energią cieplną m. in. to ok. 100 tys. zł rocznie, można te pieniądze skierować na rozwój już w budynku obecnej SP nr 4.
- mówi Burmistrz miasta K. Waszkiewicz

e-Grajewo.pl

Jak znaleźć optymalne rozwiązanie?

czwartek, 28 marca 2024

Kronika policyjna

Komentarze (26)

Jestem przeciwko przeniesieniu gimnazjum do bydynku obecnej szkoły podstawowej.

W związku z tą sytuacja nasuwa się pytanie:Po co idioci od oświaty powołali gimnazja? Przypomnę, że tłumaczono ten fakt mędzy innymi potrzebą oddzielenia grup wiekowych - młodszej młodzieży od dzieci. A teraz zamiast klas 1-8 w jednym budynku będą się uczyć faktycznie klasy 1-9. Współczuję młodszym dzieciom i nauczycielom, bo problemów wychowawczych będzie mnóstwo. Ale cóż, widocznie głupota i brak przewidywania skutków są widocznie wpisane w ten system polityczny i samorządowy...

Jestem oburzona tłumaczeniami goscia debaty w SP 4. Jak mozna zaprosić kogoś, kto nie mażadnej wyobraźni jeśli chodzi o zmiany, co za tłumaczenia o hali sportowej - jej nawet w planach nie ma. Jak zwykle władza pewnie musi się wywiązac z obietnic danych niestety , nie rodzicom, nie dzieciom ani pewnie nawet nauczycielom, ....

Z niepokojem obserwuję atmosferę tworzoną wokół przeniesienia gimnazjum do budynku SP 4. Niestety, znowu górę wzięły emocje, nieporozumienia, domysły i diabli wiedzą co jeszcze. Mam dziecko w tej szkole i chciałabym bardzo, by do gimnazjum chodziło do tego samego budynku. Problemy wychowawcze, o których mówi nauczycielka - emerytka to jedynie argument dla tych, którzy nie mają argumentów. Czy oddzielenie starszej młodzieży do gimnazjów wyeliminowało problemy w szkole podstawowej? Nie. One pozostały i mają się dobrze, wbrew temu, co mówią...

Połączenie szkoły nr 3 z 4

Czy jesteście za połączeniem gimnazjum nr3 ze szkołą nr4?

Czy jest to dobry pomysł naszych radnych i burmistrza?


Dodano: 04-02-24 20:50:12 Zgłos moderatorowi

--------------------------------------------------------------------------------



--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

~MŁODA
GRAJEWIANKA
Tymczasowy
Email:
GG:

ZAMIAS DAWAĆ LUDZIOM PRACĘ TO SĄ LIKWIDOWANE STANOWISKA PRACY NO CÓŻ TO JEST NASZE GRAJEWO - MIASTO EMERYTÓW RENCISTÓW, MIASTO ZABITE DECHAMI, MIASTO BEZ PRZYSZŁOŚCI
Dodano: 04-02-25 09:45:01 Zgłos moderatorowi

--------------------------------------------------------------------------------



--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

~zaniepokojo
na
Tymczasowy
Email:
GG:

No ładnie, znów nasze dzieci będą się uczyć do 19.00. Kto był w budynku tej szkoły , to wie, że sal lekcyjnych w starej części jest niewiele. Rodzice, stańmy na wysokości zadania!
Dodano: 04-02-25 19:18:30 Zgłos moderatorowi

--------------------------------------------------------------------------------



--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

~emerytowana
nauczycielk
a
Tymczasowy
Email:
GG:

Do KETNA - kobieto, co ty wypisujesz.Połączenie szkół wynika z ekonomicznego punktu i nie jest pomysłem RADY MIASTA. NAUCZYCIELE Z SP NR 4 nie są za przyjęciem gimnazjum do swojej struktury. Jest to społeczność zamknięta i dobrze się rozumiejąca.
Dodano: 04-02-25 19:38:00 Zgłos moderatorowi

--------------------------------------------------------------------------------



--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

~ketna
Tymczasowy
Email:
GG:

Do pani nauczycielki: Nie jest to mój pomysł. Ten pomysł był poruszany na sesji miasta Grajewo. Nie rozumiem pojęcia ekonomicznego. Pod tym pojęciem można wszystko wepchnąć do jednego worka.
Dodano: 04-02-25 20:47:13 Zgłos moderatorowi

--------------------------------------------------------------------------------



--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

~pomocnik
Tymczasowy
Email:
GG:

do nauczycielki..nie wiem o co pani chodzi..ale ten pomysł jest naprawdę głupi.. .Dzieci z pierwszej klasy, imłodzież z trzecich klas gimnazjum.Pomyślcie co to będzie?? Codziennie karetka do szkoły, bo jakiegoś dzieciaka zadeptali na śmierć
Dodano: 04-03-03 21:36:12 Zgłos moderatorowi

--------------------------------------------------------------------------------



--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

~Czwarto
klasistka
Tymczasowy
Email:
GG:

