Oferta polsko-chińskiego konsorcjum: Przedsiębiorstwa Usług Technicznych Intercor sp. z o.o. z Zawiercia (lider konsorcjum) oraz Stecol Corporation i Sinohydro Corporation Limited - z Chin, ponownie najkorzystniejszą w przetargu na budowę linii E75, odcinek Czyżew –Białystok”. Prace modernizacyjne ok. 70-kilometrowego odcinka zostaną wykonane za kwotę 4,1 mld zł.
Ponowna ocena ofert stała się konieczna ze względu na unieważnienie 31 stycznia br. wyboru najkorzystniejszej oferty przez Krajową Izbę Odwoławczą (KIO) w Warszawie. Wyboru PKP PLK dokonały w grudniu 2019 r., wygrała oferta polsko-chińskiego konsorcjum. Po odwołaniach złożonych przez uczestniczące w przetargu firmy. KIO unieważniła wybór, nakazała uzupełnienie dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w przetargu i ponowną ocenę ofert.
W uzasadnieniu ponownego wyboru oferty polsko-chińskiej jako najkorzystniejszej PKP PLK podały, że spełnia ona wszystkie kryteria, warunki udziału w przetargu, a oferta zdobyła 100 proc. punktów w ocenie.
- Jeśli nie będzie odwołań od ponownego rozstrzygnięcia przetargu, na koniec pierwszego kwartału 2020 r. spółka chciałaby podpisać umowę z wykonawcą – poinformował Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe SA.
Termin na składnie odwołań do Krajowej Izby Odwoławczej mija 21 lutego br.
Odcinek Czyżew-Białystok to jedna z kluczowych inwestycji kolejowych w Podlaskiem. To ostatni odcinek modernizacji trasy kolejowej Warszawa-Białystok, fragmentu międzynarodowej trasy Rail Baltica. Jak zapowiadały wcześniej wielokrotnie PKP PLK, po modernizacji trasy pociągi osobowe będą mogły jeździć z prędkością do 200 km/h, a podróż z Białegostoku do Warszawy ma trwać półtorej godziny, czyli nawet o godzinę krócej, niż obecnie.
Inwestycja jest dofinansowana z UE z programu CEF - Łącząc Europę.
piątek, 26 kwietnia 2024
piątek, 26 kwietnia 2024
© Copyright 2024, Wszelkie prawa zastrzezone
Komentarze (0)