Odcinek S61 od węzła „Łomża Zachód” do węzła „Kolno” zbuduje za prawie 443 miliony złotych firma Impresa Pizzarotii. To najważniejszy fragment przyszłej obwodnicy Łomży, z mostem nad Narwią. Rozstrzygnięcie przetargu na projekt i budowę tego odcinka realizacyjnego jest ostatnim na drodze ekspresowej S61 pomiędzy Ostrowią Mazowiecką a Szczuczynem.
W przetargu oferty złożyło 11 firm i konsorcjów. Najniższą cenę zaproponowała Impresa Pizzarotti - 442,8 mln zł. (46 proc. ceny zamawiającego). Najwyższą konsorcjum Salini Impregilo S.p.A i Salini Polska sp. z o.o. – 711,7 mln zł.
Zamawiający przyjął w postępowaniu oprócz kryterium ceny (60 %) także kryteria pozacenowe (40%) czyli termin wykonania zadania (o wadze 12 %), właściwości przeciwpoślizgowe nawierzchni (o wadze 9 %), równość podłużna nawierzchni (o wadze 8 %), personel wykonawcy (o wadze 6 %), zagospodarowanie gruntu rodzimego (o wadze 5 %).
Inwestycja realizowana będzie w systemie „Projektuj i buduj”. Zadaniem wyłonionych w przetargu wykonawców jest wykonanie projektów budowlanych i złożenie wniosków o Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej (ZRID) dla całego zadania, a potem wykonanie inwestycji.
Wykonawca ma 31 miesięcy na realizację całego zadania, w tym 15 miesięcy na projektowanie z uzyskaniem decyzji ZRID i 16 miesięcy na roboty z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie (nie wliczając okresów zimowych).
Odcinek nr IV od węzła „Łomża Zachód” do węzła „Kolno” ma ponad 13-kilometrów i wraz z fragmentem S61 odc. nr III - od węzła „Łomża Południe” do węzła „Łomża Zachód” (długość 7,18) km na którym rozstrzygnięcie nastąpiło 16.10. br. (wyk.: Mota Engil Central Europe SA.) - stanowić będą obwodnicę Łomży wyprowadzającą ruch tranzytowy z tego miasta.
W ramach obu zadań wybudowanych zostanie prawie 16 km dróg krajowych w kat. GP. ( dk 64 - 6,9 km na odcinku IV i 9 km dk 63 na odc. III). Oba odcinki zaplanowane zostały jako dwujezdniowe - po dwa pasy ruchu w każdą stronę, z nawierzchnią z betonu cementowego. Przewidziano obciążenie 115 kN/oś, szerokość pasów ruchu 3,5 m., pasów awaryjnych 2,5 m., wreszcie pasa rozdziału o szerokości 5 m.
Dane techniczne odcinka IV : Łomża „Zachód”(z węzłem) – węzeł „Kolno” (bez węzła):
- długość - około 12,922 km,
- przekrój - 2x2 + pasy awaryjne, jezdnie oddzielone pasem zieleni,
- nawierzchnia
- z betonu cementowego gr. 29 cm (dyblowana i kotowiona)
- kanalizacja deszczowa, kanał technologiczny, system zarządzania ruchem
- kategoria ruchu - KR7, nośność - 115 kN/oś
- obiekty inżynierskie: 4 mosty (w tym nad Narwią o długości 1205m), 16 wiaduktów, 13 przejść dla zwierząt
- infrastruktura ochrony środowiska w tym: ekrany akustyczne, zbiorniki retencyjne, ogrodzenie całej drogi ekspresowej – informuje GDDKiA.
czwartek, 25 kwietnia 2024
czwartek, 25 kwietnia 2024
kogos chyba pogielo z tymi cenami
Most na rzece może kosztować 100 milionów, jak by to było takie proste to w poprzednim ustroju drogi by budowano hurtowo, a jak wiemy tak nie było. Ciekawa nazwa włoskiej firmy, chyba zaczynali od Pizzy? albo firma pochodzi z Pizzy.
Czemu planowane drogi są coraz bardziej kręte?
Elo to może w czynie społecznym pojedziesz budować
hehe to nie chodzi o to żeby to robić za darmo tylko czemu zawsze w tym kraju koszty budowy 1 km są jednymi z największych na całym kontynencie
dajcie spokoj niech buduja i nich zaczna jezdzic ponowych drogach bo w tej lomzy same korki przeciesz tam sie nieda jezic normalnie.
aby skończyli i rozliczyli się z podwykonawcami