Jesteśmy krajem tranzytowym

aktualizacja: 2017-11-19 22:05:32     nr wiadomości: 33547     przeczytano: 476     Ilość komentarzy komentarze: 0

Czy polskie drogi mogą być ważne?

Rozbudowa sieci polskich autostrad i dróg ekspresowych to dużo więcej niż jedynie nadrabianie infrastrukturalnych zaniedbań z czasów PRL. Inwestycje te wpisują się w większe plany budowy połączeń komunikacyjnych, których celem jest skomunikowanie państw UE i regionów Europy.

Ważną drogą w tych planach, która do 2027 r. zostanie ukończona, jest tzw. Via Carpatia, która ma łączyć Kłajpedę na Litwie z Salonikami w Grecji. Na obszarze Polski jest to droga ekspresowa S19. Szlak komunikacyjny ma przebiegać przez: Litwę, Polskę, Słowację, Węgry, Rumunię, Bułgarię i Grecję, a więc łączyć północ z południem Europy.

System tras europejskich

System tras europejskich został ustalony w 2013 r., obejmuje te drogi na kontynencie, które mają szczególne znaczenie dla transportu. Jest to też dobry wyznacznik dla państw członkowskich UE, w które odcinki inwestować w pierwszej kolejności.

Przykładami mogą być duże kanały komunikacyjne, takie jak Via Baltica (fragment trasy europejskiej E67 Praga–Wrocław–Łódź–Ryga–Helsinki), która łączyć ma Warszawę z Finlandią (polski odcinek: Warszawa–Ostrów Mazowiecka–Łomża–Ełk–Suwałki). Ma ona biec po śladzie polskiej drogi ekspresowej S8, która do roku 2027 będzie ukończona.

Dodaj komentarz

Treść:


Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy możliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.