czwartek, 28 marca 2024

Wiadomości

  • 15 komentarzy
  • 9708 wyświetleń

Beton zamiast asfaltu na S61

Rozpoczęto układanie nawierzchni betonowej na budowie S61 Szczuczyn  - Ełk

GDDKiA przeprowadzając wielokryterialne analizy (pod kątem ruchowym, analizę hałasu, analizę zalet i wad wykonania, analizę kosztów budowy i utrzymania, analizę cen materiałów i analizę jednorodności) wytypowała do realizacji ok. 810 km dróg. Analizy GDDKiA jednoznacznie wskazały, że nawierzchnie betonowe zapewniają niższy łączny koszt budowy i późniejszej eksploatacji dróg szybkiego ruchu.

Najważniejsze zalety dróg o nawierzchniach betonowych:
- większa trwałość (przeciętnie 2,5 – 3,5 większa niż asfaltowych),
- przy nowoczesnych rozwiązaniach gwarantowana 50 letnia żywotność (nawet przy obciążeniach rzędu 130 kN/oś),
- większe bezpieczeństwo (jasność – dobra widoczność w złych warunkach atmosferycznych, brak zjawiska koleinowania),
- odporność na wysokie i niskie temperatury,
- ognioodporność,
- mniejsze zużycie paliwa,
- niski poziom hałasu,
– niższe koszty oświetlenia,

Komentarze (15)

Kto to rozkłada? Slipform?

Eureka !!! Niemcy tę prawdę już odkryli w latach 30 tych minionego wieku. Lepiej próżno niż wcale.

nie prawda betonowe nawierzchnie sa glosniejsze i mniej odporne na mroz !

I to teraz będzie na długie lata...

jezdzilem w USA po nawierzni betonowej Za kilka lat byla latana asfaltem .Jazda koszmar po takiej nawierzni

Amerykańskie wojska mają wymagania...

Wstrzymać budowę! Krzysztof się nie zgadza!

Przecież praktycznie cały odcinek Wyszków - Ostrów Mazowiecka to beton, więc o co wam chodzi? Jest głośniej, czy mniej odpornie na mróz, to chyba zależy od jakości wykonanej roboty.

O matko!! Kto to wymyślił? Jadąc po takiej nawierzchni w aucie strasznie huczy, nie da się nawet słuchać radia. Nie chcę nawet myśleć, co dzieje się z oponami w trakcie hamowania. Nie podoba mi się to.

Przecież taka nawierzchnia nie jest wieczna...z czasem zacznie pękać, woda się dostanie i rozsadzi. Potem będą łatać asfaltem aż w końcu stwierdzą że trzeba wylać asfalt i znowu przetarg. Jakaś firma powstanie, a ktoś znowu zarobi.
Po co beton, lepiej z kostki albo płyt betonowych; nie dość że będzie szybciej to jeszcze później będzie można poprawić. Swoją drogą taki gładki beton musi mieć dobrą przyczepność.

wy wszyscy nic nie wiecie o betonie mieszanym i ukladanym metodami przemyslowymi przy scislej kontroli jakosci.

Najlepiej będzie usypać z żużlu bo grajewskim cebulakom nikt nigdy nie dogodzi.

Czy huczy to możesz zobaczyć i posłuchać na obwodnicy Szczuczyna na jednej z dwóch nitek zrobionej betonem i się przekonasz którą lepiej się jeździ.W USA to ja tez jeździłem po betonie i widziałem jak to się robi. Przede wszystkim to grubość betonu około 80 cm,w tym zbrojenie z wieńców pętamy z wyglądu fi 6-8 cm .Także nawalono stali co niemiara ,beton też wysokiej jakości,dlatego też jeżdżąc amerykańskimi expressway przez wiele lat nie spotkałem napraw ani zalewania dziur asfaltem.

Prawda jest taka że beton to jest najlepsza nawierzchnia na taka drogę gdzie beda lecieć non stop tiry. Betonowe drogi po kilkadziesiąt lat wytrzymują bez remontowania

Co za górnolotna polemika oratorów którzy nie mają zielonego pojęcia o budowie dróg, ani o ich użytkowaniu. Ale Przecież my Polacy wiemy najlepiej jak i z czego budować drogi. Inżynierowie, specjaliści nie mają o tym pojęcia,ale my zwykli śmiertelnicy oczywiście, wiemy to najlepiej. A może któryś z Was jechał kilka razy z Ostrowi do Wyszkowa. Jak da się zauważyć przez krótki czas użytkowania betonowa nawierzchnia jest nieco głośniejsza. Po pewnym (krótkim) czasie pokrywa się cienką warstwą gumy z opon, co sprawia, że staje się cicha i przyczepna. Co do powstawania dziur to odpowiednia mieszanka i specjalne dodatki zabezpieczają beton przed wnikaniem wody w jego głąb i nie pozwalają na jej zamarzanie i destrukcyjne działanie. Ot i cała filozofia. Pozdrawiam rozmówców.

Dodaj zdjęcie do komentarza (JPG, max 6MB):
Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy mozliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.