Suchajcie kto to wymyślił????????????TO PORONIONY POMYSŁ!!!!!!!! Co to będzie dla dzieci(od 1 do 3 klasy)a nawet od 4 do 6 klasy???!! Narkotyki już będą dawać dzieciom!!!!!!!Przygupki z was!!!!!!!!!!!!
Dodano: 04-03-06 21:01:00 Zgłos moderatorowi

--------------------------------------------------------------------------------



--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

~gimnazjalis
tka
Tymczasowy
Email:
GG:

Ja uważam że najlepszym sposobem będzie gdy 1-3 klasiści przejdą do 3 a gimnazjaliści przejdą do 4,ponieważ pg 3 jest wogóle niezdatna dla młodzieży ,bo przeciez wiadomo że w wieku 14-16 lat młodzież jest już trochę wieksza i potrzebna jest przestrzeń,a jednak każdy się tam ciśnie, sale gimnastyczne są takiej wielkości co sale przeznaczone do naucznia, po prostu są za małe, a dla takich maluchów będą w sam raz:)a co do narkotyków to jak dzieci by chciały je zdobyć to i tak by je miały
Dodano: 04-03-20 11:31:52 Zgłos moderatorowi

--------------------------------------------------------------------------------



--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

~Uczennica
PG3
Tymczasowy
Email:
GG:

Ja uważam że dzieci od 1 do 3 powinny przejść do budynku gdzie obecnie jest gimnazjum. A 3 powinna być w szkole 4 w budynku "b" Przecież młodzież w 3 gniecie sie w tej szkole. Na schodach i na korytarzach jest taki tłok na długiej przerwie jak na Marszałkowsiej:D Tak powinno być i już!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dodano: 04-04-07 20:16:46 Zgłos moderatorowi

--------------------------------------------------------------------------------



--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

~JULCIA007
Tymczasowy
Email: julcia007@tlen.pl
GG:

cała moja klasa jes za tym aby szkołe pg3 przenieść tam gdzie znajduje sie teraz szkoła podstawowa. w szkołe nr3 jest mało miejsca kazdy sie ciśnie po korytarzach jest ciemno i okropnie wiekrzosc dziewczyn przesiaduje w ubikacjach. ZRÓBCIE COŚ Z TYM!
Dodano: 04-09-24 20:56:31 Zgłos moderatorowi

Ciekawe, czym się różni przeciekający dach w gimnazjum od przeciekającego dachu w budynku B? Co rozwiążą szerokie korytarze, skoro gimnazjaliści nie będą mieli gdzie ćwiczyć, a korytarze wyłożone terakotą z prozaicznych powodów odnoszących się do bezpieczeństwa nie nadają się do wykorzystania na lekcje wu - efu? Ci rodzice, którzy uszczelniali okna w budynku B, doskonale wiedzą, jak ciepło jest ich dzieciom. Więc o czyje dobro chce walczyć grono pedagogiczne podpisane w odezwie do rodziców?

a czy wogole ktos z was wie ze mlodziez w czasie zimy w szkole na lekcjach siedzi w kurtkach , czy ktos wie o dachu ktory pzrecieka ?o sypiacym sie tynku z sufity, ktory wyglada jakby zaraz mial sie rozwalic .. a o podlodze z dziurami na ktorej nawet krzesla nieoga rowno stac...pomyslcie nad tym ... jesli nie wierzycie zparaszam do pg3

a teraz młodzież z gimnazjum i tak nie ma gdzie ćwiczyć!
to jest myślenie perspektywiczne za 3 lata w dwóch budynkach A i B będzie o 200 - 300 uczniów mniej!

Zamiast działać nieprzemyślanie i tworzyć rozwiązania tymczasowe powinno się z jednej podstawówki utworzyć gimnazium dla całego miasta np. z obecnej szkoły jedynki a pozostałe dwie szkoły nadal tworzyły by podstawówki. Rozwiązanie te pogodziło by idee reformy szkolnej i zapewniło by sensowne ekonomiczne rozwiązanie problemu szkół podstawowych i gimnazjów w Grajewie.

Julcia007 wstaw sie w sytuacje malych,zestresowanych na widok ,brzydko mowiac,dryblasow z gimnazjum , ktorzy kreca sie po szkole straszac te biedactwa,a warunkow lepszych i tak miec nie bedziesz , poslizniesz sie na tych szerokich korytarzach wylozonych slizka terakota to Ci sie odechce ;p

ja tez jestem przeciw :P teraz bedemiec daleko do szkoly... :( :P

To dopiero pomysł,żeby utworzyć jedno gimnazjum ! Bzdura! Dopiero zaczęłyby się tam problemy wychowawcze! Wyobraźmy sobie 1200 gimnazjalistów w jednej szkole! Kto im dałby radę?! Zapytajcie nauczycieli i uczniów gimnazjów-molochów w naszym województwie . Można im tylko współczuć.

Połączenie szkoły podstawowej i gimnazjum spowoduje znaczne stłoczenie uczniów w zbyt małym budynku. W wyniku tego zajdzie konieczność organizowania lekcji do 18 wieczorem dla małych dzieci z klas 1-6.
Ciekawe czy wyborcy poprą przy następnych wyborach radnych, którzy organizują gorsze warunki naszym dzieciom biorąc za to niezłe diety.

