Osiem firm i konsorcjów chce wybudować ponad 16 - kilometrowy odcinek drogi na trasie S61 Via Baltica. Firmy zaproponowały ceny od 288 mln zł do 467 mln zł. 15 maja br. otwarto oferty przetargowe.
Proponowane ceny dotyczą projektu i budowy fragmentu Via Baltica od węzła Kolno (z którym ma się w przyszłości łączyć planowana łomżyńska obwodnica) do Stawisk. W sumie ma powstać blisko 16,5 km drogi.
Jak poinformował PAP rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku Rafał Malinowski, był to pierwszy przetarg w nowej formule, gdzie cena może stanowić 60 punktów, a pozostałych 40 zdobywa się, spełniając tzw. kryteria pozacenowe (jakościowe). Wszyscy oferenci zaproponowali najkrótszy czas realizacji - 31 miesięcy bez okresów zimowych, wszyscy uczestnicy przedstawili też najkorzystniejsze właściwości przeciwpoślizgowe nawierzchni.
W środę (17.05.) mają być znane oferty w przetargu na drugi fragment Via Baltica - od Stawisk do Szczuczyna (18 km). Na wskazane odcinki - 16,5 km i 18 km - drogowcy ogłosili przetargi w lutym.
Oba przetargi mają wyłonić wykonawcę w systemie "projektuj i buduj". Oznacza to, że ma on przygotować projekt budowlany, uzyskać w imieniu inwestora zezwolenie na realizacje inwestycji, a następnie wybudować odcinek drogi wraz z całą infrastrukturą towarzyszącą. Jak informował wcześniej resort infrastruktury i budownictwa, zawarcie umów z wykonawcami jest planowane na koniec 2017 r., a rozpoczęcie prac budowlanych powinno nastąpić w 2019 roku. Roboty potrwają do połowy 2021 r.
Droga S61 ma stanowić jedną z polskich części trasy Via Baltica, czyli połączenia krajów nadbałtyckich z południową Europą. W Ostrowi Mazowieckiej ma odbijać na północ w stronę Łomży, Szczuczyna, Ełku i Suwałk, do granicy Polski z Litwą w Budzisku. Tam będzie się łączyć z litewską drogą A5 w stronę Kowna, a stamtąd do Rygi na Łotwie. (PAP)
piątek, 29 marca 2024
piątek, 29 marca 2024
© Copyright 2024, Wszelkie prawa zastrzezone
Komentarze (0)