Ten, co to napisał "To dopiero pomysł żeby utworzyć jedno gimnazjum! Bzdura!" widać nie chodził do szkoły i nie umie liczyć bo 1-3 klasy gimnazjum z trzech podstawówek to taki sam moloch jak połączenie podstawówki 1-6 klasy z 1-3 z gimnazjum. Wychodzi dokładnie na to samo. Korzyść z tego taka, że maluchy nie chodzą z dryblasami do tej samej szkoły.

Ten, kto porównuje tylko liczby oddziałów z podstawówek i gimnazjów, a nie dostrzega natłoku problemów wychowawczych w gimnazjach - molochach, chyba dawno nie miał do czynienia ze szkołą i nie wie , jakie są w gimnazjach problemy. Nie można ich porównywać.

Czy "realista"to aby nie Szewczyk??

Ten kto podpowiada, ze takowe problemy istnieją w gimnazjach, tym bardziej nie należy ich łączyć z podstawówkami!!!!

Po co przenosić gimnazjum do podstawówki? Może lepiej do technikum w /koszarach/.W tym roku szkolnym jest tam mniejszy nabór i nie zanosi się na dużo większ.Tam jes miejsc sala gimnastyczna ipracownie przedmiotowe.

Nie róbcie z gimnazjalistów takich potworów. To trudny wiek i każdy dorosły to wie na podstawie własnych doświadczeń. Znam mnóstwo osób z grona gimnazjalistów-to świetni ludzie i wierzę,że wielu z nich bedzie kiedyś KIMŚ.
Dzieci zSP też urosną i czy będzie im miło, jak posypią sie na nie epitety"dryblas","chuligan", "narkoman" itp.
Oczywiście jestem przeciwny tworzeniu molochów-gimnazjów. Jak wspomniałem to trudny wiek...szkoda jednak ,że rodzice poświęcaja gimnazjalistom mniej swojego czasu i miłości, niż młodszym pociechom. Ale czy ktoś zastanawiał się, że dojrzewająca dziewczyna lub chłopak potrzebują tego zainteresowania więcej?

ty hahaha w pg3 narkotyki zazywają tylko nie liczni a jak twoje dziecko jest glupie to je wezmie..proste :]

Zgadzam się z "ktosiem". Uczę w gimnazjum i od lat wiem, że nie można zorganizować młodzieży jakiejś wycieczki w dalsze, ciekawsze rejony Polski. Wiadomo to kosztuje! Dlaczego jednak Ci sami rodzice, mający młodsze dzieci w podstawówce dają im na to pieniądze, a starszym to juz nie! Nie zasłużyli?
Takie podejście nie jest sprawiedliwe. To nie jest fair, że starsze pociechy kochacie mniej...

Ty rychoo, Ty nie masz dzieci, skoro tak gadasz. dzieci w gimnazjum same wiedzą, czy warto jechać , czy nie , to one wybieraja . Ja też mam dziecko w gimnazjum i to ono decyduje, zwykle woli pieniądze przeznaczone na wycieczkę niż na nią jechać. Popieram, sam go zawiozę tam gdzie trzeba. Wiadomo, co takiej grupie gimnazjalistów przyjdzie do głowy?!

droga pani nauczycielko emerytko przyjdzie pani do pg3, to sie przekona jak tam jest, strach aż siedziec na lekcjach....i po to ma zostać przeniesiona bo budynek jest w bardzo ciężkim stanie...zeby pani u nas uczyła, to ciekawe czy nie hcciałaby po kilku dnich sie przenosic....

no... jestescie przeciwko... pomyslcie tylko o uczniach pg3 co bedzie jak im sie sufit zawali? kazdy dba o siebie i tylko" o matko moj syn/corka bedzie sie do 19 uczyc" i co z tego? jak trzeba bedzie to i mozna siedziec w szkole do 20;/ pff wole siedziec do 19-20 niz mam sie bac ze mi zaraz cos spadnie na glowe albo cos sie zawali. byl ktos w pg3 ze gada ze jest przeciw?? przy salach na 2 pietrze popekaly sciany!!! nauczyciele plastyki pomalowali je jakimis roznymi ladnymi obrazkami zeby dzieci sie nie baly ze cos sie moze stac. ze sa w niebespieczenstwie. W PG3 NIE MA WYJSCIA EWAKUACYJNEGO co by bylo gdyby sie zaczelo palic? ok 400 uczniow by sie spalilo razem z nim!! LUDZIE pomyslcie co wy mowicie!! co za debil przeniosl gimnazjum do tego budynku. wole gniezdzic sie w 800 osob w dwoch budnynkach niz obawiac sie ze cos sie moze mi stac. ze moge nie wrocic do domu!!!!!!!!!!!!!!!!!!! pomyslcie co tu piszecie i dopiero sie wypowiadajcie na ten temat

Nie przenoście tego gimnazjum ponieważ:co będzie jeżeli starsze dzieci beda dokuczały młodszym?,jeżeli naprawdę sufit się zawali?Proszę nie róbcie tego!!

Dodaj zdjęcie do komentarza (JPG, max 6MB):
Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy mozliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.